Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen signaal HDMI PS5 met one connect

(Onderwerp aangemaakt op: 17-08-2022 07:38 PM)
2092 Weergaven
Jasperbavel
First Poster
Opties

Beste,

elke keer als ik mijn ps5 wil gebruiken dan zegt mijn tv dat ik geen HDMI signaal heb. Als ik dan probleem oplossen gebruik, de HDMI kabel opnieuw verbind en de stappen doorloop dan doet alles het weer prima. Maar dit moet ik elke keer opnieuw doen als ik ga spelen. Zeer irritant dus. Kan iemand me hierbij helpen? 

ik heb meerdere verschillende poorten geprobeerd. Bij de instellingen kan ik er niks over vinden.

alvast bedankt!

0 Likes
31 Antwoorden
BasPeters
Journeyman
Opties
Hallo, hoe is dit afgelopen? Ik heb precies hetzelfde probleem namelijk. Juist voor deze TV gekozen vanwege de aanschaf van de PS5 😞 Heb andere poorten in de oneconnectbox geprobeerd en ook verschillende HDMI kabels, maar krijgt het zelf niet zo opgelost.
0 Likes
BasPeters
Journeyman
Opties
Als ik "probleem oplossen" doe dan is het advies om te spelen met een lagere resolutie. Dan kan er inderdaad geplaystationd worden. Maar het lijkt mij niet de bedoeling dat deze tv niet de hoogste resolutie aan kan, toch?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @BasPeters, goedemorgen.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Wat is het modelnummer van jouw TV? En heb je dit ook geprobeerd met een HDMI 2.1 kabel? 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
BasPeters
Journeyman
Opties
@MartijnK goedemorgen, dank voor de snelle reactie. Ik heb toevallig gisteren gebeld naar 088-9090100 en daarbij het modelnummer, serienummer etc. doorgegeven. Mijn vraag kon niet worden beantwoord en ik moest later deze week (vanwege een storing in het systeem) terugbellen om een afspraak te maken voor remote ondersteuning. Mijn gegevens (waaronder model en serienummer etc.) zouden echter worden genoteerd. Heb jij inzage in die melding van gisteren omstreeks 11.50 uur? Het gaat iig om een NEO qled 4k 55qn95a. Aangezien ik eerst dacht dat de HDMI kabel mss kapot zou zijn heb ik een andere geprobeerd, maar hetzelfde probleem. Nu heb ik de HDMI kabel gepakt die standaard bij de PS5 wordt meegeleverd en wat ik lees op internet is dat een HDMI 2.1 kabel. Als ik deze gebruik op een andere TV, werkt die gewoon. Groet Bas PS: de afspraak voor remote ondersteuning is nog niet gemaakt.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@BasPeters 

Dankjewel voor je berichtje en terugkoppeling! Volgens mij is de kabel die standaard mee wordt geleverd geen HDMI 2.1 kabel. Wil je hier meer zekerheid in hebben neem dan even contact op met Sony. Met de meegeleverde kabel kan je uiteraard wel een verbinding maken om te gamen op de TV.

Via een Remote afspraak kunnen we op afstand met je mee kijken en de instellingen doorlopen. 

Groeten,

Martijn

BasPeters
Journeyman
Opties
@MartijnK de kabel die ik later erbij heb gekocht (om te testen of het aan de kabel zou kunnen liggen) betreft een BlueBuilt HDMI 2.0b. Deze is dus onvoldoende voor de hoogste resolutie van de PS5?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Met een HDMI 2.1 kabel heb je meer bandbreedte om informatie naar de TV te sturen en is daarmee ook uitermate geschikt voor de verbinding tussen je TV en de spelconsole.

Groeten,

Martijn

BasPeters
Journeyman
Opties
@MartijnK ok dan ga ik dat weer eerst proberen. Een HDMI 2.1 4K 120Hz wordt dat dan. Hoeveel Hz heeft mijn tv (2021)? Ik laat donderdag of vrijdag weten of het gelukt is. Zo niet, moeten we nog maar voor de remote ondersteuning gaan denk ik. Je hoort van me, dankjewel alvast!
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@BasPeters 👍 Wanneer je de PlayStation aansluit zal dit ook herkend worden door je TV, je krijgt dan ook een melding voor Invoersignaal extra. Maakt dit ook geen verschil dan kunnen mijn collega's via Hulp op afstand ook de instellingen van je TV doorlopen en daar waar nodig een aanpassing doen.

Groeten,

Martijn

BasPeters
Journeyman
Opties
@MartijnK ik heb het nu met de nieuwe hdmi 2.1 kabel geprobeerd. Precies hetzelfde probleem: bij de eerste poging lijkt alles perfect te werken en wordt hij zelfs direct als ps5 gedetecteerd en verschijnt er zelfs een specifiek ps5 icoontje (dat was eerst idd ook zo, toen ik de bij ps5 meegeleverde hdmi kabel probeerde). Wel gaat tijdens het spelen steeds na circa 10 minuten spelen het beeld heel even (0,5 a 1 seconde) op zwart. Echter, de tweede keer (en derde enz.) dat ik de ps5 aan zet, herkent hij hem niet meer als ps5. Hij herkent hem helemaal niet meer en geeft zelfs de melding: HDMI-kabel: geen signaal. Dan kun je weer op "problemen oplossen" klikken en komt hij uiteindelijk weer met de "oplossing" om om te schakelen naar lagere resolutie. Precies hetzelfde dus als @Jasperbavel beschrijft, vandaar dat ik aanhaakte op zijn initiële post en ik benieuwd ben of hij inmiddels een oplossing heeft. Anders de remote ondersteuning inzetten voor dinsdag a.s. 14:30, gaat dat zo? Of moet ik daar weer voor bellen?
0 Likes