op 03-10-2019 01:28 PM
Wij kochten op 14 juli een TV SAMSUNG UE43NU7020WXXN 43" EDGE LED Smart 4K bij Mediamarkt. Sedert een week zijn er op het beeld 2 klare pixels en 2 zwarte pixels te zien. Kan dit door jullie hersteld worden?
Ik stelde de vraag reeds aan Mediamarkt maar zij verwijzen me naar jullie.
Opgelost! Ga naar oplossing.
07-10-2019 08:45 PM - bewerkt 07-10-2019 08:47 PM
Hoi @CatherineDG , Catherine
Servilux is niet de leverancier, maar de reparatiedienst van Samsung.
Je had hierover, zoals ik eerder had vermeld, en conform de links, de leverancier moeten aanschrijven.
Hopelijk worden er nu geen kosten in rekening gebracht.
Waarschijnlijk niet, omdat dit onder de garantie moet vallen. Aankoopdatum 14 juli 2019.
Bij problemen even contact opnemen..
Fijne avond!
op 15-10-2019 05:10 PM
Hey @CatherineDG , Catherine,
Bedankt voor je terugkoppeling! Mooi dat het is opgelost.
Zou je misschien je vraag als ✅Oplossing kunnen markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!
Fijne avond!
03-10-2019 02:28 PM - bewerkt 03-10-2019 03:00 PM
Goedemiddag @CatherineDG , Catherine,
MediaMarkt is bekend met het van het kastje naar de muur sturen. Zeer vervelende zaak!
Toch graag even wat informatie sturen. Is de huidige softwareversie van de tv de 1270.6?
Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Het introductiejaar van de tv is 2016.
Zou je voor mij een beeldtest kunnen doen?
Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten. Graag volgens onderstaande eisen:
https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375
Daarna graag, ter beoordeling, foto's uploaden van de strandfoto en de grayscales.
Graag alvast, om uit te sluiten, de tv resetten bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Dit alles om sterker te staan t.o.v MM. Foto's bewaren.
Een ander verhaal:
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.
3 jaar is niet de normale levensduur van een tv. Dit is dus geen deugdelijk product.
Het klinkt misschien raar, maar de leverancier is namelijk aansprakelijk en niet Samsung.
Ik kan je, na het zien van de foto's, bruikbare links sturen om dit kosteloos te laten verhelpen.
De garantie is volgens mij voorbij. Meestal 2 jaar, uitgaande van het aankoopbewijs.
Dit betekent niet dat je daardoor geen rechten meer hebt.
Voorlopig nog even geen contact zoeken met MM of Samsung. Thanks!
Graag hoor ik van je..
03-10-2019 03:49 PM - bewerkt 03-10-2019 04:02 PM
Beste,
We hebben de stappen gedaan zoals je ons schreef. We krijgen geen grayscale beelden en kunnen dus geen foto meesturen.
Hierbij ook de factuur van onze aankoop. Deze dateert dus van 14 juli 2019.
03-10-2019 03:57 PM - bewerkt 03-10-2019 04:01 PM
Hoi @CatherineDG , Catherine,
Even een kort antwoord. De rest komt vanavond. Zou je svp de factuur kunnen verwijderen?
Dit is een openbaar Forum waar iedereen kan meelezen. Denk aan je privacy! Tel. nr, adres, etc. Thanks!
op 03-10-2019 04:04 PM
op 03-10-2019 08:45 PM
Hoi @CatherineDG ,
Bedankt! Excuses niet nodig hoor. Het wordt helaas, door omstandigheden, morgen dat ik je meer info kan geven.
Nu van mijn kant excuses 😉. Je vraag staat iig gemarkeerd..
04-10-2019 07:52 AM - bewerkt 04-10-2019 08:09 AM
Goedemorgen @CatherineDG , Catherine,
Zoals beloofd zou ik hierop terugkomen. Het verhaal over het geen garantie hebben, gaat dus niet op.
Ik heb de aankoopdatum nog kunnen kopiëren. 17 juli 2019, dus je heb gewoon garantie.
Hier is sprake van een defect aan het LED-LCD scherm en hiervoor is een reparatie noodzakelijk.
De procedure is om dit bij de leverancier (MM) te melden. Daar loopt immers je garantie.
Hun moeten de Service Dienst van Samsung vragen om een monteur te sturen.
MM zal je ongetwijfeld weer doorsturen naar Samsung. Soms gaat dit sneller, maar is niet de bedoeling.
Als er problemen komen door de onwilligheid van MM kan ik evt. een reparatieverzoek voor je aanvragen.
Je zou ook nog de koopovereenkomst kunnen laten ontbinden. Geld terug. Wel erg resoluut. Kijk maar.
Ik vind het trouwens raar dat je een tv uit 2016 heb gekocht terwijl de aankoopdatum 17 juli 2019 is.
Misschien zelf voor gekozen 🤷♂️?
Houd me even op de hoogte over de voortgang..
op 04-10-2019 10:06 AM
We namen terug contact met MM en zij verwijzen terug naar Samsung tel. 02 201 24 18. Zij beweren dat jullie een technieker moeten sturen.
04-10-2019 10:15 AM - bewerkt 04-10-2019 10:16 AM
Hoi @CatherineDG , Catherine,
Ik zat erop te wachten. Vreselijke MM! Hún moeten dit regelen.
Ik zal wel een reparatieverzoek voor je aanvragen. Stuur onderstaande info in een privébericht:
Het sturen van een privébericht gaat als volgt:
Klik op 1 van de onderstaande namen en kies voor "EEN BERICHT VERZENDEN"
Dit kan dan ingepland worden. Suc6 en houd me graag op de hoogte.
Alvast een fijn weekend toegewenst!
op 07-10-2019 10:44 AM
Goedemorgen @CatherineDG, Catherine,
Is het nog gelukt om een privébericht te versturen?