Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

*Informatie* Samsung S6 Updates

(Onderwerp aangemaakt op: 04-04-2018 09:23 AM)
391 Weergaven
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Beste S6 (Edge) gebruikers,

 

er zullen voor de S6 (Edge) toestellen geen maandelijkse updates meer komen. Samsung belooft 2 jaar software support op elk toestel en heeft de S6 (Edge) maar liefst 3 jaar ondersteund, een jaar langer dus! Ook heeft de S6 (Edge) 2 grote updates gekregen naar Marshmallow en Nougat! Er zullen waarschijnlijk nog wel updates uitkomen maar deze zullen niet meer maandelijks zijn. Voorlopig geldt dit niet voor de S6 Edge+ en de S6 Active, deze zijn namelijk iets later uitgebracht waardoor deze voorlopig nog wel maandelijks een update krijgen.

Dit betekent niet dat je toestel opeens niet meer kunt gebruiken of opeens een beveiligingsrisico is. Als er een serieus risico gevonden wordt in de software zal dit ook voor dit toestel nog opgelost worden. De S5 heeft 2 maanden geleden nog een update gekregen, dus uit ervaring kan ik zeggen dat de S6 (Edge) ook nog weleens updates gaat krijgen.

 

De laatste update voor de S6 (Edge) zal de update van April zijn. Deze is inmiddels ook al in Nederland uitgebracht dus zou als het goed is al te installeren zijn.

 

Hier kun je kijken welke toestellen nog worden ondersteund: https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb

 

Voordat we hier een discussie gaan krijgen over het termijn dat Samsung de toestellen ondersteund, Google geeft ook 3 jaar software support op zijn Pixel toestellen! Andere merken geven minder dan 3 jaar ondersteuning! Iphone daarentegen ondersteund ze meestal wat langer omdat ze maar een aantal toestellen per jaar uitbrengen.

 

 

 

Bron

Stars-Moderator-signature-800x200-2
2 Antwoorden
SjorsK
Maestro
Opties
3 jaar volledige ondersteuning is een redelijke tijd als je het mij vraagt.

Qua updates... Ik adviseer altijd om een toestel wat in het laatste jaar in de markt is gebracht aan te schaffen. Bij HTC had ik minder dan een jaar (!) updates. Persoonlijk ben ik een fan van een ondersteuning van 2 jaar na de uiterste verkoop datum (Door Samsung, niet de vendors). Dat gezegd te hebben, als ik een S6 zou hebben dan zou ik serieus gaan kijken naar een S8/S9 :smiling-face:
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Klopt Sjors, veel mensen weten niet dat Samsung de S6 zelf allang niet meer verkopen.. De winkels hebben nog een voorraad en die moet natuurlijk op dus daarom verkopen ze het toestel nog.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes