Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Roze/lila vlekken in beeld

(Onderwerp aangemaakt op: 03-04-2021 11:18 AM)
2813 Weergaven
RJBBakker
First Poster
Opties

Sinds deze week zie ik in de  linkerbovenhoek van mijn televisie roze/lila vlekken. Ik heb deze televisie op 29-05-2015 gekocht bij de Media Markt in Rijswijk. Nu zal de eerste reactie zijn 2015 is 6 jaar geleden, maar zo'n 2,5 tot 3 jaar geleden is mijn beeldscherm, vanwege zwarte vlekken bovenin het beelscherm, al een keer volledig vervangen. Kortom het beeldscherm is misschien 3 jaar oud. En de monteur, die bij mij thuis het scherm verving, gaf aan dat de garantie op het scherm weer opnieuw ging lopen. Deze nieuwe vlek zou toch niet mogen, zou je denken. Als ik echter op de diverse fora kijk, dan lijkt dit een structureel probleem voor Samsung televisies. Voor de zekerheid had ik diverse afbeeldingen willen meesturen, zodat u kunt zien wat voor televisie ik heb en hoe de vlekken er uitzien, maar ik kan geen upload mogelijkheid vinden.

Benieuwd naar uw reactie! 

0 Likes
8 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @RJBBakker ,

Er zullen weinig reacties komen als er geen gegevens van de tv bekend zijn 🤷‍♂️.
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.

Graag hoor ik van je..

signatureee
Groet, Dick

RJBBakker
First Poster
Opties

Hallo Dick,

De modelcode = UE48H6240AWXXN

Softwareversie = T-MST14DEUC-2900.0

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @RJBBakker ,

Bedankt voor de informatie!

Zou je voor mij een beeldtest willen doen? Bij Schermmenu→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Het beeld testen.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen→Eisen beeldtestfoto's 
Dus ook zonder aangesloten devices. Daarna graag, ter beoordeling, de foto's hiervan posten.
De foto's kun je sturen door op het cameraatje te klikken. Daarna de foto's selecteren en op Voltooid klikken. Niet op Uploaden.
Zou je, om uit te sluiten, alvast het volgende willen doen:

1. De tv resetten. Bij Schermmenu→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Resetten
  2. Eventueel de tv een poos spanningsloos zetten
signatureee
Groet, Dick

BruceH
Community Manager
Opties

Goedemiddag @RJBBakker,

Is het nog gelukt om foto's van de beeldtest te maken? 😉

rsz-846676
RJBBakker
First Poster
Opties

Hallo Bruce,

Het resultaat van de test zie je hieronder. Ik heb ook alles gedaan volgens jullie instructies. Resetten beeld en stroom eraf, maar de vlekken blijven linksboven in beeld.

ResultaatResultaatScherm 1.jpegScherm 2.jpegScherm 3.jpeg

Serienummer.jpeg

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @RJBBakker ,

Bedankt voor de foto's. Er zit nogal wat reflectie op de foto's. Waarschijnlijk een lamp of ik heb het mis.
Als het kan de grayscales overnieuw. Het rare is dat het op de strandfoto niet echt zichtbaar is, behalve het rode puntje.
Er mist een foto van een reguliere tv uitzending. Staat bij de eisen.
Zou je die nog kunnen sturen? Zijn de foto's zonder aangesloten apparatuur gemaakt?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
RJBBakker
First Poster
Opties

Hoi Dick,

Hier nogmaals een aantal foto's. Dit keer, op de Vinted foto na, zonder dat er iets is aangesloten op de TV. Excuses dat sommige bewogen zijn. Het valt mij op dat ik, op de foto van de reguliere uitzending, naast een paarse vlek linksboven, ook meerdere zwarte vlekken over de rest van het scherm heeft. Deze vielen minder op, maar zijn er wel.

Ik kijk uit naar je/jullie reactie!

Groetjes,

Roy BakkerGrijsscherm zonder aansluitingen2.jpgreguliere uitzending.jpgResultaten alleen tv.jpgSerienummer.jpegTestscherm zonder aansluitingen.jpgGrijsscherm zonder aansluitingen.jpg 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @RJBBakker , Roy,

Bedankt voor de foto's! Beter te beoordelen zo. Dit lijkt op een defect aan het beeldscherm en moet gerepareerd worden.
Het introductiejaar van de tv is 2014. In principe zou je dit op de leverancier kunnen verhalen.
De aankoopdatum is bepalend voor de garantie. Deze zal voorbij zijn. Als de fabrieksgarantie voorbij is, betekent dit niet dat je geen rechten meer hebt.
Er is ook nog wettelijke garantie. De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
Gezien de leeftijd van de tv,  zullen de reparatiekosten waarschijnlijk niet volledig vergoed worden.
Er wordt namelijk ook gekeken naar de economische levensduur van de tv. Hierbij wat informatie:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://www.conformiteit.nl/index.html
https://www.technieknederland.nl/stream/richtlijnenafschrijvingsmethoden

Mocht je de tv willen laten repareren, dan hier bij de link om de tv aan melden voor reparatie:
https://www.samsung.com/nl/reparatie/

signatureee
Groet, Dick

0 Likes