Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

wasmachine WF70F5E5P4W/EN trommel draait niet

(Onderwerp aangemaakt op: 31-10-2017 10:21 PM)
3035 Weergaven
Daatje
Apprentice
Opties

De trommel van mijn 2,5 jaar oude wasmachine draait niet meer. Handmatig kan ik de trommel wel ronddraaien, maar als ik de machine weer aanzet zie ik wel dat er een kleine aanzet wordt gegeven maar gebeurd er niets. Binnen 1 week na aanschaf was de printplaat al defect. Nu dit weer. Hoe kan ik de machine voor reparatie onder garantie aanmelden?

0 Likes
67 Antwoorden
Lot
Big Cheese
Opties

Hoi @Daatje, goed dat je de Community hebt gevonden.

Is het bij een bepaald programma dat de trommel niet draait of merk je het bij alle wasprogramma's? Krijg je een melding in het scherm te zien?

 

Je kunt de volgende stappen eens uitpoberen:
1. Controleer het filter. Het kan zijn dat er een sokje of iets dergelijks in zit of dat het filter vuil is. Kijk ook goed kijken of het propellertje in het filter goed kan draaien.
2. De afvoerslang moet tussen 10 en 15 cm in de afvoer zitten.
3. De afvoer zelf moet tussen 60 en 90 cm zijn. Ideaal is 65cm.
4. Controleer de belading. Zit er bijvoorbeeld 1 kussen in of is hij juist overbeladen, dan kan het apparaat halverwege stoppen.
5. Controleer of de kraan openstaat en daar genoeg water uitkomt. Dit doe je door de toevoerslang van de kraan te ontkoppelen.
Let op dat je er wel een emmer of iets dergelijks bij houdt 😉 Komt er niet genoeg water uit de kraan, dan ligt daar het probleem.
6. Controleer of er water uit de toevoerslang komt. Dit doe je door de slang aan de kraan te verbinden maar niet aan de wasmachine. Ook hier weer een emmer paraat houden!
7. Voer de kalibratiemodus uit: vanuit de uitstand selecteer je: Temp + Uitgesteld einde + Aan/Uit . Druk dan op start om de kalibratie te activeren.

 

Hoe gaat het hierna?


---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Ik ben benieuwd of je alle stappen al hebt kunnen doornemen Daatje! Laat maar weten hoe het gaat.


---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
Daatje
Apprentice
Opties

Nee. Na verschillende ervaringen van anderen met hetzelfde probleem te hebben gelezen en de zeer kostbare reparaties, hebben wij besloten om maar gewoon een andere wasmachine te kopen. Dit keer een Bosch. Voor ons geen Samsung wasmachines meer. Als we alle teleurstellingen van andere consumenten van tevoren hadden geweten was er nooit een Samsung gekomen. 

0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Wat jammer om te lezen, ik had je graag verder geholpen. Mocht je nog eens vragen hebben over een Samsung product, staat de Community voor je klaar.


---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
Mark85
First Poster
Opties

Beste,

 

Helaas hebben wij het zelfde probleem met onze machine. Wanneer we een programma starten blijft hij na een aantal minuten hangen. Je ziet dat hij een aantal poginen doet op de trommel te laten draaien maar dit lukt niet. Op verschillende websites wordt dit probleem door gebruikers aangehaald en ik ga er dus van uit dat ook bij ons de printplaat het probleem is. Onze machine is van 31-08-2014 en dus al buiten de garantie. Toch vind ik dit een probleem wat niet nu al mag voorkomen. Is er een coulance regeling vanuit Samsung? Graag hoor ik wat we kunnen doen om het probleem op te lossen en hoe dit finaciel afgehandeld wordt door Samsung als het inderdaad de printplaat is die kapot is. 

 

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Balen dat jij ook dit issue hebt met jouw wasmachine, Mark. Heb je de stappen geprobeerd die Lot al had geadviseerd? Betreffende de reparatie valt dit inderdaad buiten garantie. Wij kijken altijd naar de prijs, zeker als het nog niet al te lang buiten garantie valt, maar uiteindelijk komen er wel kosten bij kijken. 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
samurai61
Apprentice
Opties

LS,

 

voor ons nu hetzelfde probleem ; 2 jr en 5 mnd na aankoop, draait de trommel niet meer, weet niet wat te doen nu, gezien bovenstaande reacties cq zelfde problemen. Een nieuwe kopen of laten repareren?

 

 

0 Likes
samurai61
Apprentice
Opties
het lijkt verdorie wel afgesproken werk ......................
0 Likes
Mark85
First Poster
Opties

Wij hadden voor overmorgen een afspraak met de reparateur maar we hebben de afspraak afgezegd omdat de machine ineens weer een behoorlijk aantal wassen storingsvrij draait. Dan kan de monteur, neem ik aan, ook de oorzaak niet vinden. Wij kregen een soort coulance en het maximale bedrag wat we kwijt geweest zouden zijn was €186,- 

Maar ik ben het met je eens dat dit voor mijn gevoel niet zou moeten kunnen. Zeker omdat er gewoon ontzettend veel mensen dezelfde problemen hebben. Ik vraag me ook af hoe dit juridisch zit. Maar goed we hebben voor nu de afspraak afgezegd en hopelijk blijft de storing weg.

0 Likes