op 16-09-2017 09:04 AM
Mijn Samsung TV geeft al enige tijd een donkere balk op de bovenste helft van het beeld.
Heb inmiddels al van alles geprobeerd, tot aan reset naar fabrieksinstellingen aan toe, zonder resultaat.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben en heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden.
TV is drie jaar geleden aangeschaft.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 06-06-2018 09:52 AM
@Matthijs82 dat is ook niet fijn 😞 Ik ben bang dat er wederom een monteur langs zal moeten komen, als je het probleem nog steeds ervaart. Ik kan deze eventueel voor je inplannen. Binnen de twee jaar fabrieksgarantie, kan dit kosteloos gedaan worden zolang er geen sprake is van gebruikersschade.
op 06-06-2018 12:25 PM
Goede middag,
Wat zou een monteur nog kunnen doen nu? Aangezien ze volgens hun nu alle mogelijke probleemonderdelen hebben vervangen? ( scherm, voeding en voedingskabel)
Het lijkt zich nu voor te doen als er voor een kleine tijd en zwarte balk in het scherm heeft gestaan ( pauzeren bij ziggo ). Heb daarna mijn tv op een zwart scherm gezet en even laten staan, daarna was het weer weg.
op 06-06-2018 12:36 PM
Een monteur zou het defect opnieuw kunnen bekijken. Mocht het blijken dat dit niet meer te repareren valt, dan zal de monteur dat aangeven en kunnen we eventueel kijken naar een andere oplossing. Tot die tijd zullen we blijven repararen waar mogelijk.
op 02-07-2019 11:17 AM
@Matthijs82 schreef:Ook ik heb een zwarte waas boven in mijn scherm.
Nu al 2x servicedienst langs gehad, scherm, voeding en voedingskabel vervangen, dag later is het weer terug.
heeft iemand van Samsung hier een andere oplossing voor?
alvast bedankt,
Matthijs
Beetje laat maar ben je met Samsung tot een fatsoenlijke oplossing gekomen?
Ik heb nl 2 tv's met hetzelfde probleem, de ene is al 3 x gerepareerd in de garantie periode en nu is de 2e tv voor de 3e x kapot en nu uiteraard buiten de garantie periode.
op 02-07-2019 12:23 PM
Hallo Danja,
onze tv is 4 weken bij Samsung geweest om het defect te reproduceren, nadat dit eindelijk gelukt was en ze geen idee hebben wat het veroorzaakte hebben we contact gehad, gelukkig hadden wij van EP ook een verzekering afgesloten, hierdoor mochten wij voor de huidige nieuwprijs een ander toestel uitzoeken.
Ik hoop dat het voor jullie ook goed wordt opgelost, zelf had ik het idee dat het in de HDMI-kaart/driver zat maar ze hebben het niet kunnen vinden.
Succes
gr Matthijs
op 02-07-2019 12:40 PM
Bedankt voor je reactie Matthijs.
Mooi dat het goed opgelost is.
Samsung heeft voor ons nog geen nette oplossing helaas. De reparatie kost meer dan het aankoopbedrag van de tv. Er gaat nog wat coulance vanaf maar dan alsnog kost de reparatie belachelijk veel. Zeker omdat ik bang ben dat het een terugkerend probleem is.
op 02-07-2019 12:58 PM
Hallo Danja,
misschien dat de winkel waar het toestel is gekocht nog iets voor je kan doen aan coulance.
ik hoop dat er nog een oplossing komt voor je.
gr Matthijs
op 04-05-2020 03:25 PM
Ook ik heb een donkere balk bovenin mijn scherm. Als ik dat zo lees moet dit een fabrieksfout zijn. Er zijn een aantal mensen met hetzelfde probleem. Is er een oplossing voor? Ik heb een Samsung UE60JU6800
op 04-05-2020 05:10 PM
20-05-2020 07:42 PM - bewerkt 20-05-2020 08:05 PM
bij mij ook donkere balk boven in ue50ju6800
Alles geprobeerd.Duidelijk kleur verscheel. Heel hinderlijk