Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

QE65QN95A en Ziggo Mediabox Next - geen beeld

(Onderwerp aangemaakt op: 10-05-2022 10:21 AM)
3140 Weergaven
Erik50
Journeyman
Opties

We hebben een Samsung TV (QE65QN95A; nov 2021). Via de MediaBox Next krijg ik geen Ziggo TV-beeld. Ik zie het welkomst-scherm van Ziggo bij opstarten, ik hoor ook het TV-geluid (dat mee veranderd bij wisselen van zender), maar het beeld blijft zwart.  Veranderen van HDMI-kabel, of input (op ConnectBox van Samsung) maakt niet uit. Herstarten, reset naar fabrieksinstellingen (ook aan de Samsung aangesloten) lost het probleem niet op.

Als ik deze MediaBox Next aansluit op een LG TV werkt het prima. Omgekeerd, een oude ziggo-decoder aan de nieuwe samsung TV aansluiten geeft ook prima Ziggo TV-beeld. Er lijkt dus een compatibiliteisprobleem te zijn, waarbij de Samsung TV wel het (laag resolutie?) opstartbeeld kan weergeven, maar het signaal van de TV-uitzending dat daarna komt niet kan verwerken/niet weergeeft.

Ziggo monteur bevestigde de correcte werking aan hun kant: kabelsignaal is goed, mediabox werkt goed. 

** MediaBox gegevens: 

applicatieversie: 99_2022030

versie: 4.38

Hardwareversie; ARRIS-DCX960-MPA+

Heeft iemand een suggestie voor de oplossing?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Welderen
Apprentice
Opties
Hartelijk dank voor de info, ik had er schoongenoeg van en heb de Horizon XL weer geïnstalleerd! Twee Next boxen gehad beide niet door monteurs aan de gang gekregen. In maart waarschijnlijk de overstap naar KPN ivm glasvezel aanleg.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

20 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Je kan proberen om op de LG TV de box even op een andere resolutie te zetten. Alles zo min mogelijk dus geen 4K maar gewoon Full HD bijvoorbeeld. Sluit hem daarna meteen op de Samsung aan en kijk wat die dan doet. En anders toch een monteur van Ziggo laten komen en hem dingen laten testen. Dit is als het goed is gewoon kosteloos want ze moeten ervoor zorgen dat hetgeen waar je voor betaald moet werken..

Stars-Moderator-signature-800x200-2
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Erik50 , Erik,

Heb je ook de tv gereset? Bij Instellingen→Algemeen→Resetten.
Zou je de resolutie van de Next op 1080p willen zetten i.p.v. 4K?
De tv zorgt zelf voor upscaling naar 4K. Eventueel moet er remote naar gekeken worden.

signatureee
Groet, Dick

Erik50
Journeyman
Opties

Geprobeerd. maar helaas geen effect 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Erik50 ,

Vervelend! Laat er dan maar even remote naar kijken -> Hulp op Afstand 
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

Erik50
Journeyman
Opties

Ook als de mediabox next op de laagste resolutie is ingesteld krijg ik geen beeld. Wel geluid. Bij veranderen van zender op de mediabox verandert het geluid naar de andere zender, maar beeld blijft zwart. Er is ook geen overlasy met programma info. Als je op de home-knop drukt van de mediabox komt er geen menu. 

Vanavond 'Hulp op afstand' gehad van Samsung. Lost helaas niets op. Ziggo monteur is daarvoor al geweest. Signaal is goed. Mediabox vervangen. Aangesloten op andere TV en dan werkt het, dus zijn conclusie is dat het aan de TV ligt en niet aan Ziggo.

0 Likes
Erik50
Journeyman
Opties

Vanavond 'Hulp op afstand' gehad van Samsung. Lost helaas niets op. 

Ik zo aan ziggo moeten vragen of ze een 'veilige modus' kunnen aanzetten....??

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Erik50 ,

Geen idee of dat een mogelijkheid is. Je kunt er beter een monteur naar laten kijken.
Je moet het dan melden bij de leverancier, want daar loopt je garantie..

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Erik50 ,

Heb je al contact gehad met de leverancier?

signatureee
Groet, Dick

Erik50
Journeyman
Opties

Contact met samsung. Vorige week via hulp op afstand; Zonder resultaat.

Volgende week komt monteur fysiek langs