Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

slechte kwaliteit camera S10

(Onderwerp aangemaakt op: 01-01-2020 01:53 PM)
981 Weergaven
Rooverz
Navigator
Opties

Waarom is de camera van de S10 zoveel slechter als de S7????

 

Ik heb de laatste mei 2019 update geïnstalleerd met alle camera firmware upgrades. 

 

Fotos zijn nu doorgaans altijd overbelicht waardoor er bleke gezichten op staan en de foto's flets lijken. 

 

Tevens is er bizar veel ruis in foto's onder medium lichtomstandigheden en zien deze er korrelig en blokkerig uit (bv binnen, of buiten als het bewolkt is). De camera selecteert diafragma f2.4 met hoge iso en lange sluiterijd. Daarbij is de bewerkingen van de foto zeer slecht. Het is echt niet om aan te zien hoe slecht de kwaliteit is. 

 

Wij hebben de S10 gekocht omdat we dachten het beste op camera gebied te kopen. Maar de S7 presteert duidelijk heel veel beter opndoorgaans alle foto's (muv heel weinig licht foto's).

 

Samsung, wordt dit opgelost, anders gaat de S10 terug! 

231 Antwoorden
Chanisse1
Apprentice
Opties

De kleuren zijn nu idd vele malen beter en dat neemt idd niet weg dat de foto's nu scherper zijn....want dat is helaas echt niet zo.

De s7 maakt nog steeds betere foto's dan de s8 en s10. 

Ik had er net zoals ieder ander veel meer van verwacht ..na de beloofde verhalen vsn samsung.

Echter met flits en in het donker zijn de foto's niet scherp....hopelijk zal daar nog een verandering inkomen.

Ik heb dit toestel net 1 maand en de selfie camera maakte zulke lelijke bleke foto's...dat heb ik nu gelukkig wel opgelost  ..ik stond op het punt om het toestel retour te doen.

jclans
Student
Opties

Ik heb inmiddels ook alles geprobeerd maar de kwaliteit is echt een stuk slechter dan mijn vorige S8. Wel echt een teleurstelling. Nu inmiddels een half jaar aannhet wachten op een verbetering/update vanuit Samsung. Nog niets positiefs vanuit hen gezien dat helpt.  

0 Likes
Rooverz
Navigator
Opties

Wat is dit nu weer voor antwoord? NERGENS, maar dan ook NERGENS (niet in het changelog, of op welke info site dan ook) staat dat de camera kwaliteit verbeterd is. Wel dat de camera app een aangepaste interface heeft gekregen en enkele nieuwe mogelijkheden. 

 

@BruceH kan jij dit bevestigen? En kan je dan ook een link plaatsen naar een bron die dit vermeld? Tot op heden ondervind ik namelijk absoluut geen verbeteringen. 

Screenshot_20191220-122929_Samsung Members.jpg

 

BruceH
Community Manager
Opties

@Rooverz, ik heb het even bekeken en zie het volgende: We did further improvement based on the collected data and will be reflected in the next OS update.

 

Ik denk dat de aanpassingen niet dusdanig groot en noemenswaardig zijn om dit in de changelog aan te geven.  

rsz-846676
0 Likes
Remco67
Pioneer
Opties

Overdag prachtige foto's.

Binnen en buiten met minder licht een drama.

Combi met de Galaxy watch is top.

Maar overweegnu toch, na een maand een andere telefoon te kopen.

Zie bijgevoegde foto.20200101_004328.jpg

 

Vanquish
Navigator
Opties

Ok, Bruce , allereerst een gezond en relaxed 2020 gewenst. Niet Te relaxed echter voor wat betreft de camere kwestie. Als de OS update een betere kwaliteit had gegeven en zou geven blijft het feit dat wij allemaal klagen en dus een niet volwaardig toestel hadden en nog steeds hebben.  Dus blijkt nu dat de OS update alleen functies heeft aangepast of toegevoegd. Niks met de klachten gedaan. Wat gaat Samsung daar alsnog mee doen? Als ik naar een servicecenter ga kunnen ze het zeker niet repareren of er wat mee/aan doen. Ze kunnen alleen contateren dat er technisch mechanisch elektronisch "niks" mis met het toestel is. Of dat de foto's inderdaad onscherp zijn. Wat gaat Samsung daar dan mee doen. Krijgen wij compensatie?? Als alles technisch , mechanisch elektronisch werkt wil niet zeggen dat de kwaliteit van de genomen foto's goed is. Ik hoor het graag. 

ronaldjel
First Poster
Opties

Sinds november in bezit van S10 na S8. Identieke problemen en ik snapte er al niets van. Kennelijk moeten we of heel lang nog wachten op een echte oplossing of leren leven met een camera issue in half/donkere binnen situaties. Heb nu foto's met oud en nieuw binnen gemaakt, maar deze zijn soms enorm wazig en dus ook waardeloos. Vraagje; is het (stel er komt geen oplossing) dan in ieder geval beter om altijd de PRO modus in die gevallen (binnen/half donker) te gebruiken en/of kan je dan nog meer "verbeteringen" instellen of heeft dat allemaal geen nut. In ieder geval ook teleurgesteld in dit toestel qua camera. Feitelijk wordt je als consument belazerd door de fabrikant met veel te mooie beloften.

0 Likes
Remco67
Pioneer
Opties
Ik ben verschillende instellingen aan het proberen maar ben geen fotograaf dus het is vooral gokken en hopen.... Met flits is het ook niet altijd goed en daarmee kun je ook niet even snel een foto maken. De nachtstand is onbruikbaar omdat je het toestel dan meer dan een seconde goed stil moet houden.... Dus ook ik lees graag tips van gebruikers met meer ervaring met de S10. Switchen naar de P30 pro zal vast betere foto's opleveren in low light situaties maar op die telefoon is waarschijnlijk op andere punten weer wat aan te merken.
0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Vergelijking tussen de S10 en de P30:

gsminfo.nl | vergelijking Huawei P30 pro en Samsung Galaxy S10 Plus 

Maar volgens die vergelijking maakt de S10 ook perfecte foto's.

Een pluspunt (naar mijn eigen persoonlijke mening) van de P30 is het ontbreken van de Bixby Button (en software).

Over de kwaliteit van de camera zal je naar reviews op internet moeten zoeken.

Ik vermoed dat de OnePlus 7T ook een waardige alernatief voor de S10 zal zijn, maar ook dat is weer een persoonlijke voorkeur.

 

0 Likes
Vanquish
Navigator
Opties
Staat niet bij hoe ze die foto's hebben bekeken. Op het beeldscherm van de telefoons of op een aparte computer met monitor volgens mij. Dus ?? bij de test, en Dit soort testen worden uitgevoerd omdat ze apparatuur van de leveranciers krijgen. Dus als ze een slechte recensie schrijven.....
0 Likes