Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Blueborne patch security updates

(Onderwerp aangemaakt op: 17-10-2017 11:56 PM)
2438 Weergaven
Dirk66
Pioneer
Opties

Wel Samsung waar blijft deze patch. Kan het jullie geen kloten kan schelen dat jullie klanten met toestel zitten met beveiligingsrisicos?

Schande dat deze er steeds nog niet is voor de s8+.

Ooit een gs2 gekocht en dacht Samsung nog eens te proberen... Laatste keer dat jullie me beet hebben.

Wat een Lamme service voor zulk een bedrijf.

 

0 Likes
104 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties
Ook -LUX toestellen ontvangen updates. Als dat met een toestel niet het geval is, is er iets mis waardoor het servicepunt de software er opnieuw kan flashen. Dit kan dezelfde LUX software zijn, of een andere afhankelijk van de hardwarecode. Dit zou slechts eenmalig hoeven en valt onder de fabrieksgarantie (mits aan alle andere voorwaarden wordt voldaan uiteraard).

kevin-sig
0 Likes
Dirk66
Pioneer
Opties

In theorie heb je gelijk, in de praktijk is het magertjes. Ik ga het hier niet herhalen maar de Lux versie is een verhaal van non updates of fixen. Zo simpel is het. Deze discussie van wel en niet duurt al zolang en ondertussen zijn we 6 november. Heb jij de fixen al gezien? I rest my case.

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties
Ja Dirk, die heb ik gezien. I rest mine.

kevin-sig
0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Echt? Je bedoelt dat jij ook een LUX S8+ hebt en dat die per OTA op, wat is het nu, I9 is gebracht?

 

@murdochdeechte: leuk om te lezen dat je toestel met hulp van Dirk66 nu up to date is!

0 Likes
bertb
Explorer
Opties

Ik heb een service center dicht bij mijn universiteit. Is dit gratis om mijn toestel te laten updaten? Ik heb mijn toestel enkele weken geleden gekocht. Maar heb geen garantie bewijs

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties
Je hebt wel een garantiebewijs nodig - ondanks dat het toestel nog geen twee jaar uit is is dit ook om te bewijzen dat je de wettelijke eigenaar bent. Misschien kun je contact opnemen met de verkoper om je het bewijs op te sturen? De aankoopbon waarop staat welk toestel je op welke datum hebt gekocht volstaat. Dan is dit inderdaad gratis.

kevin-sig
0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Dat zegt KevinW toch? Ik heb ook geen garantiebewijs maar wel een van aankoop. Dat is neem ik aan voldoende.

 

Als ze je toestel gewoon op LUX houden moet je denk ik inderdaad vaker blijven langsgaan (of zelf doen).

 

Maar ik ben benieuwd of ze het zo willen doen dat je vervolgens gewoon met de PHN updates mee gaat doen. Dat is blijkens een draad hier door een servicepunt in Amsterdam wel gedaan:

 

'Ik heb het probleem uiteindelijk kunnen oplossen door naar het Samsung Service Center in Amsterdam te gaan. Daar hebben ze een Firmware van Samsung Benelux erop gezet. Sindsdien ontvang ik gelijktijdig met mijn vriendin updates. Gisteren nog heb ik een nieuwe update ontvangen en daarmee zit ik nu op de Android Beveilingspatch van 1 oktober 2017'.

0 Likes
murdockdeechte
Navigator
Opties

Heb jij een telefoon van service center amsterdam? Dan vraag ik of ze mijn smartphone op PHN kunnen zetten zodat ik ook de updates krijg.ik heb dat via telefoon gevraagd aan Samsung en toen kon dit niet. 

Is dat nu teveel gevraagd om de firmware te veranderen naar PHN?

0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

O, dus jij hebt het gevraagd ... Bummer ...

 

Dan lijkt me de kans aanwezig dat ze het officieel niet mogen doen en dat de poster met die Slowaakse telefoon mazzel had. Het is in elk geval absoluut niet moeilijk. Maar zelfs gezien het gemankeerde updatebeleid kennelijk inderdaad ook nog eens teveel gevraagd.

 

Die telefoon uit die draad kwam overigens van Belsimpel: een Nederlands bedrijf dat dus in dit geval een Slowaakse telefoon verkocht. Het blijft uitkijken.

 

Uit die XDA S8+ draad waar wij al vaak naar hebben verwezen begrijp ik dat je Belgische LUX ook 'Nederlands' wordt bij het insteken van een Nederlandse SIM en daar dan een fabrieksreset mee te doen. Ben je wel mooi al je aanpassingen kwijt. Ook schijn je vervolgens bij iedere opstart met weer je Telenet SIM de melding weg te moeten klikken/ negeren dat de telefoon graag weer een fabrieksreset wil doen omdat hij merkt dat PHN niet bij LUX past en dat recht wil zetten. Maar hoe kom je aan een Nederlandse SIM? (Waarbij ik denk ik ook nog eens vooral eentje die gebruik  maakt van het KPN netwerk zou proberen) Ze schrijven dat als door deze truc je eerste CRC (uit dat rijtje van 3) PHN/***/*** is, de OTA's werken.

murdockdeechte
Navigator
Opties

Kunnen wij geen nederlandse prepaid sim kaartje kopen dan? Een maat van me heeft een s8+via bol.com

Is een nederlandse en hoe komt het deze niet op lux wil komen.?

0 Likes