op 07-11-2021 07:54 PM - laatst bewerkt op 16-11-2021 10:19 AM door MartijnK
Goedenavond.
Ik heb een Samsung QLED 4K 43 inch Q67T tv en als ik het programma stopzet of iets opneem dan heb ik bij het afspelen soms stotterend geluid en stilstaand beeld.
Ik heb daarvoor een usb stick Samsung BAR Plus 256GB type A 400 MB/s USB 3.1 Flash Drive.
De eigenschappen zijn:
Geheugenopslagcapaciteit | 256 GB |
Merk | SAMSUNG |
Hardware-interface | USB 3.0 |
Leessnelheid | 400 Megabytes per seconde |
Ik heb het toen gevraagd aan Samsung via messenger en dat zou goed moeten zijn.
Is er iemand die weet wat het probleem kan zijn? Ik formateer de usb stick regelmatig zodat het daar niet aan kan liggen en als ik hem er in steekt wordt hij gedetecteerd en is hij in orde bevonden.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 13-11-2021 10:08 AM
Het ligt aan de NPO app die teveel vermogen vraagt van de processor die daar door vast loopt. De NPO is bezig met een nieuwe app en zal deze app vervangen zodra de nieuwe klaar is. De huidige app is nooit vernieuwd maar alleen maar steeds uitgebreid waardoor deze te veel vermogen vraagt.
Voor het haperend geluid en beeld bij opnemen of na pauzeren heb ik nu van de tv winkel een Samsung ssd schijf op proef. Dit zou dan niet meer moeten voor komen.
op 07-11-2021 08:10 PM
Goedenavond @RobertusO ,
Heb je wat meer informatie over de tv? Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Wat bedoel je met "het programma stopzet".
Welk programma? Waarvan neem je iets op? Maw: hoe kijk je tv? Met een decoder? CI+ module?
Al met een andere USB-stick of externe HDD getest? Hoe is de USB-stick geformatteerd?
08-11-2021 03:55 PM - bewerkt 08-11-2021 03:58 PM
volledige Model Code: QE43Q67TASXXN
Software: 2014
Welk programma? Gewoon een willekeurig programma op tv. Een programma opnemen of even pauzeren.
Kijken met CI+ module.
Andere USB stick? Ja en ook gewoon snel geformatteerd en gewoon.
En dan heb ik ook al een tijd problemen met de AB. Als ik bijv. op NPO Start een programma terug kijk dan wil hij regelmatig niet meer terug. Als ik de tv dan uitzet en de volgende dag bijv. weer aan staat hij nog steeds op NPO Start en wil hij nog steeds niet terug.
Ik moet dan de tv uitzetten en de stroom er een paar minuten af en dan weer opnieuw aan dan staat hij weer op gewoon live tv.
op 08-11-2021 04:23 PM
Hoi @RobertusO ,
Bedankt voor de info! Met hoe is de USB-stick geformatteerd bedoel ik NTFS, exFat, FAT32.
Zou je de AB willen resetten? Verwijder de batterij(en) uit de AB.
Houd de Power button op de lege AB minimaal 20 seconden ingedrukt.
De batterij(en) terugplaatsen. Ook graag de tv resetten. Bij Instellingen→Algemeen→Resetten.
08-11-2021 04:26 PM - bewerkt 08-11-2021 07:50 PM
NTFS en FAT32
AB is al meerdere keren gereset en ook al een nieuwe AB geprobeerd.
TV kan ik niet resetten want dan zijn alle instellingen weg, dat moet dan door de tv winkel gebeuren. Inmiddels heeft hij laten weten dat hij donderdag even komt voor de AB.
Dus dat wordt opgelost, nu alleen nog dat stotteren en stilstaan beeld bij opnames bekijken en bij het weer verder afspelen na pauzeren.
Als je daar nog tips over hebt.
Volgens Samsung was de USB in orde en de snelheid was goed.
op 09-11-2021 09:29 AM
Hoi @RobertusO ,
Als de USB-stick verder in orde is, kun je er eventueel remote naar laten kijken.
https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken.
Houd ons even op de hoogte van de voortgang..
op 13-11-2021 10:08 AM
Het ligt aan de NPO app die teveel vermogen vraagt van de processor die daar door vast loopt. De NPO is bezig met een nieuwe app en zal deze app vervangen zodra de nieuwe klaar is. De huidige app is nooit vernieuwd maar alleen maar steeds uitgebreid waardoor deze te veel vermogen vraagt.
Voor het haperend geluid en beeld bij opnemen of na pauzeren heb ik nu van de tv winkel een Samsung ssd schijf op proef. Dit zou dan niet meer moeten voor komen.