op 17-08-2022 07:38 PM
Beste,
elke keer als ik mijn ps5 wil gebruiken dan zegt mijn tv dat ik geen HDMI signaal heb. Als ik dan probleem oplossen gebruik, de HDMI kabel opnieuw verbind en de stappen doorloop dan doet alles het weer prima. Maar dit moet ik elke keer opnieuw doen als ik ga spelen. Zeer irritant dus. Kan iemand me hierbij helpen?
ik heb meerdere verschillende poorten geprobeerd. Bij de instellingen kan ik er niks over vinden.
alvast bedankt!
op 25-05-2023 10:04 PM
op 26-05-2023 10:36 AM
Hey @BasPeters, goedemorgen.
Dankjewel voor je terugkoppeling. Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Als je mij een privé berichtje (https://bit.ly/3BoC5B0) stuurt kan ik een afspraak voor je inplannen. Mijn collega belt je dan terug en logt op afstand in op jouw TV en kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren.
Groeten,
Martijn
op 31-05-2023 02:21 PM
@Jasperbavel wil je me eens laten weten hoe dit bij jou is afgelopen? Ik zit namelijk met precies hetzelfde probleem, zie mijn reacties hieronder. Gr. Bas
op 31-05-2023 02:26 PM
@MartijnK de remote ondersteuning heeft inmiddels plaatsgevonden. Er werd gekeken of de instellingen van de TV goed stonden en dat was zo (zo ver was ik zelf inmiddels na het bezoeken van deze community). Vervolgens werd mij op nogal verwijtende toon gevraagd of ik de PS5 al eens had gereset? Nee, dat had ik niet, ik wist niet eens dat dat mogelijk was. Vervolgens ging ik zoeken naar hoe dat moest, maar dat ging de ondersteuner naar eigen zeggen te langzaam. Eenmaal gereset zou alles waarschijnlijk wel weer werken (waarna wij het gesprek ook beeindigd hebben). Niet dus. Helaas. Het probleem is weer terug (van niet weg geweest). Nog suggesties? Ik lees bij een ander bericht op deze community (weliswaar bij een ander model TV) dat HDMI poorten gerest zijn. Zou dat misschien een oplossing kunnen bieden? Ik zal in de tussentijd ook met Sony gaan bellen of het probleem bij de PS5 kan liggen. Groet Bas
op 31-05-2023 04:48 PM
Hi @BasPeters, goedemiddag.
Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat het restten van je HDMI poorten hier de oplossing in zou zijn. Omdat de PlayStation automatisch overschakelt naar een lagere resolutie, heb ik ook niet het idee dat het aan de console zou liggen.
Kan je dit misschien wel instellen als je de PlayStation in de Veilige Modus opstart? Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3oBqqO1
Houd je me op de hoogte?
Groeten,
Martijn
op 31-05-2023 07:49 PM
Hoi @BasPeters ,
Helaas is het bij mij nog niet opgelost.
Ik had het na meerdere tips en een nieuwe HDMI kabel opgegeven.
Hopelijk is er iemand die ons kan helpen...
@MartijnK in welke tijdsloten kan er remote ondersteuning worden geboden?
Bedankt voor alle hulp iig!
op 31-05-2023 10:41 PM
op 31-05-2023 10:53 PM
op 01-06-2023 02:37 PM
Hi @BasPeters, goedemiddag.
Dankjewel voor je terugkoppeling en wat fijn om te lezen dat het is verholpen 👍
Heel veel plezier met het gamen en de TV. Heb je onze hulp nodig stuur ons gerust een berichtje!
Groeten,
Martijn
op 01-06-2023 08:42 PM
Hoi @BasPeters fijn dat het bij jou gelukt is.
Ik heb jouw stappen doorlopen maar helaas herkent mijn tv de ps5 niet in één keer. Dit doet hij pas als ik op probleem oplossen druk, de HDMI opnieuw in de oneconnect box stop en dan twee keer op 'Oké' druk...
bij mij was 2160p wel de hoogte resolutie waar ik uit kon kiezen??
@MartijnK is het ook mogelijk om s'avonds een afspraak te maken om remote mee te kijken?
Ik hoor het graag.