Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung 2018 Q9FN firmware 1103 Nederland?

(Onderwerp aangemaakt op: 10-06-2018 07:53 PM)
2134 Weergaven
Jeffreyp
Journeyman
Opties

Hallo,

 

Ik heb een origineel nederlandse 2018 versie Q9FN aangeschaft enige tijd geleden. Helaas zitten er hier en daar nog wat kleine bugs in de software (versie 1021). Ik zit daarom met smart te wachten op de 1103 firmware, ook vanwege de FreeSync functie natuurlijk. 

 

Een paar vragen omtrend bovenstaande:

 

Wanneer kunnen 2018 Q9FN eigenaren de update verwachten;

 

Kan je de firmware vanaf de internationale site ook zonder problemen via USB installeren;

 

Worden de instellingen bewaard bij het updaten van firmware via USB;

 

Is er een changelog beschikbaar van de firmware updates?

 

Dank voor de antwoorden

0 Likes
59 Antwoorden
Rik83
Explorer
Opties

Volgens mij is die software voor de qled 2017 in het buitenland. Hier op mijn tv 1103 en internet 1023 ofzo

0 Likes
Jeffreyp
Journeyman
Opties

De 1103 software is voor de 2018 modellen in ieder geval. op de US website is deze al lang te downloaden ook.

0 Likes
Necroslave84
Navigator
Opties

klopt en wij komen weer ver achter waarom moeten wij altijd zo lang wachten voor een update? het is al meer dan 2 maanden geleden onze laatste update voor benelux vind dit erg vreemd 😕

0 Likes
Bonanza
First Poster
Opties

@JoeriS Is er al iets bekend over de 1103 voor mijn QE55Q9FNATXXH? Op de Hongaarse site (neem aan dat H staat voor Hungary) zie ik 1103 wel al staan ter download. Kan ik die firmware gewoon downloaden en via USB installeren op mijn tv?

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Bonanza,

 

Je zou het kunnen proberen. Kan ook Tsjechie zijn, nl

Het blijft echter nog steeds een gemodificeerde tv.

Geen idee wat de gevolgen kunnen zijn.

Ik denk dat dit een eigen keuze is met een risico..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

@Bonanza, ik raad het ook niet echt aan eerlijk gezegd. De kans is groot dat je dan met vertaal problemen komt te zitten met apps en de kans bestaat dat er een aantal zelfs niet meer werken met een buitenlandse update. Wij krijgen echter zelden een heads-up wat de komst van een update betreft, vandaar dat ik ook niet kan zeggen wanneer we in de Benelux de 1103 update kunnen verwachten.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
Bonanza
First Poster
Opties

Dus gewoon af blijven wachten...

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Dat is wel mijn advies inderdaad. Ik durf simpelweg geen firmware voor een andere regio aan te bevelen.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Gaaiz
Explorer
Opties

Ook hier al even aan het wachten op de 1103 software, in dit geval voor de NU8000:

https://www.samsung.com/nl/support/model/UE65NU8000LXXN/

 

Op diverse websites (waaronder tweakers.net) is aangegeven dat deze televisies Freesync zouden gaan ondersteunen, maar nergens is duidelijk dat dit nog niet voor Europese 2018 modellen geldt (totdat je de televisie aanschaft). Na veel wikken en wegen ben ik dit jaar toch weer voor Samsung gegaan, maar dit is helaas wel weer een flinke domper.

DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Gaaiz,

 

Ik begriip je frustatie. maar hier is al eerder een bericht over gepost door @JoeriS.

 

Quote:

 

"Wij krijgen echter zelden een heads-up wat de komst van een update betreft, vandaar dat ik ook niet kan zeggen wanneer we in de Benelux de 1103 update kunnen verwachten"

 

Bovendien begrijp ik dit niet. Het gaat toch om een tv?

 

Quote:

 

"FreeSync is een technologie van hardwareproducent AMD. Deze techniek zorgt voor een variabele verversingssnelheid van je monitor, waardoor de verversing synchroon loopt aan het moment waarop je videokaart nieuwe frames berekent. Dit gaat stuttering en tearing tegen, waardoor je geniet van vloeiende bewegende beelden tijdens het gamen. Let wel op: FreeSync werkt alleen met videokaarten van AMD en dus niet met die van NVIDIA."


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes