op 20-06-2020 09:02 PM
Onze Samsung Ecobubble wasmachine, gekocht in november 2015, doet ineens het normale wasprogramma van 1:21 niet meer afmaken. Bij 1:07 stopt hij telkens opnieuw. Hij lijkt niet te centrifugeren. Echter, als we m op pauze zetten dan, en weer opnieuw, gaat hij door naar 1:06 met centrifugeren, springt daarna weer naar 1:07 en stopt weer.
Bij het katoen programma van 2:54 lijkt hij te beginnen maar stopt ook na enkele minuten.
Filter voor al schoongemaakt, toevoerfilter al schoongemaakt, opnieuw gekalibreert, mag allemaal niet baten.
Enig idee?
op 22-06-2020 04:01 PM
Hi @Thunderpit,
Welkom op de Community.
Heb je het filter al geprobeerd? Deze kan verstopt zitten. Het water komt hier meerdere keren langs tijdens een wasprogramma.
• Vergeet niet eerst het noodslangetje te gebruiken om het apparaat leeg te laten lopen.
• Vergeet daarnaast niet dat het propellertje achter het filter ook vies kan zijn of vastzittende voorwerpen kan hebben.
Controleer de plaatsing van de afvoerslang. De afvoerslang moet als volgt geïnstalleerd worden:
• De afvoerpijp moet 60-90 cm hoog zijn, idealiter 65cm
• De afvoerslang moet 10-15cm diep in de afvoerpijp zitten. Wanneer je dit niet doet kan het zijn dat het water wat de wasmachine probeert af te voeren weer terug de trommel inschiet, dus het apparaat vervolgens stopt met het programma.
Controleer of je je houdt aan de beladingsvoorschriften die in de handleiding staan.
• Een veelgemaakte fout is het vol stoppen van de trommel terwijl er een programma als het super speed programma wordt gebruikt. In de super speed wash mag er altijd maar 5 kilo.
• Bij overbelading kan het zijn dat de motor van de wasmachine ermee stopt, omdat deze met een hoge belading bij bepaalde programma’s veel te snel veel toeren moet kunnen maken.
Controleer of de watertoevoer wel goed doorloopt.
1. Zet eerst de kraan compleet uit en schroef de toevoerslang van zowel de wasmachine als de kraan af.
2. Zet een emmer onder de kraan
3. Zet de kraan aan. Loopt deze goed door? Dan ligt het probleem niet aan de kraan
4. Zet de kraan weer uit en schroef de toevoerslang weer op de kraan.
5. Zet de kraan weer aan en laat het wederom doorlopen in de emmer. Komt het water niet goed door de slang heen?
Als laatste voer je een kalibratie uit
• Een kalibratie zorgt er voor dat de wasmachine intern zijn eigen nulpunt ijkt.
• Je kunt dit vergelijken met een keukenweegschaal welke je op een nulpunt moet afstellen.
• De knoppencombinatie die je moet gebruiken is meestal: eerst druk je op temperatuur en eindtijd/uitgesteld einde. Daarna, terwijl je de eerste twee knoppen ingedrukt houdt, druk je op de aan en uit knop.
• Dan komt er CLB of CB in het scherm te staan, daarna druk je op start.
Heeft het allemaal niet geholpen, dan zal er een monteur naar moeten kijken.
op 23-06-2020 12:42 PM
Yes, zoals ik al meldde in mijn bericht heb ik dat allemaal al uitgevoerd. Wat rondzoeken op google doet mij echter ontdekken dat er vele met mij hetzelfde probleem hebben ervaren met de Ecobubbles wasmachines. Gevolg is een monteur laten komen, die gaat constateren dat de printplaat issues heeft o.i.d en die zal gerepareerd moeten worden. Dat komt neer als de contacten opnieuw solderen want het niet meer kunnen centrifugeren heeft als oorzaak dat er niet meer genoeg power doorkomt. als je een soldeerbout hebt kan je t zelf doen,. Nou dat doen we niet. Maar een monteur laten komen met voorrijkosten en de reparatie is ongeveer hetzelfde als een nieuwe wasmachine kopen. Erg slecht dat dit al na een aantal jaar gebeurd. Dit moeten jullie ook wel weten lijkt me dat deze machines een serieus issue hebben.
op 23-06-2020 02:59 PM
op 14-03-2021 08:46 PM
Beste,
Ook wij zitten met hetzelfde probleem,
Samsung 8 kg ecobubbel wf10824
Deze blijft hangen op 7 minuten en draaid een aantal keren rond maar komt niet op gang.
Waterpompen en pomphuis uit elkaar gehaald en schoongemaakt.
Slangen schoongemaakt,afvoer en water toevoer gecontroleerd en waterpas.
Geeft ook géén foutcode aan.
Diverse keren gewassen met meer en minder wasgoed.
Helpt niks,wat te doen?
op 16-03-2021 11:30 AM
Hi @Members_qpE9pys,
Zoals hierboven aangegeven, wordt dit vrijwel altijd veroorzaakt door de machine te beladen met teveel was in de machine.
Als je alle bovenstaande stappen hebt doorlopen en dit bied geen soelaas, dan zal er een monteur naar moeten kijken.
Daar komen buiten de fabrieksgarantie wel kosten bij kijken, dus wellicht dat je dit eerst met je verkoper wilt bespreken in verband met de wettelijke garantie: https://bit.ly/2cewohi