op 23-12-2024 05:19 PM
Goedemiddag allemaal,
Ik heb 2 weken geleden een nieuwe Samsung Soundbar gekocht. Model HW-Q700D. Nu wil deze niet verbinden met de subwoofer. Heb de handmatige handeling al geprobeerd:
Stekker in het stopcontact, knop achterop de subwoofer 5 sec ingedrukt totdat de blauwe led gaat knipperen. Daarna op de afstandsbediening knop naar boven ingedrukt houden, ID SET gaat kort aan en de soundbar gaat ON en springt vervolgens naar TV ARC. Echter, de blauwe led achterop de subwoofer blijft knipperen en verbindt niet.
Verder heb ik het volgende gedaan.:
- Stekkers er opnieuw in gedaan in verschillende volgordes
- Firmware geüpdatet via smart things
- Access point (wifi 6) uitgezet tijdens het verbinden
- Soundbar gereset
Wat kan het probleem zijn? Hoe lang blijft ID SET normaal weergegeven op de soundbar?
Ik heb hem bij BOL.com gekocht ( en de verkoop ging via Elektro Centrum ).
Nu begreep ik van hen dat er meerdere meldingen zijn en dat Samsung er mee bezig is om een oplossing te zoeken. Kunnen jullie iets voor mij betekenen ??
Of moet ik hem retour sturen ?? Want hij is nu duurder dan toen ik hem gekocht heb.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 27-02-2025 04:24 PM
Hallo Laurens,
helaas was ook dit niet de oplossing voor het probleem. Ik heb de soundbar en subwoofer terug gestuurd. Dit had er mee te maken, dat er meerdere problemen waren met deze serie. Ik heb toen netjes mij geld terug gehad en heb de HW-Q800 gekocht. Deze aangesloten en die deed het gelijk.
op 24-12-2024 11:28 AM
Hey @Richard de Widt!
Wat vervelend om te lezen dat jouw HW-Q700D niet meewerkt! Goed om te lezen dat je zelf al aan de slag bent geweest met mogelijke oplossingen.
Ik heb de handleiding erop nageslagen en zover lijkt het alsof alles volgens het boekje is aangesloten. De handleiding zegt het volgende over het blauwe licht dat blijft knipperen:
"Controleer of het netsnoer dat is aangesloten op de hoofdeenheid van de Soundbar goed is aangesloten of wacht ongeveer 5 minuten Als het lampje blijft knipperen, probeer dan de subwoofer en de surroundluidsprekers handmatig aan te sluiten Zie pagina 13"
Pagina 13 geeft dan weer uitleg over hoe je de soundbar aan kunt sluiten, zoals je hieronder kunt zien:
Kun je me laten weten of het opgelost is wanneer je het advies over het netsnoer opvolgt?
^Laurens
op 27-02-2025 04:24 PM
Hallo Laurens,
helaas was ook dit niet de oplossing voor het probleem. Ik heb de soundbar en subwoofer terug gestuurd. Dit had er mee te maken, dat er meerdere problemen waren met deze serie. Ik heb toen netjes mij geld terug gehad en heb de HW-Q800 gekocht. Deze aangesloten en die deed het gelijk.