Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Automatisch omschakelen van TV bron uitschakelen ue55ks7000

(Onderwerp aangemaakt op: 11-09-2017 12:45 PM)
6343 Weergaven
Wongerd
Journeyman
Opties

Ik heb onlangs een UPC Ziggo mediabox.

Als ik klaar ben met TV kijken via de mediabox doe ik de box uit met de bijbehorende afstandsbediening, om vervolgens te Netflixen of om te gamen.

Na precies 10 minuten, gaat de mediabox aan en uit alsof ie een 'hard reset' doet. Mijn TV herkent het dan alsof een apparaat aan gaat en schakelt dan over automatisch naar de bron van de mediabox. Omdat die dan alsnog uitstaat heb ik enkel zwart beeld en moet ik handmatig terugschakelen naar mijn Netflix app / naar PlayStation bron.

Echt heel vervelend en irritant als je net lekker in een serie / film zit of spel.

De box heb ik inmiddels al gewisseld voor de zekerheid, en hij blijft zich rebooten en dit hoort.

Weten jullie daarom hoe ik het automatisch schakelen van de bron kan uitschakelen?

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Nick
MegaStar
Opties

Hi Wongerd, wat apart dat de box dit doet .. We kunnen natuurlijk even kijken of dit op te lossen is in de TV. Ik adviseer je bij de algemene instellingen even naar Anynet te kijken en deze uit te schakelen. Verder kun je de HDMI-kabel even in een andere aansluiting plaatsen, het liefst één zonder ARC. De ARC aansluiting kan namelijk ook input ontvangen. Of het ARC is of niet zie je gewoon bij de aansluiting staan als je achter/naast de TV kijkt. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
Wongerd
Journeyman
Opties

Hey Nick,

Thanks voor de reply.

Ik heb inmiddels het antwoord op Tweakers gevonden:

Je zou op je TV Anynet+ eens uit kunnen zetten als je zelf de broncontrole in de hand wil houden? Ga naar Anynet+ (HDMI-CEC) (Instellingen > Systeem > Expertinstellingen > Anynet+ (HDMI-CEC)) en controleer of Anynet+ (HDMI-CEC) is ingesteld en zet deze dan op UIT.

Dit is gelukt!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
4 Antwoorden
Oplossing
Nick
MegaStar
Opties

Hi Wongerd, wat apart dat de box dit doet .. We kunnen natuurlijk even kijken of dit op te lossen is in de TV. Ik adviseer je bij de algemene instellingen even naar Anynet te kijken en deze uit te schakelen. Verder kun je de HDMI-kabel even in een andere aansluiting plaatsen, het liefst één zonder ARC. De ARC aansluiting kan namelijk ook input ontvangen. Of het ARC is of niet zie je gewoon bij de aansluiting staan als je achter/naast de TV kijkt. 

---------
Signature-Note10
0 Likes
Oplossing
Wongerd
Journeyman
Opties

Hey Nick,

Thanks voor de reply.

Ik heb inmiddels het antwoord op Tweakers gevonden:

Je zou op je TV Anynet+ eens uit kunnen zetten als je zelf de broncontrole in de hand wil houden? Ga naar Anynet+ (HDMI-CEC) (Instellingen > Systeem > Expertinstellingen > Anynet+ (HDMI-CEC)) en controleer of Anynet+ (HDMI-CEC) is ingesteld en zet deze dan op UIT.

Dit is gelukt!

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Was m'n antwoord nét te laat :winking-face: Alsnog markeer ik jouw antwoord als het antwoord, zodat andere hier ook gebruik van kunnen maken!

---------
Signature-Note10
0 Likes
Wongerd
Journeyman
Opties

Bedankt Nick!

Nu zien de lezers het 2x dus dan zal het wel het goede antwoord moeten zijn :)!

Fijne dag verder!