Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

wasmachine WF70F5E5P4W/EN trommel draait niet

(Onderwerp aangemaakt op: 07-11-2017 09:14 PM)
11596 Weergaven
Daatje
Apprentice
Opties

De trommel van mijn 2,5 jaar oude wasmachine draait niet meer. Handmatig kan ik de trommel wel ronddraaien, maar als ik de machine weer aanzet zie ik wel dat er een kleine aanzet wordt gegeven maar gebeurd er niets. Binnen 1 week na aanschaf was de printplaat al defect. Nu dit weer. Hoe kan ik de machine voor reparatie onder garantie aanmelden?

0 Likes
67 Antwoorden
samurai61
Apprentice
Opties

Exact hetzelfde gebeuren; alleen nu heeft de wasmachine de geest compleet gegeven. Ik ben bang dat U hetzelfde zal overkomen ergo: nog een paar mnd en dan is het einde verhaal .

0 Likes
Mark85
First Poster
Opties

Dat klinkt niet fijn. :smileyfrustrated:

0 Likes
Daatje
Apprentice
Opties

Zelfs al kan  de machine uit coulance tegen een speciale prijs gerepareerd worden, dan is het probleem nog niet opgelost. Je krijgt dezelfde printplaat terug en dus is het maar afwachten hoe lang die het volhoudt. De wasmachine was voor ons een echte tegenvaller. We hebben goede ervaringen met andere Samsung producten maar helaas niet met de wasmachine. Een vriend van ons die zzp-er is in witgoed had destijds al zijn bedenkingen. Hadden we nu maar naar hem geluisterd. 

0 Likes
samurai61
Apprentice
Opties

fijn te zien dat er "geluisterd" wordt, ik laat i.i.g. de monteur komen en van daaruit kijk ik verder. Reeds zeer duidelijk gemaakt door iedereen dat het een groot probleem is en dat SAMSUNG zelf, er (nog) niets aan doet cq wil gaan doen.

 

Misschien ben ik wel genegen om deze "misnoegen" aan de kaak te stellen bij officiëele instanties dan wel eis ik een genoegdoenend antwoord van Samsung zelf.

Bedankt voor Uw reply

0 Likes
jan316
First Poster
Opties

Hallo allemaal,

Wij hebben welliswaar een WF71F5E5P4W/EN ECO BUBBLE, maar heb hetzelfde euvel van niet meer draaien tijdens het wasprogramma. Hij gaat eventjes schoksgewijs in beweging, dan hoor je even de kraan lopen en gaat dan weer schokkend bewegen. Wij hebben de machine 24/09/2015 gekocht, dus 2 1/2 maand uit de garantie.

Met de deur open is de trommel gewoon met de hand rond te draaien. we hebben de machine diverse keren gekalibreerd.

Wat kunnen wij doen? Dure reparatie of andere machine (ander merk?).

0 Likes
samurai61
Apprentice
Opties

Nog steeds niet vernomen van o.a. de Moderator dezer pagina. Ergo : ik heb gewoon een nieuwe wasmachine gekocht, ik kies eieren voor mijn geld.

Mijn garantie was afgelopen in Maart 2017 en dus heeft een ieder HETZELFDE probleem. Ik ben wederom voor Zanussi gegaan, waarmee ik 10 jr lang (1 x reparatie), fijn heb kunnen wassen. Voor mensen met een flink budget: Miele

 

0 Likes
Daatje
Apprentice
Opties

Bij ons kon je de trommel ook gewoon met de hand ronddraaien maar de machine kreeg niet genoeg spanning om te kunnen centrifugeren. Mijn man heeft de klep eraf gehaald en als hij de trommel iets een zetje gaf ging hij wel centrifugeren. Mijn man heeft zelfs de condensatoren vervangen maar helaas zonder resultaat. Voor de Samsung hebben wij 15 jaar een Indesit gehad. Was niet kapot maar ook niet energiezuinig en daarom een andere wasmachine gekocht. Helaas was onze keus op de Samsung gevallen. 

0 Likes
karstensenden
First Poster
Opties

Hallo allemaal,

Wij hebben een WF70F5E5P4W/EN ECO BUBBLE, maar heb hetzelfde euvel van niet meer draaien tijdens het wasprogramma. Hij gaat eventjes schoksgewijs in beweging, dan hoor je even de kraan lopen en gaat dan weer schokkend bewegen. Aankoop datum 06/07/2015 ,  garantie is 4 maanden verlopen.

De trommel draait gewoon  rond als je met de hand draait. We hebben de machine diverse keren gekalibreerd.

Zonder resultaat. Uiteindelijke heeft monteur van samsung gisteren printplaat vervangen voor 175euro. Het is een veel voorkomende probleem van deze wasmachine. De maximale belading is maar 4kg bij dagelijkse was ipv 7kg. Geen coulanceregeling vanuit samsung. 

0 Likes
Mark85
First Poster
Opties

Ik denk dat wanneer we de problemen weer terug krijgen ik eerst contact opneem met mijn rechtbijstandsverzekering. Het lijkt mij dat Samsung het niet kan verkopen dat de elektronica van een wasmachine zo snel kapot gaat. Mocht de rechtsbijstand op niks uitlopen dan gaan we voor een andere merk. Ik ga geen geld meer stoppen in een slecht product. Samsung laat wel zien dat ze geen dingen ontwikkelen die lang mee gaan.  

0 Likes
samurai61
Apprentice
Opties

Meerder klachten/commentaren bekeken en het komt hier op neer dat elke cent die U extra investeert, verloren gaat. Ik blijf de mensen adviseren om hun geld te gaan investeren in een ander merk, misschien stop ik ermee wanneer SAMSUNG zelf reageert op dit onderwerp.

0 Likes