Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Problemen met HDMI aansluitingen

(Onderwerp aangemaakt op: 11-09-2017 12:07 PM)
77012 Weergaven
ettelrA
Journeyman
Opties

Aan mijn Samsung tv heb ik meerdere apparaten hangen. 
Sinds kort zie ik, zodra ik mijn playstation aansluit (hdmi), geen beeld, maar hoor ik wel heel zacht geluid. 

De chromecast (hdmi) heeft hetzelfde probleem.

Als ik echter mijn laptop aan de tv hang met een hdmi kabel, doet die het wel prima, zowel beeld als geluid.

Playstation doet het ook gewoon op andere tv, dus daar ligt het niet aan.

Ik heb meerdere kabels geprobeerd, en ze doen het allemaal niet. Op een andere tv is er geen problemen. 

Weet iemand wat ik kan doen of waar dit aan zou liggen? Ik vind het zo vreemd dat mijn laptop het wel doet en de rest niet...

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
ettelrA
Journeyman
Opties

HIJ DOET HET WEER!

Wonder boven wonder doet hij het weer!

Ik heb deze stappen doorlopen en toen deed hij het weer (wat gek is, want dat had ik al eens ongeveer gedaan, maar ik klaag niet!)

1. alle apparaten uit de hdmi-poorten halen

2. tv uit zetten en de stekker er uit halen

3. 10 minuten zonder stroom laten staan

4. stekker er weer in doen en de tv aan zetten

5. apparaat 1 in de hdmi poort doen en hem dan aan zetten

En toen werkte hij weer!

Bedankt voor de hulp allemaal!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Vinjekko
Apprentice
Opties

Het was de one connect cable waar waarschijnlijk een breukje in zat volgens de Samsung monteur, kabel is vervangen en het probleem is verholpen!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

88 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Hi EttelrA, dat is inderdaad wel heel apart .. Via het kruistesten kan ik eigenlijk nauwelijks een conclusie trekken. Ik adviseer je in dit geval tóch eerst de TV een volledige reset te geven, dan kunnen we al een stuk meer uitsluiten. Zie hier hoe je dat kunt doen. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
ettelrA
Journeyman
Opties

Hoi Nick,

Bedankt voor het antwoord! Helaas is er niks veranderd na  een volledige reset van de tv. 

0 Likes
JohnAng
Voyager
Opties

Hi ettelrA, hoeveel hdmi-aansluitingen heb je op je tv ? doet de chromecast en de playstation het niet op alle poorten of niet op 1 poort ? ik had zelf ook 1 defecte hdmi-poort op mijn (nieuwe) tv (1 van de 4 poorten), dus misschien bij jou ook ?

0 Likes
ettelrA
Journeyman
Opties

Hoi JohnAng, 

Bedankt voor je reactie! Er zijn 2 hdmi-aansluitingen, en ze hebben beide hetzelfde probleem. Bei beide doen Playstation en Chromecast het (vrijwel) niet, maar laptop wel. 

Dus ik denk niet dat het aan de hdmi-poorten ligt. 

0 Likes
JohnAng
Voyager
Opties

Hallo, aan de chromecast en playstation ligt het dus niet. Andere kabels op deze apparaten geprobeerd ? De hdmi-poorten zijn ook ok, maar misschien is er aan de hdmi-instellingen op de tv wat te veranderen. Vaak zijn daar nog aanpassingen te doen. Succes !

0 Likes
ettelrA
Journeyman
Opties

De kabels zijn het ook niet, want dezelfde kabels doen het beneden wel, en mijn laptop doet het ook met die kabels. Ik heb ze al een aantal keren tussen de apparaten gewisseld om te proberen.

Aan de instellinegn kan het denk ik ook niet liggen, want ik heb al volledige reset gedaan. Toch maar eens gezocht in instellingen, maar niks kunnen vinden wat raar staat ofzo...

En net had ik chrome cast nog eens geprobeerd en zag ik een seconde lang het google logo, en daarna was het weer zwart... Dus hij doet het wel, maar ik zie niks! 

Ik heb de raarste tv ever :smileylol:

Het is ook echt zo ineens! Hij doet het al een paar jaar prima!

0 Likes
JohnAng
Voyager
Opties

Hi, dat is allemaal wel bijzonder !! Ik ga nu toch weer denken dat het iets is buiten de tv. Heb je de Chromecast al eens gereset ? Of is er iets met je WiFi ? Wat gebeurt er als je een beetje "rommelt" aan de hdmi-poorten als de apparaten erin zitten ? Ben benieuwd !

0 Likes
ettelrA
Journeyman
Opties

Ik heb een andere chromecast geprobeerd, en die doet het ook niet, en op een andere tv wel. 

Wifi is prima, anders zou ik dit nu niet kunnen sturen haha! 

Met Chromecast zie ik wel even kost het logo, en daarna gaat het op zwart... Dus het lijkt alsof het apparaat het doet, en de verbinding het doet, maar er iets anders mis gaat...

Na rommelen verandert er ook niks helaas!

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Om er nog even op terug te komen, welke firmware draait je televisie op? Je kunt dit vinden via Menu > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Contact opnemen met Samsung. Verder zou ik graag de modelcode willen, dan kan ik beter inzien wat er nog mogelijk is. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes