op 28-11-2021 02:01 PM - laatst bewerkt op 12-09-2022 09:13 AM door MartijnK
Mijn s20 Fe G780F heeft sinds de September patch te kampen met touch problemen
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 07-07-2022 11:37 AM
Hi @Members_NXp9d75,
Welkom op de Samsung Community! Ik help je graag verder. Heb je toevallig ook getest hoe het toetsenbord functioneert in de veilige modus: https://bit.ly/2JQrwvP. Met behulp van de veilige modus kun je je toestel opstarten zonder geïnstalleerde apps van derden. Het toestel zal dan uitsluitend standaard applicaties starten.
Groetjes,
Esma
op 07-07-2022 08:11 PM
Hallo Esma, ik heb van alles getypt in de veilige modus en kreeg geen dubbele of 3dubbele letters, wel dat letters niet verschijnen na wel aangeraakt te zijn. Kan ik nog meer doen om het probleem te testen, nu weer in de gewone modus want daar zie ik nu op dit moment geen dubbele of driedubbele letters, wel dat letters niet verschijnen.
op 08-07-2022 03:47 PM
Hi @Sporty46, thanks voor de update! Verschijnen de letters dan later pas of helemaal niet? En heb je toevallig de gevoeligheid van het scherm al verhoogd door via 'Instellingen' > 'Display' de functie 'Aanraakgevoeligheid' in te schakelen?
Groeten,
Joey
op 10-07-2022 07:28 PM
Hoi Joey, ik dacht dat alleen af en toe geen letters niet verschijnen maar de tripple en dubbele letters zijn ook weer terug, helaas; het is zo irritant als je een appje typt of een mail dat je bijna elk woord moet verbeteren of aanpassen. Het lijkt erop als ik de telefoon even uitzet dat het probleem weg is maar als ik wat langer weer op mijn telefoon "bezig" ben dan komt het weer terug. Ik wil geen fabrieksherstel ook vanwege de apps van mijn werk maar ik wil het probleem wel opgelost hebben maar hoe?
De aanraakgevoeligheid van de telefoon was ook al ingeschakeld.
Er zijn meer mensen met dit probleem, hoe hebben zij het probleem dan opgelost of teruggebracht naar de winkel omdat het nog, in mijn geval, binnen de garantietermijn valt?
Groeten,
Sporty46
op 12-07-2022 09:04 AM
Hi @Sporty46, goedemorgen.
Wanneer je dit niet ervaart in de Veilige Modus is een app van een derde partij hier verantwoordelijk voor, deze worden namelijk in de Veilige Modus tijdelijk uitgeschakeld. Je kan de apps één voor één verwijderen totdat het issue niet meer voorkomt. Wat misschien ook nog kan helpen is een Hulp-op-Afstand sessie, kijk hier voor meer informatie: Hulp op Afstand | Samsung Nederland
Een andere wat meer rigoureuze optie is om je telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en deze zonder back-up van je apps en instellingen opnieuw in te stellen. Maak wel vooraf een back-up om je gegevens veilig te stellen 😇
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn
op 15-07-2022 11:24 PM
Probeer het probleem op te lossen door je s20 fe te flashen via de pc
Gewoon een andere regio downloaden en flashen
op 18-07-2022 10:27 AM
Het is niet aan te raden om je telefoon zelf te flashen en de software van andere regio in te stellen, gaat dit verkeerd dan ben je verder van huis 😉 Wanneer je met de aankoop bon, het toestel en een geldig legitimatiebewijs langsgaat bij één van onze service punten kunnen mijn collega's je telefoon flashen. Kijk hier waar we zitten: Samsung Service Centers | Samsung Nederland
Groeten,
Martijn
op 31-08-2022 10:03 AM
Dag Allen, ik ben zelf gedreven bezig met het oplossen van de touchscreen problemen op mijn S20 FE 5G. Het probleem is dat het een incidenteel iets is er de touchscreen er slechts 2 tot 8 keer per dag deels mee stopt. Ik ben gisteren bij de Samsung Service centrum geweest in Amsterdam en daar hebben een volledige software reset gedaan. Ik heb zoals afgesproken slechts een minimaal aantal apps geïnstalleerd om er zeker van de zijn dat dit geen software gerelateerde zaak is. Ze gaven in Amsterdam aan dat zij in principe alleen iets aan de hardware veranderen als zij het waarnemen. Dit is erg lastig aangezien het probleem zich zomaar 4 uur zich niet voor doet. Ik ben bewijs aan het verzamelen en deel mijn ervaring op de europese community:
Hopelijk hebben mensen hier wat aan mochten zij het zelfde probleem hebben en kunnen zij mijn verhaal eventueel als referentie meegeven. Ik hoop plechtig dat Samsung dit probleem gewoon gaat oplossen en niet hun oogkleppen op doen omdat zij het probleem in 5 minuten tijd toevallig niet tegen komen!
op 31-08-2022 02:14 PM
Hi @Maikelvs
Via de Samsung Members-app het één en ander testen. Open de Members-app en ga naar Ondersteuning, kies hier voor Diagnoses en selecteer de touchscreen test. Hoe is het resultaat hier? Ook kan je via de Members-app een foutrapport indienen. Zo kunnen mijn collega's op de R&D afdeling ook nagaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.
Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.
Groeten,
Martijn
op 31-08-2022 08:39 PM