op 14-02-2025 04:45 PM
In 2022 heb ik een nieuwe S21 aangeschaft. Dat ding werkte op zich prima, tot ik vorige maand merkte dat ie wel erg warm werd in mn broekzak. Maar omdat zoiets wel vaker voorkwam, liet ik het voor wat het was. Vorige week kwam ik thuis, ik legde mn foon op mn bureau en toen ik wegliep begon ineens dat ding te sissen en kwam er gelijk daarna een steekvlam uit, tot aan het plafond. De rookontwikkeling en stank was enorm, en de vlammen sloegen uit het toestel! ik pakte gelijk een doek en gooide het maar in de afwasbak. Verder gelukkig geen grote schade, op een grote brandblaar op mn vinger na. En uiteraard mijn foon volledig verwoest. Om het vuur te blussen spoelde ik er wat water over, wat de rook en stank alleen nog maar verhevigde. De hele achterkant was opengescheurd en van de batterij zelf was weinig meer van over, behalve een hoopje smeulende as. omdat ie zo stonk, heb ik hem gelijk weggemieterd. Achteraf bleek dat minder handig! Mocht zoiets jou overkomen, bewaar alles en maak overal foto's van! Anyway, om weer snel bereikbaar te zijn kocht ik de volgende dag een refurbished S22. Een toestel met veel gebreken, zo blijkt inmiddels de usb stuk en de batterij loopt binnen een halve dag leeg. Maar ik was iig weer bereikbaar. Het leek me dat de technische dienst mss iets zou hebben aan de restanten van mijn onklare S21, uiteraard zonder de resten vd batterij, en dus nam ik contact op met Samsung Nederland. Want stel je voor dat ik even het huis uit was gegaan, de gevolgen zouden niet te overzien zijn geweest.
Eigenlijk was het mij slechts te doen om mee te helpen aan het verbeteren vd veiligheid van dit type batterij/toestel. Het leek me dat ze daar mss wel blij mee zouden zijn. Helaas... toen ik dit incident wilde melden kreeg ik steeds het antwoord dat ze het niet wisten, dat ze zoiets nog nooit gehoord hadden(!) en dat ze er niets mee konden. Ik werd ook van het kastje naar de muur gestuurd en het leek wel alsof niemand er iets mee wilde doen. Pas nadat ik, na urenlange telefoongesprekken met onbekwame en soms onbeschofte medewerkers, een ticket had aangemaakt, kreeg ik eindelijk iets van een antwoord. Namelijk dat ze, hoewel ik de resten van de foon had gefotografeerd en wilde opsturen, ze er niets mee konden, want er zat geen batterij meer bij. Ja, hallo, natuurlijk niet, daar was dan ook zo goed als niets meer van over, plus dat de as zo stonk en smeulde, dat ik die gelijk moest weggooien!! Maar als douceurtje wilden ze me dan wel een voucher van een paar tientjes aanbieden, te besteden uiteraard in hun webshop. Alsof het me daarom te doen was. Ik moest dan wel even tekenen, om er zeker van te zijn dat ik verder mn bek hield. Uiteraard heb ik dat geweigerd. Ik vind het stuitend zoals Samsung NL met de veiligheid van hun klanten omspringt. Ik ben inmiddels wel klaar met dat bedrijf, maar nog lang niet met dit verhaal!
op 14-02-2025 06:16 PM
Hallo @Members_524qDut,
Bedankt voor het delen van jouw verhaal. We waarderen jouw melding hierover. Hoe is het met jouw vinger? Kan je jouw ticket-nummer met mij delen? Ik kijk het intern dan verder na voor je.
Met groet,
Ajay