Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

QE50Q80T met CI+ hardware probleem?

(Onderwerp aangemaakt op: 13-12-2020 02:51 PM)
908 Weergaven
rob50q80
Apprentice
Opties

Wij hebben een sinds twee weken een nieuwe TV QE50Q80TATXXH met Quantis CI+ module.  elke keer zijjn de Ziggo zenders weg als we de TV aanzetten.

We  hebben de Quantis module al vervangen en de Ziggo kaart laten updaten.

Als we aan de adapter rommelen waar de CI module ingestoken is dan worden de zenders wel gevonden. Kan er een slechte verbinding tussen de adapter en de TV zijn. is die een bekend probleem.

Hangt dit ook samen met het veel genoemde XXH issue?

Horen/lezen het graag.

Rob

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
rob50q80
Apprentice
Opties

Bij ons het probleem opgelost.

De met de TV meegeleverde Common Interface adapter (plastic houder waar de CI+ module ingestoken wordt) maakte slecht contact met de TV.

Andere common interface zit veel steviger in de TV en sindsdien geen probleem meer.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
9 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @rob50q80 , Rob,

Dit hangt inderdaad samen met het XXH issue. Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars).

Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH. Een 'grijze import' tv --> Grijze import

Lees daar het verhaal over een CI+ module. Werkt dus niet.
Waar en wanneer precies heb je de tv aangeschaft?

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
rob50q80
Apprentice
Opties
bij Kamera Express, eind november 2020.
het deel wat wij een beetje bewegen is de samsung haakse adaprter waar de CI module wordt ingestoken. dat is toch een standaard Samsung onderdeel?
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Beste @rob50q80 , Rob,

Kamera Express staat bij mij genoteerd als leverancier met dit soort praktijken.

Volgens mij heb je het verhaal over 'grijze import' niet goed gelezen. Een CI+ module werkt niet.

Er zitten nog meer haken en ogen aan zo'n tv, waaronder garantie. Dit staat ook in het artikel.

Nog maar eens citeren: "Omdat het wijzigen van de lokale settings officieel niet mag , vervalt hierdoor de fabrieksgarantie van twee jaar"

Aanvulling naast de problemen met een CI+ module:

• De garantie. Je kunt slechts beperkt aanspraak maken op de garantie met een tv uit het buitenland. Voor een tv uit België zal dit geen probleem zijn, maar uit Duitsland wel. Dit is omdat er soms andere onderdelen gebruikt worden in buitenlandse modellen waar door Samsung Nederland niet aan te komen is. In eerste instantie heb je recht op garantie bij de leverancier
  • De Smart Hub werkt niet naar behoren. Benelux apps zijn niet beschikbaar. Je hebt bijvoorbeeld Duitse, Hongaarse of Turkse apps

Hopelijk kun je dit nog doen. Je kunt gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt.

Zonder opgaaf van reden en dus geld retour.

Ik zou je sowieso willen adviseren om, los van de problematiek, op welke manier dan ook, deze tv te retourneren of te laten omruilen voor een Benelux model.
Er is namelijk doelbewust, gebaseerd op de onwetendheid van de klant, een verkeerd product geleverd...

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Oplossing
rob50q80
Apprentice
Opties

Bij ons het probleem opgelost.

De met de TV meegeleverde Common Interface adapter (plastic houder waar de CI+ module ingestoken wordt) maakte slecht contact met de TV.

Andere common interface zit veel steviger in de TV en sindsdien geen probleem meer.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Thanks voor het doorgeven en fijn dat het is opgelost 👍

rsz-846676
0 Likes
marland
Journeyman
Opties
Welk merk werkt wel goed? Ik zit met zelfde probleem met Samsung tv
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @marland, goedemiddag.

Wat is het modelnummer van jouw TV? En is deze verder up-2-date? Wat ervaar je precies? Er zijn verschillende CI+ modules en wanneer je deze van je provider hebt ontvangen zal deze ook goed werken. 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
marland
Journeyman
Opties
Hoi Martijn,
Ik heb een Samsung UE37D6200 het is al een oudje 2011
Inmiddels ben ik erachter door monteur ziggo dat de kaarthouder speling heeft even morrelen en hij gaat wel weer. Als ik er helemaal gek van worst zal ik een
marland
Journeyman
Opties
Ging niet helemaal goed sorry
Gek van wordt zal ik een los kastje Next moeten nemen begrijp ik