Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Slechte wifi ontvangst?

(Onderwerp aangemaakt op: 27-12-2023 01:44 PM)
452 Weergaven
Bianca59
Explorer
Opties
Sinds een week laden sommige apps heel slecht via de wifi op mijn S20 FE 5g En krijg ik geen meldingen binnen of veel later. Zodra ik de wifi uitzet komen de meldingen wel of laden de apps zoals buienradar of AD.nl of steppler niet of het duurt heel lang voordat ze opstarten.
De wifi instellingen heb ik al gereset via de instellingen.
P.s mijn werktelefoon Google Pixel 7a heeft dit probleem niet. dus de wifi os goed
0 Likes
11 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Bianca59 ,

Hoe heb je de Wifi instellingen gereset? Via instellingen > Algemeen beheer > resetten? Heb je ook al eens de router zelf herstart?

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Bianca59
Explorer
Opties
Ik heb inderdaad via instellingen gereset. De router niet, want mijn Google Pixel heeft geen problemen met het laden van die apps en de IPhone van mijn zoon heeft ook geen problemen. Het is echt alleen mijn S20
0 Likes
Bianca59
Explorer
Opties
Nee de router nog niet herstart omdat mijn Google Pixel 7 en de IPhone van mijn zoon deze problemen niet hebben, dus vandaar mijn vraag aan jullie 😊.
De reset heb ik inderdaad via instellingen gedaan
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Ik snap heel goed wat je zegt hoor maar ik stel niet zomaar voor om de router even opnieuw te starten. Het zou heel goed aan de router kunnen liggen of een ander netwerk gerelateerd probleem. Ik probeer enkel dingen uit te sluiten. Is het probleem enkel via WiFi of ook via mobiele gegevens?

Bianca59
Explorer
Opties
alleen bij de wifi en alleen op mijn telefoon.
Maar ik zal de router opnieuw opstarten 😊
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Het punt is een beetje dat als het met mobiel internet wel goed werkt en met wifi niet dan lijkt mij dat het probleem toch in de router zit. Wat het probleem dan is is zo op afstand niet te zeggen maar dit zie je wel vaker. Als het blijft gebeuren zou je kunnen testen of het bij iemand anders WiFi wel goed werkt dan heb je gelijk je antwoord en moet je de router even naar fabrieksinstellingen zetten..

Narda
First Poster
Opties
Hoi . Ik krijg mijn berichten van WhatsApp 2 dagen later binnen. En ook kan ik geen WiFi snelheid meer zien bij mijn WiFi verbinding instelling. Normaal kon ik op de naam van de verbinding klikken en kreeg ik de snelheid van de verbinding te zien. Nu kan er niks meer mee, zelfs de beveiligings instelling kan ik niet op klikken of veranderen. Ik kan alleen de WiFi verwijderen. Ook merk ik dat ik bij mijn email de berichten laat binnen komen en bij facebook zijn ze 5 dagen oud!! Waar ligt het probleem?? Wel heel typisch dat ik deze problemen heb sinds de update in december. Ik heb een Samsung Galaxy S22 ultra.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Narda ,

Wat jij omschrijft is mij allemaal niet bekent als update bugs.. Waarschijnlijk is er bij de update iets heel erg fout gegaan..

Wat ik zou aanraden in dit geval is even een handmatige backup maken zonder Smartswitch. Dat kan zo:

Sluit de telefoon aan op een computer / usb opslag / externe hardeschijf. 

Open de mijn bestanden app of via deze computer > telefoon > interne opslag. Je kunt alle mappen die jouw data hebben kopieren en er zo een backup van maken, vooral de map DCIM deze bevat al je foto's en video's van je camera. 

In de Contacten app kun je via instellingen de Contacten exporteren. Dan krijg je een .vcf bestandje, deze kun je ook naar de pc kopieren en later op het nieuwe toestel zetten en dan importeren in de Contacten app. 

- Whatsapp backuppen via de Cloud > dit kun je terug vinden in de instellingen van Whatsapp. 

Doe hierna een fabrieksherstel en richt het toetsel handmatig weer in. Dit zal je problemen oplossen.

Over de Wifi snelheid, deze is goed verborgen in de laatste update.

Instellingen > Verbindingen > Wifi > 3 puntjes > Intelligent Wifi. Vervolgens moet je onderaan 6 keer op Intelligent Wifi drukken. Als je dit hebt gedaan krijg je onderaan dit menu Connectivity labs erbij. Klik nu op de Wifi naam > Meer > Verbindingssnelheid

Bianca59
Explorer
Opties
Hoi Patrick,
Ik heb de router opnieuw opgestart en het is gelukkig iets beter. Dankjewel voor je hulp!