Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Next gen consoles en Atmos met Samsung een drama!

(Onderwerp aangemaakt op: 28-03-2022 07:48 PM)
319 Weergaven
Maurice10
Student
Opties

Beste mensen! 

Ik heb een neoqled samsung QE65QN95A. 
Laat ik positief beginnen het beeld is prachtig punt.. 

Helaas in combinatie met een ps5/xbox series x aangesloten via e/arc op deze tv met een Denon receiver met Atmos ontstaat er een mega vertraging van 3 seconden! Volgens Samsung kan dit niet aan de tv liggen…….. Mijn mening is anders. 
Veel mensen zullen deze tv aanschaffen voor de 120Fps VVR ervaring die deze tv bied voor de next gen consoles, althans ik wel. 
Helaas werkt dit niet met atmos en ontstaat er een mega vertraging in het geluid (+/-3sec) zodra ik alles aansluit via mijn Denon receiver is de vertraging weg. Maarja geen 120Fps en geen VVR want ja bij aanschaf van deze receiver bestond er nog geen hdmi 2.1 die 120Fps VVR ondersteund en dus alleen gedoomd tot 60Fps.

Ik ben dus veroordeeld tot of high frame gaming of geweldig geluid…… een beetje asociaal voor dit segment tv’s. Een headset buiten tv om met “Atmos” functioneert wel overigens alle interne apps van samsung werken ook met Atmos en daar zit het probleem bij de Samsung medewerking! Want alles werkt toch……. Ja via de app maar ELKE willekeurige externe input bron met ondersteuning Atmos via e/arc niet. En dan wordt je door Samsung support vriendelijk maar professioneel aan de kant gedonderd. Want ja geluid via tv loopt wel synchroon… Ja Samsung dit is geen atmos maar gewoon stereo en gebruikt een lagere bandbreedte!

Via andere forums al veel van dezelfde problemen gevonden in combi met andere externe apparatuur denk aan andere receivers enz enz maar allemaal hetzelfde probleem.

Wie hebben nog meer deze problemen? En is er een workarround ? Want samsung gaat mij verder niet helpen. 
Ik denk namelijk dat dit een hardware probleem van Samsung is…. Waar ze helaas niet vooruit komen. Mocht het een software ding zijn moeten ze alleen het probleem nog gaan erkennen…. 

Resetten(fabrieksinstellingen) alles stap voor stap opbouwen werkt niet! Van tv tot externe apparatuur. 

0 Likes
5 Antwoorden
Maurice10
Student
Opties

Work-arround wat ik zelf heb verzonnen is een splitter aanschaffen die 4k120fps aankan met 2.1hmdi helaas bestaan ze nog niet! Voordeel die je ermee verkrijgt is dat ook Dts Dts:X weer functioneert aangezien Samsung dit ook niet ondersteund op deze series tv’s.

Console splitter in! Out1 naar tv out2 naar receiver! En dit dus voor alle externe apparaten een eigen splitter. Maarja we need 4k120fps 2.1hdmi splitters……… ik kan ze niet vinden. Iemand? Zit te denken om dit juridisch te gaan declareren bij samsung aangezien de tv met “Atmos” wordt gepromoot.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Maurice10, goedemorgen.

Goed dat je ons een berichtje stuurt. Je geeft aan dat je hierover ook al contact hebt gehad met één van mijn collega's hierover. Via verschillende apps kan je overigens ook gebruik maken van het Atmos geluidsysteem, denk hierbij aan bijvoorbeeld Disney+ of Netflix(enkel bij een 4K abonnement) 

Hoe staan de Geluidsinstellingen op je TV ingesteld? Als ik de handleiding erbij pak zie ik staan dat bij het doorgeven van Atmos streams de geluidsuitvoer op Dolby DIgital+ gezet dient te worden. Als je deze stand aanpast naar Doorloop hoe is geluid dan? Kom je hier niet helemaal uit of wil je hier wat extra ondersteuning bij dan hebben we ook de mogelijkheid voor Hul-op-Afstand.

Wij kunnen op afstand dan met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie Hulp-op-Afstand | Samsung Nederland

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Maurice10
Student
Opties

Beste Martijn,

De interne app’s werken allemaal met Atmos en ook zonder vertraging! Het begint allemaal met de externe hdmi input. Zowel voor bluerayspelers, consoles, enz, geven vertraging of problemen met Atmos geluid via receiver. 

Settings heb ik van alles geprobeerd ook doorloop, auto, enz. Ook via console  verschillende settings met audio denk aan pass trough tot aan on gecomprimeerd 7.1 5.1 enz maar alles is gewoon stereo dan. Daarnaast de settings Denon Receiver ook vanalles geprobeerd. 

Het probleem is of een hardware of software probleem zodra e/arc wordt gebruikt in combinatie met externe input bronnen. 

Overbrug ik de tv en sluit ik rechtstreeks alles aan via Denon of een splitter zijn de problemen verholpen. Maar dan heb je geen 120fps VRR 2.1 hdmi waar ik juist deze tv voor heb aangeschaft. 

Probleem zit hem toch echt in de tv! Anders zouden daarbij ook niet alle externe apparaten met hetzelfde probleem kampen. 
interne app’s heb ik geen problemen mee daar werkt inderdaad alles gewoon  ook Atmos zonder vertraging. Dan lijken mijn settings gewoon goed te staan toch? Daarnaast valt om de zoveel minuten het geluid weg voor paar seconden of hoor je haperingen bij externe apparaten.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Kom je hier niet helemaal uit of wil je hier wat extra ondersteuning bij dan hebben we ook de mogelijkheid voor Hul-op-Afstand.

Wij kunnen op afstand dan met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie Hulp-op-Afstand | Samsung Nederland

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Maurice10
Student
Opties

Martijn,

Leuk dat je het aanbied! Maar ik heb al lang en breed gebeld! Alleen jullie telefoniste mocht mij niet doorverbinden naar aanleiding van wat vragen. Ik kreeg te horen als het tv geluid gewoon goed is zonder vertraging dan is de tv het probleem niet! Ik stond erop dat ik de technische ondersteuning nodig had! Maar waarschijnlijk ze mij niet konden helpen aangezien ik alles gedaan had en dit gewoon een hardware fout is. LG en nog een aantal merken kampen met hetzelfde probleem! Ik heb haar stap voor stap uitgelegd wat ik allemaal gedaan heb! En dat tv stereo geluid echt geen Atmos is wat veel meer bandbreedte vraagt. Ruim een uur aan de telefoon gezeten, zo nu en dan moest ze iets vragen, maar de conclusie bleef, het ligt niet aan de tv en je kan technische dienst niet spreken. 
U denkt dat ik weer ga bellen? Zeker naar aanleiding van verschillende forums waar mensen met dezelfde tv’s als andere merken met exact dezelfde problemen kampen……. Een hardware probleem! En na de behandeling van jullie telefoniste….. Daarnaast ben ik elektrotechnisch engineer ik weet echt wel waar ik mee bezig ben!  

Ik heb inmiddels een nieuwe receiver besteld die wel 8k 2.1 /4k 120hz(fps) VRR enz… ingangen/uitgangen heeft. Daarmee werkt mijn Dts geluidsformaten ook weer wat Samsung ook niet ondersteund. Dit is inmiddels de meest goedkope oplossing geworden.

Aangezien alles zo perfect werkt met huidige receiver alleen geen 4k 120hz VRR. Wel krijg ik 1080p 120hz aan de praat(dit ligt aan receiver omdat deze 4k ondersteuning heeft), en daarmee opnieuw het bewijs dat de tv het probleem is!

Voor mij geen Samsung producten meer. Een telefoon had ik gelukkig toch al niet van Samsung.

Je komt te voet en gaat te paard!

0 Likes