Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Mobiel netwerk niet beschikbaar na update android 13

(Onderwerp aangemaakt op: 25-11-2022 05:40 PM)
1383 Weergaven
Members_rdOiUnV
First Poster
Opties

Afgelopen week heb ik op mijn Galaxy Note20 Ultra een update voor Android 13 gedraaid. Vanaf dat moment krijg ik de melding "mobiel netwerk niet beschikbaar" en kan ik dus niet bellen/ gebeld worden en geen gebruik maken van mobiel internet.

Het probleem zit niet in de simkaart, die werkt namelijk wel in een andere telefoon en omgekeerd krijg ik met geen enkele simkaart wel een netwerkverbinding op mijn telefoon. Bellen via WiFi is mogelijk, maar is natuurlijk niet erg handig voor een mobiele telefoon.

Iemand ideeën? 

0 Likes
31 Antwoorden
tghsbrcht
Apprentice
Opties
Goeiemorgen

Ik ben bereikbaar via telefoon en met wifi kan ik ook verbinden. "Netwerkinstellingen" heb ik gereset. Ook al mn telefoon "hard restart" gedaan. APN ook al gereset. Netwerkoperators automisch zoeken ook al uit en terug aangezet. Niets heeft een effect. Vandaag mn telefoon zelf eens hard resetten vrees ik.
MartijnK
MegaStar
Opties

Dankjewel voor je terugkoppeling, je hebt zo te lezen al een hoop geprobeerd 👍 Wacht even met het resetten, wellicht dat jouw provider je hier verder mee kan helpen.

Mocht je toch overgaan tot een reset, maak dan eerst een back-up van je telefoon en vergeet WhatsApp daarbij niet 😇 Stel je telefoon vervolgens als nieuw in en zet alleen een back-up terug van je contacten en media bestanden, stel je apps één voor één in vanuit de Google Play Store en Galaxy Store.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Sepsels
First Poster
Opties
Ik heb helemaal hetzelfde probleem. Heb je al een oplossing gevonden?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Sepsels,

Ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op. Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus kunt starten op jouw toestel: https://bit.ly/2JQrwvP

Ook kan je kijken of het resetten van je netwerkinstellingen dit oplost. Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.

Groeten,

Martijn

tghsbrcht
Apprentice
Opties
Ondertussen al 2x binnen gedaan in Samsung service. Daar connector, subboard en tape vervangen. Helaas nog steeds zelfde probleem...
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @tghsbrcht, goedemiddag.

Ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op. Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus kunt starten op jouw toestel: https://bit.ly/2JQrwvP

Heb je bij je provider wel al een nieuwe SIM-kaart aangevraagd? En heb je wel een mobiel netwerk als je een SIM-kaart van een andere provider plaatst? 

Groeten,

Martijn

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Instellingen > Algemeen Beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten.

Werkt het hierna weer?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Members_rdOiUnV
First Poster
Opties

Ha Patrick,

Nee, die optie heb ik een aantal keer geprobeerd, maar verhelpt het probleem niet.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Zou je het in veilige modus kunnen testen?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Members_rdOiUnV
First Poster
Opties

Zojuist gedaan, geen verschil.

0 Likes