Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Batterij veel te snel leeg!

(Onderwerp aangemaakt op: 23-01-2022 08:55 PM)
18770 Weergaven
Krul77
First Poster
Opties
De batterij van mijn Samsung S21 gaat extreem snel leeg. Wat is hier aan te doen? Toestel enige maanden in gebruik. Maar een half uur nieuws lezen in nachtmodus slurpt de batterij al leeg met ruim 10 a 15 procent.
Dit is niet normaal in verlijking met mijn vorige toestel van concurrent Huawei (P20 Pro) 
0 Likes
Spring naar oplossing
42 Antwoorden
NalaZazu
First Poster
Opties
Ik ga hem retour sturen, ik kan hier niet mee werken. Ik durf niet eens meer iets anders te doen, buiten mijn zakelijk gebruik.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Jammer om te lezen dat je de telefoon terug gaat sturen. Je hoeft je hier verder geen zorgen over de batterijduur te maken, het is volkomen normaal dat jouw telefoon je gebruikerspatronen gaat leren kennen.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
NalaZazu
First Poster
Opties
Maar na nog niet eens 45 minuten effectief gebruik nog maar 70%. Laat staan als ik muziek wil luiteren, of Social media wil gebruiken. Een boek lezen. Een filmpje op youtube wil kijken. Hoe hard loopt ie dan wel niet leeg.
0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Je hoeft je hier verder geen zorgen over de batterijduur te maken, het is volkomen normaal dat jouw telefoon je gebruikerspatronen gaat leren kennen. Je zal ook gedurende dit proces gaan merken dat de batterijduur beter wordt, dit proces duurt ongeveer 1-2 weken. Jouw Galaxy S21FE maakt gebruik van een slimme batterij en deze heeft even tijd nodig om jou te leren kennen.

0 Likes
MJoh
First Poster
Opties
Ik heb mijn Samsung S21 anderhalf jaar. Gebruik weinig apps. S Morgens soms na het opladen binnen een uur op 15%. Altijd een Samsung gehad en zo extreem als nu nog nooit meegemaakt. Dit wordt ws mijn laatste Samsung
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @MJoh, goedemorgen.

Is jouw telefoon verder helemaal up-2-date? En geldt dat ook voor je apps? Als je gaat naar Instellingen > Batterij en apparaat onderhoud > Batterij, zie je hier apps tussen staan die uit de toon springen wat het verbruik aangaat? Maak hier anders een schermafdruk van en deel deze met ons, dan kijken we met je mee 😇

Groeten,

Martijn

0 Likes
Debsterbug
Journeyman
Opties
In vergelijking met de A71 is mijn S21 extreem snel leeg. Met d A71 redde ik het makkelijk de hele dag en had ik nog 25% over als ik naar bed ging. Nu moet ik hem elke dag tussendoor extra opladen. Ik heb mijn toestel nu bijna 2 jaar, maar kan niet wachten tot mijn abonnement verlengt kan worden met een ander toestel.

De screenshots van de batterijduur vind ik achterhaalt en geeft een vertekend beeld ten opzichte van de realiteit. Op het moment dat bij mij 20% staat en nog 4,5 uur mee zou kunnen doen, is hij na 1,5 uur gebruik compleet leeg.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Debsterbug, goedemiddag.

Is jouw telefoon verder up-2-date? Bij het overzicht van het batterijverbruik zie je ook de apps staan, staan hier app tussen die opvallen vanwege het verbruik? Wanneer je zware toepassing uitvoert op je telefoon kan de indicatie van de batterij duur ook worden aangepast. 

Ook kan je via de Samsung Members-app het één en ander testen. Open de Members-app en ga naar Ondersteuning, kies hier voor Diagnoses en selecteer de batterij test. Hoe is het resultaat hier?

Groeten,

Martijn

0 Likes
Debsterbug
Journeyman
Opties
Ik heb gisteravond nog een update gekregen. De meest recente staat er dus op.

Hier een screenshot van gisteren, eergisteren en de dg daarvoor.

De test ga ik zo ook nog even doen.Screenshot_20230525_121747_Device care.jpgScreenshot_20230525_122015_Device care.jpgScreenshot_20230525_122007_Device care.jpg
0 Likes
Debsterbug
Journeyman
Opties
Dit is de test.1685010203299_1685010203291_0.jpg
0 Likes