op 21-01-2021 09:11 PM
Sinds een paar dagen hebben we een The Frame (QE43LS03TAUXXH).
Voor de ART Store netjes creditcard gegevens ingevoerd, ter controle is er €0,15 afgeschreven, maar ik kan geen abonnement aanvragen / activeren! Elk kunstwerk dat ik probeer te activeren, leidt me weer naar het bericht dat ik een abonnement moet afsluiten. Iemand zelfde ervaring of goede ideeën?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 21-01-2021 09:18 PM
Goedenavond @Martin-61 ,
Dat heeft waarschijnlijk met het volgende te maken.
Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH. Een 'grijze import' tv --> Grijze import
Deze tv's kunnen problemen geven. Waar en wanneer is deze tv aangeschaft?
Graag hoor ik van je..
op 21-01-2021 09:23 PM
Hoi Dick. TV lijkt dan inderdaad een Hongaars model.
Tv is afgelopen maandag (18-01) besteld bij TV Reus en is eergisteren (19-01) geleverd.
op 21-01-2021 09:34 PM
Hoi @Martin-61 , Martin,
Ach, de TVreus is weer eens bezig geweest. Deze toko is 1 van de ergste die je kun treffen.
Lees de reviews op internet. Ik zou je willen adviseren om, los van de problematiek, deze tv z.s.m. te retourneren.
Er is namelijk doelbewust, gebaseerd op de onwetendheid van de klant, een verkeerd product geleverd.
Je kunt gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt.
Zonder opgaaf van reden en dus geld retour. Indien mogelijk de doos bewaren.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen
Zie ook:
Wetboek:
https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel21
https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel24
Ik zou voorlopig de tv niet laten draaien, want ze gaan waarschijnlijk zeuren over het aantal branduren.
Dit zijn echter door hun opgestelde regels. De wettelijk bedenktijd is natuurlijk het belangrijkst.
Je kunt ook nog kijken of Model Code op de tv overeenkomt met de Model Code op de factuur.
Anders zou er valsheid in geschrifte gepleegd kunnen zijn. Is strafbaar
Ik wens je heel veel succes met dit 'bedrijf'...
op 21-01-2021 10:19 PM
Dank Dick.
TV Reus wordt wellicht ook slimmer: op de factuur staat géén modelcode (wel QE43LS03TAU), alleen achterop de TV zelf. Ook op de doos zitten geen stickers met codes op. Heb 'm weer ingepakt. Morgen gaat 'ie retour.
Zal wel wat (verzend)kosten inhouden, maar dat is dan maar leergeld ...
Nogmaals bedankt.
op 21-01-2021 10:50 PM
Hoi @Martin-61 , Martin,
In principe geen verzendkosten betalen. Ik had je een link toegestuurd. Hierbij nogmaals:
Houd me even op de hoogte van de voortgang. Nogmaals sterkte toegewenst!
op 29-01-2021 05:46 PM
Hoi Dick, ik zou je op de hoogte houden.
Ik heb TVReus gebeld en gezegd dat ik geen Hongaars model wilde. Ze pruttelden wat ("alle Samsungs komen uit Hongarije..."), maar heb TV teruggestuurd. Nog even mail gewisseld over verschil tussen verzendkosten en retourkosten... Inmiddels ligt er een creditfactuur in mijn mailbox en hangt er een fraai, Nederlands model aan de muur (van PlatteTV)
Al met al vind ik wel dat TV Reus, hoewel ze het Hongaarse model van tevoren hadden moeten melden dat ze het netjes afgehandeld hebben...
Fijn weekend,
Martin
op 29-01-2021 06:44 PM
Hoi @Martin-61 , Martin,
Erg bedankt voor je terugkoppeling! Voor het eerst dat ik hoor dat de TVreus iets netjes afhandelt.
Er staat meestal Made in Hungary op, maar die worden door Samsung geïmporteerd en zijn geschikt voor de Benelux markt (XXN).
Leveranciers zoals TVreus importeren zelf voor hele lage inkoopsprijzen en dat zijn Hongaarse modellen (XXH) die gemodificeerd worden voor de Benelux markt. Groot verschil.
Zou je misschien je vraag als ✅Oplossing willen markeren? Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!
Veel kijkplezier weer en ook een fijn weekend toegewenst!
op 09-02-2021 08:18 PM
Niet helemaal juist. Wij hebben een paar dagen geleden een 55# Frame TV (Model Code QE55LS03TASXXN dus een Benelux model) gekocht via CoolBlue.
Voor de ART Store ook netjes creditcard gegevens ingevoerd, en ter controle is er €0,15 afgeschreven van de rekening afgeschreven. Bij het afsluiten van een proefabonnement gaat alles goed. Bij het afronden/voltooien van de betaling verschijnt de melding "De kaart is geweigerd door de uitgever van de kaart. Probeer een andere kaart".
Zowel bank als creditcard maatschappij zijn gebeld. Beide bevestigen dat er met succes € 0.15 is overgemaakt naar de rekening van Samsung.
Desondanks lukt het maar niet om een proefabonnement voor de Samsung Art modus af te sluiten. Iemand een idee ? Weet iemand of er alternatieve betalingsmethodes zijn (ook al geeft het order proces aan dat er enkel met CC betaald kan worden) ?
Iemand tips en/of ideeën?
op 10-02-2021 09:15 AM
Hi @Esther1963,
Heb je hierover al contact gezocht met Samsung Checkout? Link: https://bit.ly/2qpZRwX