Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

UE49KS7000 problemen

(Onderwerp aangemaakt op: 17-03-2019 02:51 PM)
877 Weergaven
Thomas1983
Journeyman
Opties

Hoi. Sinds kort ervaar ik zowat een 4-tal problemen met mijn Samsung UE49KS700 TV.

De randapparatuurconfiguratie: 

HDMI 1: Playstation

HDMI 2: PC

HDMI 3: Samsung 4K UHD Blu-Ray speler

HDMI 4: Soundbar, waar op zijn beurt mijn Proximus digibox op aangesloten is.

 

1) Deze apparaten zijn allemaal ingesteld in de configuratie van het tv-toestel, doch om de zoveel dagen wanneer ik één van deze toestellen inschakel, meld de tv dat er een nieuw apparaat aangesloten is, wat uiteraard niet klopt en of ik dit toestel wil instellen... Niks is ontkoppeld geweest, geen nieuwe toestellen zijn aangesloten en alles wás reeds ingesteld. Wanneer ik in dat geval weiger om terug in te stellen en de naam op HDMI 1, 2, ... laat staan, wijzigt de tv een poosje later (dat kan soms dagen duren) ook uit zichzelf de naam terug naar PlayStation, PC, BD,... afhankelijk van over welke Port het gaat. Maar eigenlijk moet ik dus blijkbaar om de paar dagen mijn randapparatuur opnieuw instellen, wat toch niet de bedoeling kan zijn.

 

2) Op alle 4 de HDMI ports is de optie HDR ingeschakeld, wat voor veel levendigere kleuren zorgt, zelfs bij niet- HDR bronmateriaal. Zo ook op HDMI port 2, waarop mijn PC is aangesloten. Tot ik op een gegeven moment mijn PC inschakel en de kleuren ineens dof zijn. Wanneer ik dan de beeldinstellingen ga bekijken blijkt dat de gaming mode, die aanstond ineens is uitgeschakeld zonder dat deze terug kan worden ingeschakeld. Dus het ene moment is Gaming Mode beschikbaar en ingesteld met hele levindige kleuren, volgende keer  is het uitgeschakeld en niet eens beschikbaar meer. Het staat er wel nog, maar het is greyed-out en kan niet aangezet worden. Nu heb ik wel al een en ander opgezocht online en tot de conclusie gekomen dat als je de naam van het toestel in de instellingen van de tv wijzigt van pc naar BD of gaming console dat dit probleem opgelost is. Tot de TV ineens uit zichzelf de naam van het toestel terug verandert naar PC. Hoe gebeurt dit? Zoals uitgelegd in 1) zet het toestel de naam van het apparaat uit zichzelf terug naar HDMI2 en een poosje later terug naar PC, ook uit zichzelf.

 

3) Soms schakelt de TV zichzelf uit. Dit is wel al een poosje geleden, maar sinds hij dit niet meer doet is het toestel begonnen met zichzelf terug aan te schakelen 15-20 seconden nadat ik het toestel heb uitgeschakeld. Soms schiet ook gewoon de randapparatuur aan. Dit heeft naar mijn gevoel iets te maken met de functie waarbij de tv de randapparatuur mee inschakelt wanneer de tv wordt aangezet.

 

4) Wanneer ik een Blu-Ray kijk valt het beeld en geluid soms weg voor enkele seconden. Mits enig opzoekwerk online kwam ik te weten dat dit meestal veroorzaakt wordt door het gebruik van minderwaardige HDMI kabels. Er wordt aangeraden te werken met Monster Cable met hoge snelheid speciaal voor 4K. Dit kan het probleem niet zijn, aangezien mijn Blu-Ray speler vanaf dag 1 met zo'n kabel is aangesloten.

 

Ik ben redelijk teneinde raad en alle hulp en tips zijn welkom. Alsjeblieft?

 

 

0 Likes
16 Antwoorden
Thomas1983
Journeyman
Opties

Post gewist, NVT.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Beste @Thomas1983 , Thomas,

 

Vervelend dat het allemaal zo loopt! Is de volledige Model Code van de tv UE49KS7000SXXN?

Dit staat op de sticker achterop de tv. Is de huidige softwareversie van de tv de Versie 1231.1?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Introductiejaar van de tv is 2016.

 

Verder vind ik het antwoord op je eigen vraag niet passen in dit forum/topic..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Thomas1983
Journeyman
Opties

Beste dkoster,

 

Sorry dat je vind dat mijn antwoord hier niet past, maar na alles wat ik online heb gelezen weet ik niet wat ik ervan moet vinden. Ik zou het best willen deleten maar ik zie hier geen delete optie op mijn scherm.

De model code is idd UE49KS7000SXXN en volgens de tv is de softwareversie 1231, zonder de .1... Wanneer ik check voor updates zegt hij dat dit de meest recente versie is.

Dank je voor je reactie.

 

Mvg

Thomas

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Thomas1983 ,

 

Mijn vorige posting lag niet in de verwijtende sfeer. Sorry dus niet nodig!

Dit is een openbaar forum waar iedereen kan meelezen. Het forum is bedoeld om elkaar onderling te helpen.

Hierdoor zou je dus de kans op een goede oplossing kunnen verliezen. Alleen bezorgdheid.

Je zou volgens mij de tekst kunnen deleten en bv. iets van nvt achterlaten.

 

Oké, to the point. Sowieso bedankt voor je informatie over de tv. De softwareversie is iig up-to-date.

Ik zal me zeker buigen over je problematiek. Ik moet het even goed doorlezen om een goede beeldvorming te krijgen.

 

Je bericht blijft bij mij gemarkeerd als zijnde 'actie ondernemen'. Ik kom hier dan ook op terug...

 

Ondanks alles toch een fijne dag toegewenst!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Thomas1983
Journeyman
Opties

Heel erg bedankt Dick! Jij ook een fijne dag.

Tot later,

 

Thomas

DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Thomas1983 , Thomas,

 

Zoals beloofd, zou ik hierop terugkomen. Het lijkt wel een spook-tv 😉.

De devices zijn, zo te zien, netjes aangesloten. HDMI 4K kabels zijn hiervan niet de oorzaak.

Wel prettig om goede te hebben als je 4K content wilt afspelen. Ik gebruik ze ook.

Een mooie 7-Series Quantum Dot SUHD TV.  Introductiejaar van de tv is 2016.

 

Zou je misschien eerst de devices kunnen loskoppelen en dan de SmartHub resetten?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->SmartHub opnieuw instellen.

Houd er bij het resetten van de SmartHub rekening mee dat alle gedownloade apps, instellingen en accounts uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden ingevoerd of geïnstalleerd.

Daarna alles weer 1 voor aansluiten. Indien geen succes, de tv op dezelfde manier resetten.

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Als er een item greyed out is, de tv even bij Bron even op Live-tv zetten.

Begint dan wel met een melding wat te mekkeren, maar die gewoon wegdrukken met de Home-toets.

Eventueel de tv een poosje spanningsloos laten staan. Hopelijk bied e.e.a. een blijvende oplossing.

Anders nog even aan de bel trekken (niet van de voordeur anders hoor ik em niet 🤪).

 

Graag hoor ik van je..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Thomas1983
Journeyman
Opties

Hey Dick, 

Bedankt voor je snelle reactie!

Idd, zo griezelig dat men haar ervan gaat rechtstaan... Of was dat niet daardoor... 🤪

Als je zegt één voor één terug aansluiten, bedoel je dan 1 toestel aansluiten, instellen, en dan het volgende toestel? Of hoe moet ik dat precies opvatten?

 

Nog een klein vraagje i.v.m. Mijn Samsung 4k Blu-ray speler als ik mag. Die heeft ook soms een rare quirk: wanneer ik Blu-Ray of 4k Blu-ray kijk, bevriest het beeld soms ineens en reageert hij op niks meer. Dan is de enige oplossing de stekker uittrekken en terug insteken, want normaal uitzetten kan niet. Heb je een idee wat de oorzaak en eventuele oplossing zou kunnen zijn? Model code is UBD-K8500/XN.

 

Tot hoors!

Mvg,

Thomas

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Héé, @Thomas1983 , Thomas,

 

Geen dank natuurlijk, Thomas! Excuses voor mn vage uitleg over het aansluiten van de devices.

Zoals jij het geïnterpreteerd hebt, is het in ieder geval goed.

 

Kleine vraagjes mogen hier ook gesteld worden! Is natuurlijk een stukkie goedkoper 😉.

De UBD-K8500 UHD Blu-ray speler mag best op een goede 4K HDMI kabel aangesloten, want er moet behoorlijk wat info doorheen. Is ook geschikt voor HDR signalen. De UBD-K8500 UHD Blu-ray speler heeft HDR technologie.

https://www.coolblue.nl/zoeken?query=hdmi+kabel+4K+veripart (kan ook HDR aan)

Of dit de oplossing gaat bieden, is de vraag. Het aansluiten van 4K devices op zo'n kabel is sowieso goed.

Misschien een reset doen:

http://publish.samsungsimulator.com/simulator/35ef9a90-79d0-4160-bc7f-bfcf6d4d326a/#!topic/support/h...

De software udaten?: https://www.samsung.com/nl/support/model/UBD-K8500/XN/

Eventueel een poosje de spanning eraf halen. Nu gaan mn haren ook rechtop staan. Wat een info.

Moet natuurlijk wel helpen, anders de tv maar een hele 'harde' reset geven, grijns. Beetje humor kan geen kwaad.

Anders ik er maar achteraan. In ieder geval meegedacht 🤓🤯...

Keep in touch..

 

Hoppa!Hoppa!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Thomas1983
Journeyman
Opties

Ok Dick, dankjewel, ga ik morgen es uitgebreid mee bezig zijn, en ik laat je verder nog weten hoe het loopt 😉

 

Grtz

Thomas

0 Likes