Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

TV ziet NAS niet meer

(Onderwerp aangemaakt op: 03-05-2024 01:11 PM)
111 Weergaven
Damrock
First Poster
Opties

Ik heb een Samsung QE65Q90TAL TV (2021), deze is via de Deco box en een TPLink router op het Ziggo modem aangesloten. Sinds enige tijd had ik problemen met het vinden van de NAS216play. Op deze site las ik de tip om de router uit te zetten en voorwaar de NAS was weer zichtbaar. Enige dagen later weer onzichtbaar en zelfde truc. Ik besloot een nieuwe router te kopen en deze heden geïnstalleerd. Met geen mogelijkheid de NAS te vinden. Ook wanneer ik de TV rechtstreeks dus om de router heen, zij het via de Deco, aansluit. In de NAS de web Assistant ingeschakeld.

Het vreemde is nu juist dat de 2e TV in de slaapkamer UE43CU7172 (2023) de NAS direct ziet.

Samsung heeft een onderhoud uitgevoerd, maar heeft ook niet geholpen. Iemand nog een ander idee?

0 Likes
3 Antwoorden
Laurens96
Moderator
Moderator
Opties

Hey @Damrock,

 

Heb je gekeken of het helpt wanneer je de tv reset? Is deze verder ook helemaal up to date?

 

^Laurens

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200
OnnoJ
Black Belt 
Opties
Wellicht helpt het om de NAS een vast IP-adres te geven in de DHCP-settings van je router...

Hiermee voorkom je dat wanneer je NAS uit is geweest deze van de router een nieuw/ander IP-adres krijgt waardoor de tv 'm niet meer vindt, want die zoekt naar het oude IP-adres.
Zorg ook dat UPnP is ingeschakeld op de router.
lamers1
Voyager
Opties
Heb je de router en deco box als accespoint?
0 Likes