Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

slechte kwaliteit camera S10

(Onderwerp aangemaakt op: 13-12-2019 06:24 PM)
574 Weergaven
Rooverz
Navigator
Opties

Waarom is de camera van de S10 zoveel slechter als de S7????

 

Ik heb de laatste mei 2019 update geïnstalleerd met alle camera firmware upgrades. 

 

Fotos zijn nu doorgaans altijd overbelicht waardoor er bleke gezichten op staan en de foto's flets lijken. 

 

Tevens is er bizar veel ruis in foto's onder medium lichtomstandigheden en zien deze er korrelig en blokkerig uit (bv binnen, of buiten als het bewolkt is). De camera selecteert diafragma f2.4 met hoge iso en lange sluiterijd. Daarbij is de bewerkingen van de foto zeer slecht. Het is echt niet om aan te zien hoe slecht de kwaliteit is. 

 

Wij hebben de S10 gekocht omdat we dachten het beste op camera gebied te kopen. Maar de S7 presteert duidelijk heel veel beter opndoorgaans alle foto's (muv heel weinig licht foto's).

 

Samsung, wordt dit opgelost, anders gaat de S10 terug! 

231 Antwoorden
MH2019
Explorer
Opties

Ik had enkele fotos verzonden nadat ik bericht kreeg via "mail de CEO".

Het ging o.a. om onderstaande foto's. Wat mij betreft is de kleur belabberd en lang zo goed niet als dat de S8 was, volgens Samsung waren de kleuren gewoon goed en was er dus geen probleem. Ik voeg er hieronder 2 toe zoals ze origineel gemaakt zijn en hoe ze er volgens mij (na bewerking) uit horen te zien. Wat vinden jullie van de kleuren op de oorspronkelijke fotos?

2019 08 04 - Spiegel, KB (14).jpg2019 08 04 - Spiegel, KB (14)_polarr.jpg2019 09 18 - Spiegelkarper, KB (9).jpg2019 09 18 - Spiegelkarper, KB (9)_polarr.jpg

Vanquish
Navigator
Opties
Meer diepte en dus reëler in de bewerkte. Dat zou je dus van de camera zelf verwachten. Ik wel. Na alle reclame aanbevelingen en specificaties
mirvanderploeg
First Poster
Opties

Ik herken de problemen ook zoals in deze topic staan aangegeven.

 

Kan dit doormiddel van updates verbeteren of is dit een technische fout. 

 

Ik ben fanatiek fotomaker, maar deze kwaliteit foto's vallen in het niets bij de galaxy s7.

 

Kan iemand mij vertellen wat nu exact te doen. En onderneemt samsung al gerichte  acties? 

0 Likes
MH2019
Explorer
Opties

In mijn geval (zie een post of 3 terug) ontkent Samsung het probleem en zal er dus ook niets aan doen. 

0 Likes
Vanquish
Navigator
Opties
Haai, in de bovenstaande berichten staan wat meldingen en mogelijkheden . Updaten camera/mobiel en nog veel meer. belangrijkste is dat je een klacht indient. Bij je verkopende partij en bij Samsung. hierboven in de berichten staat hoe dat te doen. Heb je vragen dan zien we die wel verschijnen.. En nee de updates tot nu toe verbeteren dit niet. En Samsung weet van niets, ziet geen probleem, iets met kop in het zand. Succes en houd dit topic/forum in de gaten.
0 Likes
Chanisse1
Apprentice
Opties

Inmiddels ben ik erachter gekomen dat als je de telefooninstelling kleuren anders instelt ..de kleuren wel mooi zijn ipv een bleek gezicht😎

0 Likes
Vanquish
Navigator
Opties
Bekijk je de foto's dan daarna op een ander beeldscherm, laptop/desktop beeldscherm of heb je het nu inderdaad over je telefoon beeldscherm? Dus als je de foto exporteert naar een ander apparaat zouden de kleuren nog steeds bleek kunnen zijn. Een ieder heeft namelijk een andere kleurbeleving. Mijn instellingen(mobiel) zijn anders dan die van jou. Geen last van Ruis meer, dus onscherpe foto's??
0 Likes
Chanisse1
Apprentice
Opties

Ik heb de foto's zojuist op de s8 bekeken en de kleuren zijn nu wel mooi en bijna gelijk...geen bleek gezicht meer nu😎erg blij mee 👌Screenshot_20191216-153341_Settings.jpg

 

Screenshot_20191216-153132_Accessibility.jpg

 

Screenshot_20191216-153126_Accessibility.jpg

 

0 Likes
MH2019
Explorer
Opties

Als ik ze op mijn scherm van de pc bekijk zien ze er nog slechter uit dan op mijn S10+. Samsung lijkt er voor weg te kijken en neemt zijn klanten niet serieus. Als individue kan ik hier helaas niets tegen doen want ze ontkennen letterlijk dat er wat mis is met mijn fotos. Het enige wat ik nu nog kan doen: ik geef nooit geen cent meer uit aan Samsung producten en zal mensen uit mijn omgeving ook behoeden om dit te doen.

Vanquish
Navigator
Opties
Even duidelijk, jij bent blij, dat is mooi. Maar dat neemt niet weg dat de camera slechte foto's neemt. Je bewerkt nu voor jouw persoonlijk hoe je display de foto's of andere afbeeldingen laat zien. Een S8 of ander toestel zal dus ook afbeeldingen weer anders weergeven. Mits hetzelfde instelbaar. Als je de genomen foto's, bewerkt opslaat dan zal je ze ook mooi vinden op een ander toestel in principe. Goed dat je tevreden bent. Bedankt voor de reactie.
0 Likes