Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung wasmachine draait niet

(Onderwerp aangemaakt op: 05-07-2019 03:38 PM)
484 Weergaven
Remonkissen
First Poster
Opties

Hallo,

De trommel van onze Samsung wasmachine draait niet meer het gaat om het type WF70F5E5P4W/EN. Ik heb hierover contact opgenomen met Samsung en een aantal standaard vragen moeten beantwoorden, om aan te tonen dat het niet aan het gebruik ligt maar aan de wasmachine zelf. De helpdeskmedewerker heeft ons afgeraden om een monteur te laten komen. 90 euro voorrijkosten, 60 euro onderzoekskosten en dan nog eventuele reparatie. Het is een jonge wasmachine die wij op 24-11-2015 hebben gekocht. Conclusie van de helpdesk betrof dat de levensduur van een wasmachine tegenwoordig 5 a 6 jaar is en dat we pech hebben gehad en maar beter een nieuwe kunnen kopen. Als "Coulance" krijg ik korting op de aanschaf van een nieuw machine. Het is trouwens belachelijk dat een machine maar een 5/6 jaar mee zou gaan. Onze machine heeft dat in ieder geval niet gehaald. 

Onderzoek op enkele forums, waaronder deze leert dat het hoogstwaarschijnlijk om de printplaat gaat. Deze schijnt zwak te zijn en al vroeg te hemelen. Op de inverter motor wordt 10 jaar garantie gegeven, dit is een loze garantie als je toch weet dat de printplaat het voor deze periode begeeft. Een losse printplaat kost al gauw 175 euro. Al met al weegt het dus niet op om deze machine te laten repareren. 

Het valt mij ontzettend tegen van Samsung dat deze producten, zo vroeg kapot gaan en dat velen andere met mij dezelfde problemen ervaren.

Graag wil ik van Samsung horen wat jullie met mijn probleem gaan doen en of er enige coulance te treffen is om de machine toch te repareren en anders voor mij nooit geen Samsung meer.

Groeten Remon Kissen

0 Likes
2 Antwoorden
technischehenry
First Poster
Opties

vandaag ook tegen een samsung wasmachine gelopen die niet draait,  blijkt dat veel machines er last van hebben, oplossing zou zijn een print, na wat onder zoek en hier en daar een klein tikje op de print met de achterkant van een schroevendraaier draait de machine weer, ik verdenk de relais op de print of een slechte soldering, voor nu even opgelost.

aanstaand weekend verder op onderzoek

SjackyB
Student
Opties
Bedankt voor de tip!! Hij doet het weer!
Als hij het echt niet meer doet, koop ik weer een Miele! Mijn Samsung is net 4jaar oud...
0 Likes