op 22-10-2020 08:06 PM
Ik heb sinds enkele weken een nieuwe QE65Q80T maar heb last van verticale strepen die met name zichtbaar zijn bij voetbalwedstrijden en bij hele lichte scenes.
Ik heb het niet alleen bij KPN maar ook met Netflix of met casten. Dus heb uitgesloten dat het ligt aan KPN.
Met name met bewegende beelden valt het op, het zijn een soort gelige strepen die ogen alsof je naar een golfplatendak kijkt. Daarnaast lijkt het alsof de tv hele snelle scenes niet aankan waardoor beelden stotterend worden weergegeven.
Heb foto's geprobeert te maken maar daarop is het niet goed te zien.
Heb allerlei instellingen geprobeerd maar het word niet beter. Wellicht kent iemand het probleem.
op 22-10-2020 09:10 PM
Goedenavond @stephendeman , Stephen,
Is de volledige Model Code van de tv QE65Q80TALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1402.6? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Zou je misschien, om te testen, een 4K UHD democlip op YouTube kunnen bekijken. Komt het daar ook voor?
Met welk device van KPN kijk je tv? Hoe is de tv aangesloten? Bedraad of via wifi? Zou je voor mij een beeldtest willen doen?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Apparaatonderhoud→Zelfdiagnose→Het beeld testen.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen: Eisen beeldtestfoto's
Dus ook zonder aangesloten devices. Daarna graag, ter beoordeling, foto's de foto's hiervan uploaden.
Indien mogelijk een video opname van het fenomeen uploaden.
Zou je, om uit te sluiten, alvast het volgende willen doen:
Graag hoor ik van je..
op 22-10-2020 10:12 PM
Beste Dick,
Ik heb gekeken naar de software versie en dat is 1304 en geen updates beschikbaar. De versie van de tv is zoals je die stelt eindigend op TALXXXN.
Ik heb de beeldtest gedaan maar dit is stilstaand beeld, dan zie ik het niet. Bij de uhd test via Youtube zie ik de het wel met name in rechterbovenhoek. Als ik kan maak ik er van het weekend foto's van.
Alles is bedraad aangesloten ook de tv. Kpn kijken we met het nieuwste Aris kastje voor 4k televisie.
Zodra ik fotos heb zal ik dit uploaden al blijft het lastig te zien hierop.
22-10-2020 10:28 PM - bewerkt 22-10-2020 10:32 PM
Hoi @stephendeman , Stephen,
Bedankt voor je reactie! Ik zou ook graag de foto's van de beeldtest zelf willen beoordelen.
Graag ook zonder aangesloten devices. Nog geen antwoord gehad op onderstaande vragen:
De 1402.6 is pas uit en het duurt altijd even voordat de tv deze kan vinden. Graag updaten via USB.
Hier te downloaden bij Downloads en pak de All OS: https://www.samsung.com/nl/support/model/QE65Q80TALXXN/
Zorg wel dat van de uitgepakte T-NKMDEUC.zip de upgrade.msd (in de map T-NKMDEUC→T-NKMDEUC→image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden.
Installeren. Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Software-update→Nu bijwerken. Kiezen voor USB..
op 24-10-2020 05:08 PM
Beste Dick,
Het duurde even maar heb alle stappen doorlopen:
- Gereset;
- Hij heeft bijna 2 uur van de stroom afgestaan;
- Update is geïnstalleerd;
- Beeldtest gedaan zonder iets aangesloten;
Helaas blijft het beeld strepen vertonen, feitelijk alleen met bewegend beeld zoals bijvoorbeeld voetbal, actiescènes en licht beeld zoals de lucht. Over de hele linie zie je het maar met name in de rechterbovenhoek. De strepen zijn op licht beeld vooral gelig en uiterst rechts ook dof.
op 24-10-2020 05:26 PM
Hoi @stephendeman , Stephen,
Bedankt voor de foto's! Ik moet zeggen dat de beeldtestfoto's er ook niet goed uitzien.
Op de onderste foto van de grayscales zie je horizontale zwarte banden lopen.
Op de 2e foto met de speedboot zie je dit ook terug en een donkere vertekening in de rechter bovenhoek.
Eerder schreef je ook dat daar een probleem zit. Er zou een defect kunnen zijn aan het LED-LCD panel.
Er zit nog garantie op de tv. Ik zou je willen aanraden om hier een monteur naar te laten kijken.
Dit moet je melden bij de leverancier, want daar loopt je garantie. Niet bij Samsung.
Hoed me even op de hoogte van de voortgang..
op 24-10-2020 05:31 PM
Beste Dick,
Ja die horizontale strepen komt met name door de foto die zie ik zelf niet als ik tv kijk (gelukkig). De rechterboven zit inderdaad het probleem, althans het grootste probleem.
Ik ga ze contacteren, dankje voor het meekijken iig. Keep you posted.