op 11-09-2017 12:07 PM
Aan mijn Samsung tv heb ik meerdere apparaten hangen.
Sinds kort zie ik, zodra ik mijn playstation aansluit (hdmi), geen beeld, maar hoor ik wel heel zacht geluid.
De chromecast (hdmi) heeft hetzelfde probleem.
Als ik echter mijn laptop aan de tv hang met een hdmi kabel, doet die het wel prima, zowel beeld als geluid.
Playstation doet het ook gewoon op andere tv, dus daar ligt het niet aan.
Ik heb meerdere kabels geprobeerd, en ze doen het allemaal niet. Op een andere tv is er geen problemen.
Weet iemand wat ik kan doen of waar dit aan zou liggen? Ik vind het zo vreemd dat mijn laptop het wel doet en de rest niet...
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 17-12-2018 10:30 AM
@Cornelis123 heb je de reactie van @Nick nog gezien?
op 09-06-2019 03:23 PM
Hallo, ik weet niet of het nog mag/kan maar ook ik heb een soort gelijk probleem. Ik heb een samsung UE55NU8000 ( twee eigenlijk). Hier heb ik meerder apparaten op aangesloten pc, ps4 en een nintendo switch. Tv met kabel en een module. Alles werkt prima maar twee weken geleden was ik aan het gamen op hdmi 1. Op een moment valt het beeld weg. Melding geen signaal of hdmi onbekend. Toen dacht ik mogelijk is de hdmi kapot twee andere kabels geprobeerd dit werkte niet. Tv kijken geprobeerd geen zender was meer te bekijken niet eens de standaard analoge. Zenders ophalen doet het ook niet. Wifi doet het nog. Apparaat gebruikt op het tweede exemplaar werkt meteen stelde zelfs automatisch in.
Al geprobeerd uut te trekken uitzetten en opniew dit werkte helaas niet. Ook de reset naar fabriekinstellingen niet.
Volgende week vrijdag komt iemand langs voor eventueel te repareren omdat ik denk dat alle aansluitifen defect zijn. Mogelijk dat iemand van jullie iets weet wat ik nog kan proberen om eventuele extra moeite te besparen
12-06-2019 09:23 AM - bewerkt 12-06-2019 09:23 AM
op 13-08-2019 11:06 AM
Hallo,
Ik zit ook met dit probleem.
TV: UE40H5000AWXXN
Telenet decoder geeft geen beeld via HDMI-poorten, wel geluid en zelfs de telenet menu's kan ik zien....
PC(laptop) en android TVbox werken wel via deze poorten.
Ik dacht ook eerst dat er iets mis was met mijn telenet decoder, nieuwe gehaald, geen resultaat.
Andere HDMI kabels geprobeerd, ook zonder resultaat.
iemand suggesties?
op 13-08-2019 03:52 PM
Goedemiddag @JanW73 ,
Is de huidige softwareversie van de tv de 1042.0? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Het introductiejaar van de tv is 2014. Dit staat los van de aankoopdatum.
Heb je dit al geprobeerd?
1. Alle apparaten uit de HDMI-poorten halen
2. Tv uit zetten en de stekker er uit halen
3. 10 minuten zonder stroom laten staan
4. Stekker er weer in doen en de tv aan zetten
5. De Telenet decoder in een HDMI-poort doen en hem dan aan zetten
Desnoods de tv resetten. Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Graag hoor ik van je..
op 16-08-2019 12:39 PM
Goedemiddag @JanW73 , Jan,
Is je probleem inmiddels opgelost?
op 17-08-2019 07:21 PM
Hallo, ik heb ook een probleem met mijn pas nieuw gekochte Samsung Qled
“Qe65q67ralxxn” hdmi poort 2 werkt niet correct mijn ps4 was verbonden met hdmi 2 eerst was er niks aan de hand, dag er na heb ik geen beeld meer dacht eerst dat hdmi kabel stuk was dus snel een andere hdmi kabel 2.1 gehaald soms kreeg ik wel beeld en andere keer niet heb ook telenet decoder op hdmi 2 gezet en nog altijd geen beeld. Maar als ik op andere poorten dus hdmi 1-3-4 aansluit krijg ik wel beeld, heb ook de nieuwste update eropgezet. Kan het zijn dat mijn hdmi poort 2 defect is? Dank u
op 18-08-2019 08:21 AM
Goedemorgen @Kara38 , Kara,
Is de huidige softwareversie van de tv de 1312.2? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Zou je misschien, om uit te sluiten, de tv willen resetten? Graag zonder alle aangesloten devices.
Daarna de tv een poos spanningsloos laten staan. Nadien opstarten zonder devices en 1 voor 1 weer aansluiten.
Graag hoor ik van je..
op 21-12-2019 06:19 PM
TV ue55NU8000.
Playstation, mediabox, Switch Chromecast werken allemaal prima.
Echter krijg ik mijn laptop niet met een HDMI-kabel aangesloten.
HDMI-kabel en laptop op een goedkope tv in de keuken werkt prima, ue55NU8000 word niet herkend door de laptop.
op 22-12-2019 10:28 PM
Sinds enkele dagen heb ik hetzelfde probleem als Jan hierboven. Mijn Ziggo box en chromecast geven wel geluid maar geen beeld maar de Nintendo Switch werkt wel gewoon. Alles al geprobeerd wat hier is langs gekomen . Morgen ga ik hulp op afstand proberen.
Mijn tv: UE48HU7500L
sofrware versie 1301 en tv geeft aan dat deze up to date is.
Iemand de gouden tip?
BVD Jeroen