Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Onbekende Bron Tv Stuk!

(Onderwerp aangemaakt op: 17-03-2020 05:29 PM)
871 Weergaven
Kmoza
Apprentice
Opties

Hallo allemaal afgelopen zaterdag wat heel raars meegemaakt. Een nieuwe Samsung Qled 90R gekocht 65inch. Mooi opgehangen en de installatie gaf ook geen enkel probleem. Alleen de Dreambox waar of wij tv mee kijken werd een onbekende Bron en kon hij moeilijk vinden. Maar na een paar seconde gedraaid(laad rondje in het scherm) deed de Dreambox het en kon lekker tv worden gekeken. Maar Na 20 minuten ging het rondje weer draaien en ging het beeld op Zwart.  We zijn voorderest nergens aangeweest of iets hij ging vanzelf op zwart. Samsung helpdesk gebeld alles geprobeerd om hem aan de praat te krijgen maar mocht helaas niet lukken. Inpakken en terug naar de winkel zei de man van Samsung. Dat ga ik ook donderdag doen, dan staat er een nieuwe voor me klaar gelukkig! Maar kan het zo zijn dat de Dreambox er mee te maken heb of het laden van die onbekende Bron? Iemand vaker meegemaakt of over gelezen? Alvast bedankt. 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Kmoza
Apprentice
Opties

Beste Mensen, 

Goedenavond allemaal, televisie in Drachten opgehaald vanmiddag (Hofma) stond keurig een nieuwe voor me klaar. Nog even gesproken met de beste mensen en daarna weer terug naar het mooie Volendam:) 

Tv uitgepakt en opgehangen  en aan de installatie begonnen met de benodigde zenuwen haha. Toen kwamen we weer bij het moment onbekende Bron gevonden. Die wilde hij handmatig instellen en er kwamen bepaalde keuzes tevoorschijn zoals Ziggo UPC en nog een paar andere. Ik heb maar op annuleren gedrukt. Daarna wilde de tv weer de onbekende Bron handmatig instellen en maar weer op annuleren gedrukt. Daarna heeft hij de onbekende Bron (Dreambox) geaccepteerd en heeft niet meer verder gevraagd. Het genieten is begonnen gelukkig. Straks maar een biertje open trekken en een goeie film op Netflix. Heren bedankt en mocht er wat zijn ik weet jullie weer te vinden. Groetjes Kees en pas een beetje op jullie zelf deze tijden.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Kmoza ,

Het is iig mooi dat je de tv kunt omruilen. Het is natuurlijk nu moeilijk in te schatten of de Dreambox de boosdoener is.

Volgens mij is de Dreambox bedoeld om illegaal televisie te kijken. Ik weet niet of dit gebeurt, maar dat is niet mijn zaak.

Is de volledige Model Code van de tv QE65Q90RALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Het is jammer dat ie het niet meer doet, anders had je e.e.a kunnen uitproberen om uit te sluiten.

Bv. een andere HDMI kabel proberen, op een andere HDMI poort uitproberen en de Dreambox een poos spanningsloos zetten.

Het zou natuurlijk vervelend zijn als je bij een nieuwe tv weer hetzelfde probleem krijgt.

Ik kan je hierbij helaas geen verder advies geven.

Suc6 met de nieuwe tv!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Kmoza
Apprentice
Opties

Dick bedankt voor je antwoord. De Dreambox moet eigenlijk gewoon gezien worden als dvd speler of iets dergelijks. Ik probeer natuurlijk te bedenken wat of er fout is gegaan. Ik heb niet de mogelijkheid gehad om een ander apparaat aan te sluiten. Hij heb gewoon 20 minuten gedaan en daarna was het over en uit. Afstands bediening bleef knipperen en zwart beeld en dat bleef ook zo, Meneer van Samsung denkt dat ik gewoon echte pech heb gehad en laten we dat hopen. Donderdag weer een nieuwe kans. Ik laat het hier meteen weten! Groeten Kees

Kmoza
Apprentice
Opties
Oja en het was gewoon een Nederlands model. XXN op de sticker idd.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Kmoza , Kees,

Bedankt voor je info! Ik check altijd even of het om een Benelux model gaat (XXN).

Als er een mogelijk is, zou je em misschien op een andere tv kunnen testen.

Die moet je natuurlijk net in huis hebben. Misschien bij de buren een tv slopen 😉?

Post het maar even als alles weer werkt.

Fijne avond!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Kmoza
Apprentice
Opties

Ja de Dreambox werkt nu al jaren op onze oude Philips TV LCD jaar of 8 oud. De nieuwe Samsung Qled is allemaal zo verand natuurlijk is eigenlijk meer een computer geworden met al die apps en toepassingen ( Alleen maar leuk) we gaan het donderdag meemaken en hopelijk gaat hij jaren mee! Fijne avond allemaal

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Laat vooral even weten hoe het is afgelopen! Succes vandaag.

rsz-846676
Oplossing
Kmoza
Apprentice
Opties

Beste Mensen, 

Goedenavond allemaal, televisie in Drachten opgehaald vanmiddag (Hofma) stond keurig een nieuwe voor me klaar. Nog even gesproken met de beste mensen en daarna weer terug naar het mooie Volendam:) 

Tv uitgepakt en opgehangen  en aan de installatie begonnen met de benodigde zenuwen haha. Toen kwamen we weer bij het moment onbekende Bron gevonden. Die wilde hij handmatig instellen en er kwamen bepaalde keuzes tevoorschijn zoals Ziggo UPC en nog een paar andere. Ik heb maar op annuleren gedrukt. Daarna wilde de tv weer de onbekende Bron handmatig instellen en maar weer op annuleren gedrukt. Daarna heeft hij de onbekende Bron (Dreambox) geaccepteerd en heeft niet meer verder gevraagd. Het genieten is begonnen gelukkig. Straks maar een biertje open trekken en een goeie film op Netflix. Heren bedankt en mocht er wat zijn ik weet jullie weer te vinden. Groetjes Kees en pas een beetje op jullie zelf deze tijden.

BruceH
Community Manager
Opties

Wat fijn, Kees! Toch nog wat positiviteit. Geniet ervan and take care. 

rsz-846676