Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Traag internet op smart tv UE40K5600

(Onderwerp aangemaakt op: 23-01-2017 01:18 PM)
13564 Weergaven
Featherman84
Apprentice
Opties

Hallo,

sinds eind november 2016 ben ik in het bezit van deze prachtige tv.

Echter heb ik wat problemen met de snelheid van de internet verbinding. Dit kwam aan het licht toen ik tijdens het kijken van Netflix af en toe  behoorlijk kwaliteit verlies had, bloed irritant. Netwerktest via Netflix gedaan, levert allemaal keurig groen gekleurde vinkjes op, op een opmerking bij verbinding na met de code NW-8-5-1.

Via Ziggo hebben wij het 150mb download 15mb upload abonnement, echter haalt de tv maar een ruim wisselende snelheid van 40mb download, getest via fast.com. De resultaten via speedtest.net zijn nog beroerder, hier haal ik slechts rond de 5mb download. De upload is overigens wel gewoon 15mb.

De test resultaten zijn zowel via wifi als bekabeld gelijk. We hebben ook diverse nieuwe kabels geprobeerd van verschillende categorieën.

Wie o wie kan mij met dit vervelende probleem helpen?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Featherman84
Apprentice
Opties

Het probleem is opgelost. Als volgt: Had de tv aangesloten op de connectbox van Ziggo, maar dit gaf dus problemen die mij nog steeds niet helemaal duidelijk zijn, maar goed(vermoedelijk iets met Localhost benaming tv). Op deze connectbox zit ook nog een eigen router aangesloten die op de connectbox in DMZ staat en zijn eigen DHCP pool heeft.

Heb de tv aangesloten op deze eigen router en voorzien van een statitsch ip-adres buiten de DHCP pool.Tevens heb ik de (onlogische) naam van de tv("localhost") gewijzigd in Samsung TV. Sinds dien heb ik geen gek kwalitetisverlies op Netflix en Youtube meer. Daaranaast ben ik de gekke NW-8-5-1 kwijt bij de Netflix neterkcontrole. In de software van Ziggo's connectbox heb je niet de mogelijkheid om de naam van de aangesloten client's te veranderen, wil niet zeggen dat dat de oorzaak is, maar het heeft er denk ik wel mee te maken. Waarom de tv zijn naam broadcast als Localhot is mij ook een raadsel, hij deelt immers zelf geen ipadressen uit.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
5 Antwoorden
Featherman84
Apprentice
Opties
Heb gisteren telefonisch contact met Samsung gehad, maar had nadien wat een afgewimpeld gevoel. Ziggo stuurt donderdag een monteur, maar verwacht niets te vinden, omdat ik enkel dit probleem met de tv ervaar.
0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Hey Featherman84,

Dat klinkt inderdaad wel irritant. Kun je aangeven welke firmwareversie er nu op de tv staat? Hier zie je hoe je de specifieke versie vindt. Heb je alleen problemen met Netflix of ook bij het kijken via andere apps? Is 'gewoon' tv kijken geen probleem?

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
Featherman84
Apprentice
Opties

He Lot, de zaak is inmiddels bij jullie in behandeling. Ik word hier woensdagavond over terug gebeld er wordt dan een diepe reset uitgevoerd. Heb ik jou niet al eens op Twitter gesproken over dit probleem?

0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Ah, dat zou zomaar eens kunnen :smileywink:

Fijn dat je Hulp op Afstand krijgt! Mocht er hierna nog iets zijn hoor ik het graag.

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
Oplossing
Featherman84
Apprentice
Opties

Het probleem is opgelost. Als volgt: Had de tv aangesloten op de connectbox van Ziggo, maar dit gaf dus problemen die mij nog steeds niet helemaal duidelijk zijn, maar goed(vermoedelijk iets met Localhost benaming tv). Op deze connectbox zit ook nog een eigen router aangesloten die op de connectbox in DMZ staat en zijn eigen DHCP pool heeft.

Heb de tv aangesloten op deze eigen router en voorzien van een statitsch ip-adres buiten de DHCP pool.Tevens heb ik de (onlogische) naam van de tv("localhost") gewijzigd in Samsung TV. Sinds dien heb ik geen gek kwalitetisverlies op Netflix en Youtube meer. Daaranaast ben ik de gekke NW-8-5-1 kwijt bij de Netflix neterkcontrole. In de software van Ziggo's connectbox heb je niet de mogelijkheid om de naam van de aangesloten client's te veranderen, wil niet zeggen dat dat de oorzaak is, maar het heeft er denk ik wel mee te maken. Waarom de tv zijn naam broadcast als Localhot is mij ook een raadsel, hij deelt immers zelf geen ipadressen uit.

0 Likes