Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Problemen met HDMI aansluitingen

(Onderwerp aangemaakt op: 11-09-2017 12:07 PM)
77408 Weergaven
ettelrA
Journeyman
Opties

Aan mijn Samsung tv heb ik meerdere apparaten hangen. 
Sinds kort zie ik, zodra ik mijn playstation aansluit (hdmi), geen beeld, maar hoor ik wel heel zacht geluid. 

De chromecast (hdmi) heeft hetzelfde probleem.

Als ik echter mijn laptop aan de tv hang met een hdmi kabel, doet die het wel prima, zowel beeld als geluid.

Playstation doet het ook gewoon op andere tv, dus daar ligt het niet aan.

Ik heb meerdere kabels geprobeerd, en ze doen het allemaal niet. Op een andere tv is er geen problemen. 

Weet iemand wat ik kan doen of waar dit aan zou liggen? Ik vind het zo vreemd dat mijn laptop het wel doet en de rest niet...

Spring naar oplossing
88 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

@Yaparoos, ik neem aan dat je de output op de laptop wel hebt aangepast? Volgens mij was het Windows knop en P.

@Jeroen801, laat je weten hoe de hulp op afstand is gegaan?

rsz-846676
0 Likes
Yaparoos
First Poster
Opties

@BruceH  schreef:

@Yaparoos, ik neem aan dat je de output op de laptop wel hebt aangepast? Volgens mij was het Windows knop en P.

Als ICT'er heb ik de output wel aangepast ja.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

@Yaparoos, Just checking. 😉

Heb je ook een andere HDMI-poort op de TV geprobeerd?

rsz-846676
0 Likes
Centa
First Poster
Opties

Ik heb ook een soortgelijk probleem. 

Regelmatig dat PS4, Chromecast en digicorder zwart scherm hebben. Er komt wel geluid.

Als ik dan fabrieksinstellingen herstel is het terug in orde maar de volgende dag is het opnieuw hetzelfde probleem.

Begint een beetje frustrerend te worden. 

Het gaat om UE40KU6020

Alvast bedankt

0 Likes
Jeroen801
First Poster
Opties

Hulp op afstand werkte niet. Ik heb toen een reparatie voorstel van €350 gekregen (nieuw moederbord). Bij klantenservice gevraagd om zelf het moederbord aan te schaffen en te vervangen maar die wilde daar niet aan meewerken. Slechte service, tv van nog geen 5 jaar oud. Ik heb door een inbraak in huis helaas de aankoopbon niet meer anders had ik er zeker werk van gemaakt.

Nu maar een nieuwe tv gekocht.... ondanks deze slechte ervaring wel weer een Samsung maar baal er stevig van. Hopen dat het nu wel goed gaat.

0 Likes
Andy020
Apprentice
Opties

Goedemiddag,

Ik heb een UE32C6700 die alleen als scherm voor de ps4 wordt gebruikt.

De tv gaat steeds aan en uit als hij verbonden is met een HDMI poort en het beeld wordt dan vaag of zwart. Ik heb de HDMI kabel gewisseld, Apple-tv i.p.v. ps4 als bron, fabrieks reset en een nacht stroomloos al geprobeerd maar niks helpt. Als er geen HDMI bron is aangesloten blijft de tv gewoon aan en lijkt er niks aan de hand. Wie kan mij verder helpen ?

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Andy020 , Anday,

Niet echt handig om dit in een opgelost topic te plaatsen. Toevallig zie ik deze voorbijkomen.

Is de volledige Model Code van de tv UE32C6700USXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Het introductiejaar van de tv is 2010. Een oud beestje 😉. Is de huidige softwareversie van de tv de 3018.1?

Bij (Menu) Instellingen->Ondersteuning->Contact opnemen met Samsung.

Om uit te sluiten: Staan beide apparaten aan als je test? Zo ja, dan uitgeschakeld proberen.

Het kan misschien komen door het uitput signaal van beide devices (Hz).

Ik kan me niet voorstellen dat er 4 HDMI poorten defect zijn.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Andy020
Apprentice
Opties

Hey Dick, bedankt voor je reactie.

Het type nummer is inderdaad wat je schreef.

Ik wilde de software upgraden via USB maar ook dan gaat de tv uit net als op alle HDMI poorten.

Eerst tv aan en dan de bron en andersom werkt ook niet. Ik denk dat ik gewoon maar afscheid moet nemen van het oude beestje. Reparatie is waarschijnlijk duurder dan een nieuwe.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Andy020 , Andy,

Bedankt voor je snelle reply! Een reparatie is, gezien de leeftijd 👴 van de tv, niet aan te raden.

Ik denk dat dit idd einde oefening is. Het wordt, triest genoeg 😥, een R.I.P. verhaal ⚰️.

Gecondoleerd met het verlies. Heel veel sterkte op de begrafenis 😉!

Ondanks alles toch een fijne avond toegewenst!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Andy020
Apprentice
Opties

:winking-face:Bedankt Dick 

We gaan hem woensdag ritueel verbranden, je bent uiteraard welkom ! Hehehe

Fijne avond en nogmaals bedankt.