Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Galaxy S8 - Verbindingsproblemen Bluetooth Media met wagen

(Onderwerp aangemaakt op: 26-06-2019 09:13 AM)
1469 Weergaven
SteveClaes
First Poster
Opties

Dag Community,

 

Sinds de update naar Android 9 (Pie) op mijn Samsung Galaxy S8 heb ik problemen met het afspelen van muziek in mijn wagen (Mercedes A Klasse 2019).

 

De verbinding voor oproepen en berichten verloopt steeds zonder problemen, maar het verbinden van media gaat niet altijd even goed. Het gebeurt vaak dat het Media schuivertje bij de bluetooth instellingen uitschakelt en dat ik dit niet meer aan krijg. De wagen geeft dan steeds de melding 'Verbindingsopbouw mislukt'. Soms slaagt hij er wel in om via media te verbinden (50% kans dat het lukt). 

 

Ik heb reeds op verschillende forums gezocht maar nog steeds geen oplossing gevonden. De volgende zaken heb ik reeds geprobeerd:

  • Netwerkinstellingen resetten op telefoon
  • Telefoon opnieuw opstarten
  • Instellingen resetten op wagen
  • Een nieuwe verbinding tot stand brengen
  • Security updates downloaden op telefoon
  • Downloaden van 'Bluetooth auto' en 'Bluetooth Phonebook' apps
  • Ontwikkelaarsopties: Bluetooth-AVRCP-versie aanpassen
  • Ontwikkelaarsopties: Bluetooth-audiocodec aanpassen
  • Ontwikkelaarsopties: Bluetooth PBAB version aanpassen
  • Een mailtje gestuurd naar Mercedes, maar zij hebben geen weet van het probleem

De telefoon volledig opnieuw instellen heb ik niet gedaan, maar dit zie ik ook niet echt zitten. Ik vind het een beetje nutteloos om alles opnieuw te moeten instellen en downloaden om vervolgens te merken dat dit het probleem niet opgelost heeft.

 

Als er iemand nog suggesties heeft hoor ik deze graag.

Indien mensen dit probleem ook voorhebben met een Samsung telefoon mogen ze dit gerust laten weten.

 

Bedankt!

 

 

0 Likes
2 Antwoorden
Hkan
First Poster
Opties

Hey ik heb het zelfde probleem , kan in de mercedes sprinter niet meer verbinden met bluetooth, echter dit lukt ook niet bij een pioneer , denk dat het iets te maken heeft met de toestel zelf met de soundbar maakt die wel verbinding.

0 Likes
Hkan
First Poster
Opties
Hey die van mij werkt weer, weet niet of het komt door de app Bluetooth Auto Connect , of omdat ik hem net gewist heb op de auto en weer opnieuw verbonden met bluethoot maar had elke keer de melding mislukt mislukt maar nu net werkt het weer denk dat je die app moet downloaden
0 Likes