op 26-01-2024 06:30 PM
Goedemiddag, ik heb een probleem met mijn Samsung led tv, gekocht 23-8-2021, type UE75AU7172UXXH
Klacht: De tv vertoont al een aantal maanden zwarte of donkere plekken, welke vooral opvallen bij lichte effen beelden, bv voetbalwedstrijden. Reeds gemeld bij Samsung maar zij verwijzen door naar verkopende partij, welke failliet is. Wordt door Samsung nu volledig verworpen wat natuurlijk niet kan bij zo’n jonge tv. Samsung levert een ondeugdelijk product. Hoe is dit op te lossen met Samsung?
Groet Daan
op 26-01-2024 06:41 PM
Goedenavond @DD1818 , Daan,
Ter informatie. Dit is geen Benelux model. De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH.
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
Het is niet Samsung die een ondeugdelijk product heeft geleverd, maar de leverancier.
Als de verkopende partij failliet is, is er geen koopovereenkomst meer. Je kunt dan hooguit aankloppen bij de curator.
Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie en binnen deze termijn worden technische defecten kosteloos hersteld.
Ook na deze periode kunnen we je tv herstellen, echter worden hier wel kosten voor berekend.
Je krijgt van tevoren eerst een prijsindicatie waarmee je niet akkoord hoeft te gaan.
Het servicecentrum houdt hierbij wel rekening met de leeftijd van je tv.
https://www.samsung.com/nl/support/repair/booking/
Houd je ons op de hoogte?
Fijne avond!
op 26-01-2024 07:09 PM
Beste Dick, dank voor jouw snelle reactie.
Dat ik een niet Benelux model heb gekocht heb ik nooit geweten en ik denk dat ik niet de enige ben die dat overkomt. Daarnaast vind ik dat Samsung zich wel erg makkelijk daarachter verschuilt. Samsung maakt de tv’s en is dus aansprakelijk. Het is duidelijk een hardware productiefout, Samsung dient dit op te lossen in elk geval met een coulance regeling, en niet met het bericht dat het mij € 832,- gaat kosten om het te repareren. Dan laat je als Samsung wel een steek vallen, zeker als dit bij de consumenten programma’s zoals Radar, Kassa terecht gaat komen. Kan je mij adviseren wat de maximale reparatie mag gaan kosten?
Groet Daan
op 26-01-2024 07:18 PM
Hoi @DD1818 , Daan,
In de link van de Rijksoverheid staat duidelijk dat de verkoper de wettelijke plicht heeft om een goed product te leveren.
De fabrikant heeft deze verplichting niet. Advies over reparatiekosten kan ik niet geven.
Onze Community Manager leest sowieso mee, maar waarschijnlijk krijg je van hem hetzelfde antwoord.
op 29-01-2024 09:42 AM