Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Ontvangst buitenland

(Onderwerp aangemaakt op: 27-01-2024 11:52 AM)
722 Weergaven
Lonora
Student
Opties

Ik ga mijn probleem zo bondig mogelijk beschrijven met alle details. 

Ik heb een S20FE. Mijn man heeft een A53.

Voorheen had ik een abonnement bij Hollandsnieuwe. Ik zit vaak alleen in het buitenland. Met enige regelmaat had ik slecht of geen mobiel internet. Dit is niet te doen als je in je uppie aan het reizen bent. Zelfs Android auto werkt niet. 

Daarom 3 maanden terug overgestapt naar Simyo omdat mijn man zelden tot nooit problemen heeft met Simyo. 

Nu dus beide Simyo. En nog steeds heb ik problemen. Erger eigenlijk als voorheen. We konden onlangs op een gezamenlijke trip exact onze beide connecties vergelijken. 

In heel Duitsland heb ik nergens mobiel internet. Soms zelfs helemaal geen bereik, alleen noodoproepen. Mijn man op hetzelfde moment geen problemen. 

In Zwitserland heb ik dan opeens wel mobiel bereik. Maar H+ bij provider Sunrise. Mijn man op hetzelfde moment 4G+ bij Swisscom. Is dat gek of normaal?

Beide hebben we dus Simyo. Ik ben al een week via WhatsApp met Simyo aan het worstelen in een gebed zonder eind. Nu al 4 verschillende medewerkers en ze kunnen niks doen als ik niet in het buitenland zit zeggen ze.

Het lijkt mij logisch om te veronderstellen dat het aan mijn telefoon ligt. Kan het een slechte antenne zijn die in het buitenland minder ontvangt dan in Nederland?

Ik ben echt een leek op dit gebied. Heeft iemand een idee dat mij verder kan helpen?

Bij voorbaat dank.

0 Likes
2 Antwoorden
Kees59
Hotshot
Opties
Probeer bij instellingen, algemeen beheer en dan instellingen mobiel netwerk resetten. Als het goed is zou dit moeten werken. En kijk of roaming is aan gevinkt.
0 Likes
pguijt
Explorer
Opties
Ook een tip wat wel is help gewoon van provider wisselen in het buitenland bij netwerk instellingen kan aleen in het buiten land

thuis land heb je gewoon berijk van je eigen provider en daar heb je het mee te doen maar in buitenland kan je wisselen in sommige laden met sommige netwerken moest en bepaalde kiezen maaar binnen Europa denk niet

vorige keer net over de grens in Duitsland bleef mun telefoon Nederland netwerk pakken bijna geen berijk maar toen ik handmatig over schakelde op een Duitsland netwerk met mijn A53 wekt in weer als en zonnetje