Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Smart tv wifi probleem

(Onderwerp aangemaakt op: 28-11-2020 09:25 PM)
1824 Weergaven
janneke11
Journeyman
Opties

Hoi,

Ik heb sinds een tijdje een tweede hands samsung smart tv gekocht.

Maar ik woon in een studentenhuis en om op de wifi te komen moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invullen maar op de tv kan dat niet. Hierdoor kan ik niet verbinden met de wifi en kan ik eigenlijk niks met me tv. Weet iemand hoe je een gebruikersnaam en wachtwoord kan instellen voor de wifi?

Alvast bedankt.

Groetjes,

Janneke

0 Likes
19 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @janneke11 , Janneke,

Heb je misschien wat meer gegevens? Wat is de volledige Model Code van de tv?

Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, want je hoeft op een tv geen gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen.

Dit heb je alleen nodig om in de router te komen.

Als je de tv met een draadloos netwerk wilt verbinden, dan heb je een netwerksleutel nodig..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
janneke11
Journeyman
Opties

Goedeavond Dick,

Het model is een UE50KU6000W.

Het gaat er om dat ik om met de wifi te verbinden een gebruikersnaam en een wachtwoord moet ik voeren bv met me laptop en telefoon krijg ik die optie wel. 

Maar op de tv krijg in die optie niet. Ik heb geen netwerksleutel alleen me eigen inlog gegeven om met de wifi te verbinden 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @janneke11 , Janneke,

Als je de tv met een draadloos netwerk (wifi) wilt verbinden, dan gaat dat als volgt:

Ga naar Instellingen→Netwerk→Netwerkinstellingen openen→Kies Draadloos.

Vervolgens krijg je een lijst te zien met alle netwerken in de omgeving.

Kies hetzelfde netwerk waarop de telefoon is aangesloten. Als er geen slotje bij staat, dan is het een onbeveiligd netwerk.

Als er een slotje bij staat, dan moet je een netwerksleutel invoeren. Deze staat meestal ergens op de router..

Groet, Dick
0 Likes
henk61a
First Poster
Opties
proberen via wlan
0 Likes
janneke11
Journeyman
Opties

Ik heb nog een beetje zitten Google naar me internet provider maar ik moet 802.1x of WPA2-enterprise ondersteuning hebben weet iemand hoe ik dat er op kan zetten? Of wat dan ook

janneke11
Journeyman
Opties

Wat is wlan?

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @janneke11 , Janneke,

WEP, WPA of WPA2 is de sterkte van de versleuteling van het wifi-signaal. Om inbreken te voorkomen.

Dit kun je instellen op je router. Staat meestal standaard op WPA2. Dit heeft niets te maken met de werkwijze die ik eerder aangaf.

Ik kan het niet beter uitleggen. Probeer anders het advies van @henk61a . Dus de tv bedraad aansluiten..

Groet, Dick
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Wat je nodig hebt is de netwerksleutel.  Het wachtwoord van het Wifi netwerk. 

802.1x en WPA2 zijn authenticatie methodes in de router daar heb jij verder niets mee te maken.

Het enige dat je hoeft te doen is aan je verhuurder het wifi wachtwoord te vragen en in te voeren in je tv.

@henk61a 

Wat denk je dat we aan het doen zijn hier?

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
janneke11
Journeyman
Opties

Heb ik helaas ook al geprobeerd en werkt niet.. zou het verder ook niet weten wat ik kan proberen 

0 Likes