Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung UHD 65TU8000 + Philips htb3520g ARC problemen

(Onderwerp aangemaakt op: 16-02-2021 11:42 PM)
634 Weergaven
teun487
Journeyman
Opties

Hallo,

Ik heb sinds een tijdje de Samsung UHD 65TU8000. Al langere tijd heb ik een Philips  htb3520g Home Theater Set. Voorheen was deze via component aansluiting aangesloten op een oude (plasma) TV. Allemaal gedoe met verschillende afstandbedieningen, niet ideaal. Oude TV overleden, nieuwe TV gekocht en in eerste instantie zonder problemen aangesloten op de Philips HTS. Op HDMI 1 zit de digi TV tuner, op HDMI 2 (met ARC) de Philips HTS en op HDMI 3 de PS4. Zoals gezegd, wat een veraderming! Geen meerdere afstandbedieningen meer. Alles leek perfect, maar al snel ontstond het volgende probleem: na verloop van tijd (kan uren, kan minuten zijn) gaat de Philips HTS ontzettend hard ruisen. Als in: geen normaal geluid meer, alleen maar een oorverdovende ruis. Wanneer ik de geluidsoutput van de TV dan snel switch (>optisch, waar niets aan hangt, > TV speakers en vervolgens weer HDMI ARC) dan is het probleem verholpen en werkt alles meer. Maar dan is het weer wachten op de volgende keer dat dit gebeurd. Kan uren zijn, maar lijkt de laatste tijd met steeds kortere tussenpozen op te treden. 

Ik heb al van alles geprobeerd, maar het probleem blijft optreden. Heb inmiddels al 6 verschillende HDMI kabels geprobeerd, van verschillende lengtes, maar telkens komt het probleem terug. Wat ik nog niet heb geprobeerd, is een HDMI 2.0 (of 2.1) kabel. Tot nu toe steeds middenmoot 1.4 kabels (wel vergulde aansluitingen, van 4 tot 15 euro per stuk 1.5, 2 en 3 meter in lengte). Heeft het zin om (veel) duurdere andere kabels te proberen? Mijn gevoel zegt vooralsnog van niet, maar als het daarmee op te lossen zou zijn zou het mooi zijn natuurlijk.

Zowel TV als Philips HTS hebben laatste firmware. Probleem doet zich zowel bij normaal TV kijken (via digitale tuner op HDMI1 dus) als bij gebruik van de smart functies (Netflix, Youtube enz). Dus mijn (wellicht te voorbarige) vermoeden is dat het wel aan de HDMI ARC zou moeten liggen. Door de verschillende kabels die allemaal hetzelfde probleem geven zou het wellicht kunnen dat het probleem niet zozeer in de kabels maar in de combinatie TV - HTS ligt?

Ik ben erg benieuwd wat er verder nog te proberen valt! Als de compatibiliteit echt zo slecht is, zou ik nog kunnen overwegen een andere HTS te kopen, maar liever niet uiteraard. Optisch aansluiten zou ook nog kunnen, maar dat heeft neem ik aan ook nadelen mbt het bedienen (met 1 afstandbediening, ook automatisch aan en uitschakelen van de HTS)?

Sorry voor het lange verhaal, probeer een compleet beeld te geven, maar valt niet mee. 

Alvast bedankt!

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
teun487
Journeyman
Opties

Eindelijk werkt het zoals het hoort! Heb alleen de boxjes omgewisseld. Vraag me alleen af of het inderdaad een compatibiliteitsprobleem is, of dat mijn Philips HTS gewoon is overleden toevallig net met de komst van de nieuwe TV... Hoe dan ook, ik ben er blij mee 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
11 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @teun487,

Welkom op de Community.

Dit lijkt eerder op een issue met de soundbar. We kunnen op afstand de HDMI poorten van de TV resetten en de TV een diepe reset geven.

Hier lees je hoe je een Hulp op Afstand sessie kunt inplannen: https://bit.ly/2OhhbuU

Mocht daar niets uitkomen, dan zullen mijn collega's je adviseren wat je het beste kunt doen.

Kom je er zo uit? 👍

rsz-846676
0 Likes
teun487
Journeyman
Opties

Ik heb Philips gebeld, maar die zeggen gewoon: valt niet meer onder garantie, dus ga maar naar een monteur.. en dat het probleem niet bekend is, maar op hun eigen site zie ik nog iemand die daar last van heeft en waar op werd gereageerd door iemand van Philips. Maar ook geen werkende oplossing. We gaan inderdaad verder op zoek! Ik ga eerst de HTS resetten naar fabrieksinstellingen, en als laatste proberen de TV te (laten) resetten. Mocht dat allemaal niet werken ga ik op zoek naar een nieuwe soundbar of HTS. 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Mocht het dan nog niet werken en je hebt interesse in een nieuwe Samsung soundbar, dan mag ik je bij de aanschaf tegemoet komen.

Stuur mij daarvoor even een privebericht 😉

rsz-846676
0 Likes
teun487
Journeyman
Opties

Hallo, hier weer even een update. Inmiddels vele uren en probeersels verder. Ben er nu achter dat het niet aan HDMI ARC ligt, maar aan de compatibiliteit tussen TV en HTS. Ik heb namelijk onlangs de TV via een optische kabel aangesloten op de HTS, en kreeg exact dezelfde problemen... verder nog (op aanraden van Samsung support Whatsapp) de hele TV gereset. Exact dezelfde problemen blijven zich voordoen. 

Best vervelend, aangezien ik met deze HTS nooit eerder problemen heb gehad bij twee eerdere TV's. Destijds via component aangesloten, wat als ik het goed begrijp met deze TV niet kan (alleen HDMI of optisch?)

Maar.... wat nu? Ik wil gewoon dat het werkt, dus ben bereid om in de buidel te tasten Dank daarom ook voor de handreiking hierboven, maar ik ben niet zo te spreken over soundbars. Ik wil gewoon een 5.1 setup behouden. Daarnaast ben ik dan wel weer erg te spreken over alles via 1 (samsung) afstandbediening te bedienen. Ik neem aan dat dat alleen soepel werkt via HDMI ARC? Optisch moet je weer met andere AB gaan bedienen toch?

Valt me op dat er sowieso weinig 5.1 HTS te vinden zijn tegenwoordig. Alternatief is een receiver, maar dat vind ik al snel een overkill (met 100 aansluitingen en instellingen die ik nooit gebruik). En als ik al voor een reciever ga, werken deze WEL met HDMI ARC? Of ben ik dan nog veroordeeld tot "meerdere afstandbedieningen"? Ik zie door de bomen het bos even niet meer, en baal er ontzettend van dat ik nieuwe hardware aan moet schaffen omdat Samsung en Philips schijnbaar niet goed met elkaar kunnen communiceren.

Of zie ik iets over het hoofd en is er nog iets wat te proberen valt?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @teun487,

• Ik neem aan dat dat alleen soepel werkt via HDMI ARC? Optisch moet je weer met andere AB gaan bedienen toch? Klopt inderdaad, via een optische kabel, kun verlies je de Anynet+ mogelijkheden, zoals het gebruik van 1 AB voor verschillende apparaten.
  • Persoonlijk zou ik geen receiver nemen, aangezien dat ook weer kan zorgen voor interferentie tussen de TV en bijvoorbeeld een soundbar. Maar dat is aan jou natuurlijk!

HTS worden inderdaad niet veel meer aangeboden, wel hebben we nog de HW-Q950T/XN. Mocht je daar interesse in hebben, dan kan ik je tegemoet komen bij de aanschaf van deze soundbar.

Dankzij de 9 kanalen, 1 subwooferkanaal en 4 opwaarts gerichte kanalen van de Q950T soundbar en achterspeakers word je omringd door geluid. De soundbar is aan beide zijden en op de hoeken uitgerust met extra kanalen. Deze vullen de ruimte tussen de soundbar en de achterspeakers met geluid voor een nog betere surround sound-beleving. 

rsz-846676
0 Likes
teun487
Journeyman
Opties

Wederom, bedankt voor de respons. En nogmaals bedankt voor de handreiking, maar zelf met een tegemoetkoming ligt de soundbar buiten budget (plus het feit dat ik nog steeds eigenlijk liever geen soundbar wil). 

Ik heb op marktplaats een ouder Samsung HTSje gevonden (samsung ht-f5500), die ik vanavond op ga halen. Als ik het zo bekijk, is deze vergelijkbaar met mijn Philips setje, maar dan hopelijk oznder de compatibiliteitsproblemen. Deze ga ik wederom met HDMI ARC aansluiten en kijken of het dan werkt zoals ik wens (1 afstandbediening, geen ruis ;))

Of zeg je op voorhand al dat dit niet gaat werken? 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Volgens de handleiding van dit model ondersteund deze set inderdaad HDMI ARC, dan zou het moeten werken! 👍

rsz-846676
0 Likes
teun487
Journeyman
Opties

ik ga het vanavond of morgen uittesten! En mocht het niet lukken dan ben ik weer terug bij af, maar dan vermoed ik toch dat er meer aan de hand is. Ik zal het in ieder geval laten weten wat de uitkomst is!

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Alright, succes! Ik hoor het graag 😁

rsz-846676
0 Likes