Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Mediabox xl koppelen aan tv

(Onderwerp aangemaakt op: 12-09-2020 05:18 PM)
3628 Weergaven
Henri84
First Poster
Opties

Mijn mediabox XL van ziggo is gekoppeld aan mijn Samsung 65q95t tv. Alles werkte zoals het moest echter heb ik mijn oneconnect kastje verplaatst en daardoor heb ik de kabels opnieuw moeten aansluiten waardoor hij nu niet meer werkt.

Bij bronnen geeft hij aan dat de hdmi een onbekende bron is, als ik hem handmatig instel doet hij het en kan ik zappen, echter krijg ik geen ziggo logo naast mijn andere staan waardoor ik niet kan schakelen tussen bijvoorbeeld netflix en ziggo (dit was voorheen wel het geval). Als ik rechtstreeks naar bronnen ga en daar de onbekende bron gebruikt dan kan ik wel tv kijken maar dan kan ik niet zappen of andere functies gebruiken. Ik moet dus steeds opnieuw de afstandsbediening koppelen aan ziggo. 

Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

Heb alles al opnieuw aangesloten, gereset, kabels nagelopen, andere hdmi poorten gebruikt.

0 Likes
5 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goeiemorgen @Henri84 , Henri,

Het komt, omdat je waarschijnlijk de Mediabox XL op een andere HDMI poort hebt aangesloten.

3 wegen om het op te lossen:

1. Alle poorten afgaan totdat je het Ziggo logo weer terug hebt bij Bron. Daar, bij het pijltje omhoog, Toevoegen aan startpagina.
  2. Of bij Bron omhoog naar de Onbekende bron. Pijltje omhoog->Bewerk->kies Kabelontvanger en type daar de naam Ziggo. Daarna weer Toevoegen aan startpagina.
  3. Bij Bron omhoog naar Instellen universele afstandsbediening. Naast Nieuw apparaat staat je ingestelde Ziggo bron. Deze weer koppelen aan de juiste HDMI poort.

Ik denk dat 3 de snelste weg is.

Suc6!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Henri84
First Poster
Opties

Bedankt voor je antwoord. Ik heb alle hdmi poorten geprobeerd maar overal hetzelfde resultaat. Het werkt op het begin echter als ik schakel tussen bijvoorbeeld netflix en tv kijken doet hij het niet meer en moet ik hem steeds opnieuw instellen. De afstandsbediening van ziggo werkt wel gewoon. 

Groetjes Henri

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Henri84 , Henri,

Zou je dan misschien de One Remote willen resetten? Met de tv aan. Verwijder de batterij(en) uit de Remote.

Houd de Power button op de lege Remote minimaal 20 seconden ingedrukt. De batterij(en) terugplaatsen.

Opnieuw pairen. Zet de tv uit en dan weer aan. Eventueel de Mediabox XL herstarten: Mediabox XL Herstarten 

Desnoods de tv en de OCB een poos spanningsloos zetten..

Groet, Dick
0 Likes
Henri84
First Poster
Opties

Hi Dick,

Helaas geen resultaat als ik deze oplossingen probeer.

Groetjes Henri

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @Henri84 , Henri,

Bummer! Schiet niet echt op zo 😉. Ik zit even zonder ideeën. Je zou Hulp op Afstand nog kunnen proberen.

Hierbij: Hulp op Aftstand Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe de dit moet aanvragen..

Groet, Dick