op 10-03-2022 10:51 PM
Hallo,
Ik ben niet de type die mijn probleem op een community plaats in de hoop deze op te kunnen lossen, omdat ik er meestal zelf wel uit kom. Nu ben ik echt radeloos en heb ik hulp nodig om mijn probleem op te kunnen lossen. 1 ding is zeker met de dag irriteert het mij meer.
Op mijn Smart tv (UE55HU7500LXXN) ontvang ik gek genoeg zeer lage internet snelheden.
Netflix bedraad 23 Mbps, draadloos 16 Mbps,
via Fast.com 9 Mbps. Ik heb een maximale internet snelheid van 75 Mbps bij Ziggo en gebruik hun Connect box router.
De bedrade internet heb ik met 3 verschillende netwerkkabels(cat 5, cat 5e, cat 6) geprobeerd icm met alle beschikbare LAN poorten op de router en ontvang dezelfde snelheid.
Bedraad via laptop ontvang ik 65 mbps en wifi via smartphone zelfs 74 mbps.
Alles wijst erop dat er een probleem is tussen de router en smart tv. Zowel router als smart tv heb ik diverse malen gereset en van jet stroom afgehaald zonder resultaat.
Wanneer ik echter bij modeminstellingen een zelfdiagnose uitvoer geeft de uitslag aan dat er een foutmelding zit bij de bekabelde aangesloten apparaten. Er staat het volgende vermeld:
”Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste Duplex snelheid, waardoor je op dat apparaat mogelijk niet je volledige internet snelheid kan benutten. Dit kan komen door een verouderde of beschadigde UTP internetkabel of netwerkkaart.”
Vreemd genoeg krijg ik deze foutmelding ook wanneer ik de kabel heb aangesloten op mn laptop, terwijl ik op mijn laptop geen problemen heb en gewoon hoge internetsnelheid krijg. De foutmelding ontvang ik overigens bij alle 3 de internetkabels en ik weet zeker dat 2 van die kabels 100% in orde zijn. De cat5 heeft in beginsel wel het langst in de model gezeten, dus ik weet niet of dat iets zegt.
Modem staat op zowel 2.4 als 5 Ghz. De tv heeft ook beide beschikking.
23 mbps bedraad en 16 mbps draadloos op de tv is heel weinig. Op Netflix is het beeld in principe goed, geldt ook voor interactie tv van Ziggo. Echter de IPTV streamingsdienst is een ramp. Ik neem aan dat ik met mijn 4K TV hogere snelheden dan 23 mbps zou moeten ontvangen.
Ik hoop dat het probleem opgelost kan worden.
BVD
Groet, Ab
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 11-03-2022 11:58 PM
Ik was zeker al aan het overwegen om over te stappen naar glasvezel, aangezien je daar veel meer rendement haalt uit de uploadsnelheid.
Ik heb van Ziggo begrepen dat je te alle tijde nodig ook icm de Media Horizon. Dus dat schiet ook niet echt op.
Ik ga ze morgen weer bellen en aandringen op een nieuwe Connect Box en evt kosteloos monteur. Als ze daar niet mee akkoord gaan, is het einde oefening.
Ik houd je op de hoogte.
op 12-03-2022 02:54 PM
Vandaag met Ziggo gesproken. Nadat ik pas had gedreigd om over te gaan stappen is mij de garantie gegeven dat de monteur kosteloos kan komen. Woensdag as zal die komen.
Vreemd genoeg is de modem weer teruggezet naar fabrieksinstellingen en ontvang ik bij mijn laptop nu bedraad wel weer hoge snelheid, maar de tv helaas niet. Wel nog steeds dezelfde foutmelding. Ik hoop echt nieg dat het probleem bij de tv ligt. Dat kunnen wij niet 100% uitsluiten.
Wordt vervolgd…
op 16-03-2022 08:52 AM
Hallo Dick,
Monteur van Ziggo is net geweest en hij heeft alles gecheckt. Modem en netwerk van Ziggo blijkt gewoon goed te zijn en ligt ook niet daaraan. Netwerk diagnose was ook goed op zijn laptop zonder foutmelding.
Hij heeft via een mobiele hotspot van een andere netwerk(vodafone) op mn tv met wifi verbonden en daar haalde mijn tv ook lage snelheden(12 mnps) terwijl hij 80 mbps mobiele abo heeft. Hij heeft een maat van hem gebeld die bij een tv winkel werkt en verstand heeft van tv’s en zegt dat alles ernaar wijst dat er wat aan de hand is met het netwerkkaart van mn tv.
Ik ben Samsung klant en wens graag toch dat mn tv gecheckt wordt. Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn.
Groet, Abya
16-03-2022 09:15 AM - bewerkt 16-03-2022 10:31 AM
Hoi @Abya , Abya,
Dan moet er toch een monteur bijkomen. Daar zijn wel kosten aan verbonden.
De kosten van een eventuele reparatie wordt bepaald door de monteur.
Je kunt hier de tv voor reparatie aanmelden -> Reparatie
Ik vind alleen dit vreemd. Je schrijft:
"Vreemd genoeg krijg ik deze foutmelding ook wanneer ik de kabel heb aangesloten op m'n laptop".
De monteur constateert: "Netwerk diagnose was ook goed op zijn laptop zonder foutmelding."
Er zou dan ook iets met de netwerkkaart in je laptop aan de hand moeten zijn.
Houd ons even op de hoogte van de voortgang.
Fijne dag!
op 16-03-2022 11:47 AM
Hallo Dick,
Ik snap dat je dat vreemd vindt. Aan de andere kant heb ik ook een netwerkdiagnose met mijn smartphone uitgevoerd via wifi en daar kreeg ik ook een foutmelding. Het is bijzonder allemaal.
Ik houd je zeker op de hoogte.
op 20-03-2022 01:13 PM
Hallo Dick,
Er is laatst een deep reset op mijn tv uitgevoerd, helaas heeft dit het probleem niet opgelost.
Laatste mogelijkheid zou een Samsung monteur op eigen kosten laten langskomen. Echter zijn deze kosten zo hoog dat ik dit niet de moeite waard vindt. Met die gemaakte kosten zou ik een Apple TV 4K kunnen halen.
Heel jammer dat ik de oorzaak niet heb kunnen achterhalen
Wel zag ik op dit forum dat iemand exact hetzelfde probleem had en het op een bepaalde manier heeft kunnen oplossen, wat ikzelf niet goed heb begrepen. Wellicht dat jij dit beter begrijpt.
https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/traag-internet-op-smart-tv-ue40k5600/td-p/155106
op 20-03-2022 01:44 PM
Hoi @Abya , Abya,
Jammer dat het niets heeft opgeleverd, maar sluit wel uit dat het niet aan de tv ligt.
Het verhaal in dat topic is me volledig onduidelijk.
Er wordt alleen vermeld dat er geen kwaliteitsverlies op Netflix en Youtube meer is.
Of de internetsnelheid is verbeterd, wordt niet vermeld.
Een andere provider zou een optie zijn. Op Twitter werd KPN voorgesteld 😉.
op 20-03-2022 02:06 PM
Dit blijft natuurlijk een lastige kwestie. Die ziggo monteur heeft die foutmelding op zijn laptop niet geconstateerd, dus weet niet of overstappen het probleem zal oplossen.
Alles wijst ernaar dat het probleem echt aan de TV zou liggen. Dan is het de vraag of de netwerkkaart schade zou hebben of verouderd is. Ik kan ook nergens vinden hoe ik dat probleem zelf zou kunnen oplossen.
Bij vrienden en familieleden is dat probleem niet aanwezig en halen ze de benodigde snelheid op de TV, zelfs bij oudere TV modellen.
20-03-2022 02:26 PM - bewerkt 20-03-2022 04:19 PM
Hoi @Abya ,
Een netwerkkaart vervangen is soms zelf te doen, maar soms heb je ook speciaal gereedschap nodig.
Klik op Wi-Fi Module:
https://www.samsungonderdelen.com/samsung-model/ue55hu7500lxxn.htm?popular=yes
De enige die kan bepalen of het ook echt daaraan ligt, is een monteur.
De vrienden en familieleden zouden dan exact dezelfde tv, router/modem, provider, etc. moeten hebben om te vergelijken.
Gaat ook niet echt lekker bij Ziggo. Lees de reacties: https://allestoringen.nl/storing/ziggo/
op 16-04-2022 07:40 AM
hi, ik heb net een 65q65a (2021) qled 4k tv gekocht. Weet iemand welke netwerk kaart zit op de tv?
Ik heb thuis glasvezel maar zou op de tv snelheden van max 90mbs niet verwachten. Als ik op internet zoekt krijg geen specificatie van welke netwerk kaart zit in de tv. Weten jullie waar ik deze informatie kan achterhalen?