Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

slechte kwaliteit camera S10

(Onderwerp aangemaakt op: 10-11-2019 11:29 AM)
1080 Weergaven
Rooverz
Navigator
Opties

Waarom is de camera van de S10 zoveel slechter als de S7????

 

Ik heb de laatste mei 2019 update geïnstalleerd met alle camera firmware upgrades. 

 

Fotos zijn nu doorgaans altijd overbelicht waardoor er bleke gezichten op staan en de foto's flets lijken. 

 

Tevens is er bizar veel ruis in foto's onder medium lichtomstandigheden en zien deze er korrelig en blokkerig uit (bv binnen, of buiten als het bewolkt is). De camera selecteert diafragma f2.4 met hoge iso en lange sluiterijd. Daarbij is de bewerkingen van de foto zeer slecht. Het is echt niet om aan te zien hoe slecht de kwaliteit is. 

 

Wij hebben de S10 gekocht omdat we dachten het beste op camera gebied te kopen. Maar de S7 presteert duidelijk heel veel beter opndoorgaans alle foto's (muv heel weinig licht foto's).

 

Samsung, wordt dit opgelost, anders gaat de S10 terug! 

231 Antwoorden
MH2019
Explorer
Opties

Samsung S10+ het toptoestel om foto's te maken? Ik dacht het niet. Ik heb voor dit toestel gekozen omdat het volgens de vele vergelijken samen met een Huawei en een Iphone type tot de 3 top toestellen zou behoren kwa fotografie. Omdat ik eerder een S8 had ben ik bij Samsung gebleven. Wat blijkt nu na een tijd van gebruik, de foto's zijn echt van belabberde kwaliteit. De S8 was enorm veel beter. Er zit gewoon geen pigment in de foto's, hele vale plaatjes. Buiten fotograferen met ook maar een beetje zon, vergeet het maar. In volle schaduw en met zwaar bewolkt weer komt er wel eens wat redelijks uit. Heeft Samsung hier steken laten vallen of heb ik een maandagmorgentoestel gekregen? Voor mij betekend dit een miskoop van 1000 Euro. Ik had beter mijn S8 kunnen behouden. Binnen in huis zijn de foto's erg korrelig, voor mij persoonlijk een bijkomstigheid, ik knip hoofdzakelijk buiten. 

Vanquish
Navigator
Opties

Samsung heeft de laatste tijd wel meer problemen met de kwaliteit die ze claimen. Het is afwachten op Bruce die zit ook te wachten op een antwoord uit Korea. Samsung zal nooit toegeven dat er iets niet goed is. Dan krijgen ze een wereldwijde claim aan hun broek. Er zijn al veel zogenaamde updates geweest met veel functie "verbeteringen" en nieuwe functies maar geen één update spreekt over deze problemen en dus oplossing over de kwaliteit van de camera zelf zoals door iedereen hierboven beschreven. We zijn niet de enige al doet Samsung dat wel voorkomen. Heel verbaasd reageren maar over de gehele wereld staan de Samsung community's er vol mee . Heb ik het nog niet eens over de review op andere forum's en e.d. Ik hoop dat Samsung(Bruce) ons in deze weer eens op de hoogte gaat houden. 

Monkie83
Apprentice
Opties

Beste Bruce,

 

ik zag dat je bericht van 3 weken geleden is. Is er nog geen reactie vanuit Korea ? 

Ondertussen komen er allerlei berichten voorbij over de S11,  dat steekt extra want achteraf gezien hadden we daar beter op kunnen wachten...

Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Hoezo achteraf gezien? Op het moment dat je een telefoon koopt weet je al dat je binnenkort weer achterloopt.. Elk jaar komen er 2 topmodellen. de S serie en de Note serie. De S serie meestal rond februari/maart en de Note eind augustus/september.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Niv
Journeyman
Opties

Het was niet erg geweest als het toestel gewoon had gewerkt zoals beloofd. het probleem is dat als er bijna een nieuwe komt dat deze nog minder aandacht krijgt en ze het gewoon laten zoals het is. Iedereen snapt dat je na 1 jaar alweer achter loopt maar in dit geval lopen we al 5 jaar vanaf dag 1 als je naar de camera kijkt.

Vanquish
Navigator
Opties

Wat gelezen over de S11 maar als die dan weer net zoals de S10 met een geheel andere Chipset naar Europa komt??? Zijn we net zo ver als nu met de S10. Ze beloven veel, maar wat ze leveren???? En ze beroepen zich op het feit dat ze ten alle tijde de specificaties en dus eigenlijk het gehele toestel kunnen aanpassen, downgraden. Dus dan is die niet meer zoals beloofd. Maar voor dat je daar achter bent, heb je hem al gekocht , in gebruik en beroepen ze zich weer op deze regel. Het is net Samsung die doet dat ook altijd. Oja,stom, sorry,  we hebben het hier over Samsung!!!!!! 

0 Likes
Monkie83
Apprentice
Opties

@rohit achteraf gezien, vanwege de camera kwaliteit van dit toestel...

Vanquish
Navigator
Opties

Beste Rohit, het gaat hier om het camera probleem. Veel mensen reageren hier met het feit dat de camera tegenvalt. Niet aan de specificaties voldoet. Men verwacht toch zeker wel dat in deze twee jaar, zoals u het aangeeft, het toestel doet wat beloofd word, of minimaal opgelost word indien dit niet zo mocht zijn. Dat je over twee jaar achterloopt is aan de persoon zelf en heeft niks te maken met deze kwestie. Veel mensen zijn juist overgestapt vanwege de camera(beloofde) specificaties en verpletterende reclame beelden en advertenties. Nog geen jaar verder en er zijn over de gehele wereld klachten. En ja, er zij ook mensen die geen probleem hebben of het überhaupt zien. Wist u van te voren dat er verschillende processoren inzitten afhankelijk van het stuk wereld waar je bent of koopt. Überhaupt dat Samsung twee processors gebruikt. Het gaat ook nog eens een keer over de manier waarmee Samsung Nederland en in deze ook hier op de Community er, door verschillende moderators en ook u, mee om word gegaan. Een ondertoon van arrogantie en zeker van geen kwaad bewust. Zo komt het over. Bij mij althans dan. ik heb zojuist een geheel andere kwestie met Samsung Nederland achter de rug en die communicatie is niet goed verlopen. Totale ontkenning van het probleem maar mij wel mijn geld terug geven omdat ze eigenlijk het probleem wel zien maar niet willen toegeven. En dus niet kunnen repareren of oplossen met software. De groep die de goede processor heeft hoor je uiteraard niet, En zoals gezegd er zijn veel klachten maar wereld wijd zullen veel mensen maar slikken wat Samsung als verweer geeft. En geef ze eens ongelijk . Iets met vechten tegen de bierkaai.

Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Het is dus eigenlijk een processor-probleem (SM-G975F/Exynos 9820 vs SM-G975UI/Snapdragon 855)

 

Bekijk op youtube 

(ik kom geen optie tegen om youtube rechtstreeks te embedden)

 

Het gaat feitelijk om 2 totaal verschillende telefoons in hetzelfde jasje. Op zijn minst gezegd een beetje misleidend naar mijn idee.

Rooverz
Navigator
Opties

Samsung gebruikt al vele jaren twee verschippende processoren voor Amerika en Europa. Dit is niet iets nieuws. Dat er altijd ook kleine verschillen hebben gezeten tussen beide modellen is ook een gegeven. Misleiding? Nee, dat denk ik niet. Helaas is dit iets wat met name Samsung toepast en niet bij het grote publiek bekend is. 

 

Met betrekking tot de camera kwaliteit, ja er is verschil in beeldprocessing tussen de Qualcomm en de Exynos variant. Welke beter is? Sommige zeggen de Qualcomm. Gegeven is wel dat zowel de beeldsensor als de exynos beide door Same geproduceerd zijn. Je zou dus verwachten dat deze optimaal op elkaar zijn afgestemd.

 

Ik denk dat het grootste probleem zit in het variabel diafragma en de keuzes die de software maakt in de instellingen. Deze zijn gewoon slecht. Hier heb ik eerder reeds uitgebreid over geschreven incl foto voorbeelden. Het is daarbij absurd dat bijvoorbeeld een s7 onder bepaalde lichtomstandigheden beduidend betere foto's maakt als de s10. Volgens mij moet dit echt wel softwarematig op te lossen zijn. Ik vraag me echter af of Samsung dit gaat doen....het zou alleen wel netjes zijn als de gebruikers goed door Samsung zouden worden geïnformeerd.

 

Misschien moet Samsung eens een aantal actieve forum leden aanstellen als beta testers voor de galaxy s11 :smiling-face: kunnen we input geven mbt de problemen zoals wij ze nu ervaren en hopelijk voorkomen bij de s11..... 

0 Likes