Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Weinig Bas uit subwoofer QE65Q95T + HW-Q950T

(Onderwerp aangemaakt op: 03-08-2021 10:37 AM)
751 Weergaven
AThree123
Journeyman
Opties

Ik heb zojuist een nieuwe tv en soundbar gekocht. 

QE65Q95T + HW-Q950T. 

Ik krijg erg weinig bas uit de subwoofer. Het  volume voor de subwoofer staat voluit op 6. De soundbar is aangesloten met meegeleverde HDMI kabel op eARC aansluiting. Misschien is er iemand die de oplossing weet voor mijn probleem.

33 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @AThree123,

Ik begrijp dat je het volume van de soundbar te luid vindt en de subwoofer juist te zacht. 

Hoe heb je hem aangesloten, welke content kijk je en wat heb je zelf al geprobeerd? Controleer ook of de soundbar up-to-date is via de Smart Things app 👍

rsz-846676
0 Likes
AThree123
Journeyman
Opties

De soundbar is aangesloten op de eARC poort op de eARC poort van de TV. Kan het zijn dat het aan de HDMI kabel ligt? De software is up to date. 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Met de Sound mode knop kun je spelen, dus bijvoorbeeld op Surround proberen. Met het tandwieltje kun je ook opties veranderen, druk net zo lang tot je 'Bass' ziet staan en druk op de middelste knop. Vervolgens kun je hem verhogen tot 6 met de cirkelknoppen.

Laat je weten of het is gelukt? 

P.s. denk aan de buren 😉

rsz-846676
0 Likes
AThree123
Journeyman
Opties

Allereerst bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels al jouw mogelijke oplossingen geprobeerd zonder resultaat. Weet jij misschien wat het rode lampje betekent aan de voorzijde van de soundbar. Rood is meestal niet goed toch?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Het rode lampje betekent inderdaad dat de connectie niet goed verbonden zijn. Op pagina 16 van de handleiding lees je hoe je ze opnieuw kunt verbinden. De handleiding vind je hier: https://bit.ly/3lKEWLD

Laat je weten of het is gelukt? 👍

rsz-846676
0 Likes
johnb62
Explorer
Opties
Hoi ATtree123, vandaag een nieuwe sounbar gekocht. Samsung Q950a. Het zelfde probleem. Hoor de subwoofer bijna niet. Heb je nog een oplossing gevonden? Mvg, John
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @johnb62,

Welkom op de Samsung Community en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Hoe heb de soundbar aangesloten? Heb je het vanuit meerdere bronnen getest (Doet de subwoofer het wel goed als je via Netflix of Youtube wat afspeelt?) 

Controleer ook of de soundbar up-to-date is via de Smart Things app 👍

Met de Sound mode knop kun je spelen, dus bijvoorbeeld op Surround proberen. Met het tandwieltje kun je ook opties veranderen, druk net zo lang tot je 'Bass' ziet staan en druk op de middelste knop. Vervolgens kun je hem verhogen tot 6 met de cirkelknoppen.

rsz-846676
0 Likes
AThree123
Journeyman
Opties

Hoi, ik heb nog steeds geen oplossing gevonden. Alles is goed aangesloten, geluid is aanwezig naar de bas is nauwelijks hoorbaar. Ik wil het nog niet opgegeven. 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Als je alle tips al hebt geprobeerd, dan is het een idee om er een monteur naar te laten kijken. Je kunt via de verkoper of via onze klantenservice een reparatieverzoek indienen, zodat er naar gekeken kan worden.

Kom je er zo uit? 👍

rsz-846676
0 Likes
johnb62
Explorer
Opties
Hoi Bruce,

Update is al klaar via app.
De subwoofer is tot +6 ingesteld. Via de app en afstandbediening.
Bij bijna vol volume begin je de bas te horen.
Zet ik het geluid op 8-9, dan hoor je de bas bijna niet. Ook op youtube. AC/DC, daar moet genoeg bas in zitten😎
Ik wil ook de bas goed kunnen horen op een laag niveau geluid.
Ik ben als ik zo google niet de enigste met deze klacht.
Het moet toch mogelijk zijn via een update dit probleem op te lossen.
Graag een oplossing.

Mvg, Johnny
0 Likes