Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Soundbar HW-Q800B/XN

(Onderwerp aangemaakt op: 13-10-2022 04:06 PM)
2122 Weergaven
Drillmaster010
Explorer
Opties
Sinds aantal weken in bezit van Soundbar HW-Q800B/XN. Diverse internet fora staan vol met problemen ten aanzien van deze soundbar. De mijne ook. Ik moet de soundbar meerdere keren per week resetten of van de stroom halen omdat de soundbar geen HDMI eARC signaal meer ontvangt. De soundbar slaat dan op hol (aan/uit) of bevriest. Vreselijk irritant. De nieuwste firmware geïnstalleerd maar dit helpt niets. Verschillende HDMI kabels geprobeerd zonder resultaat. Het apparaat is gewoon onstabiel. Onacceptabel voor een splinternieuwe soundbar van 700 euro. De soundbar is via een HDMI 2.1 kabel verbonden via eARC aan mijn Philips 65PML9506/12. Afspraak ingepland voor reparatie onder garantie al heb ik weinig hoop dat het probleem opgelost word aangezien de ervaringen van andere bezitters met dezelfde problemen ook geen soelaas bieden. 

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Drillmaster010
Explorer
Opties
Nou weer even update: ben de hele middag bezig geweest met de setup. Ik ben er nu eindelijk achter wat het probleem is: de HDMI 2 poort van de Phillips 65pml9506 TV met eARC ondersteuning werkt niet goed (samen) met de Samsung HW-Q800B soundbar. Bij verwisselen van bron (Ziggo, Netflix, USB HDD) raakt de soundbar in de war, valt geluid weg etc. Verschillende kabels en instellingen geprobeerd zonder resultaat. Ik heb de soundbar nu aangesloten op de HDMI 1 poort met alleen ARC ondersteuning en dan heb ik geen problemen meer. Kan schakelen tussen alle bronnen zonder gekkigheid. Dolby Atmos word door beide doorgegeven met de bypass functie al is het via ARC wel met een veel lagere bitrate.. Ik heb de reparatie afspraak voor de soundbar nu even geannuleerd, ik vermoed toch dat het aan de eARC functie van de TV ligt aangezien daar sinds de release in 2021 veel problemen mee gemeld zijn. Ik vrees zelfs dat het een hardwarematig probleem betreft aangezien het probleem met diverse firmware updates nog steeds niet verholpen lijkt. Ik kijk het de komende week even aan en ga verder online spitten over de mogelijk oorzaken. Er zijn.van de Q800B ook verhalen te vinden over het plaatsen van nieuwe moederborden ivm de eARC problemen. Zowel de TV als de soundbar zijn niet vrij van problemen. Eigenlijk zeer kwalijk dat deze toch zo in de markt worden gezet.

update: Soundbar word toch opgehaald door de reparatie service. Mij benieuwen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
Drillmaster010
Explorer
Opties
Reparatie afspraak geannuleerd. Inmiddels is het probleem bekend: de Ziggo Next box verstoord het eARC signaal door zijn CEC. CEC killer tussen de Next box en de TV plaatsen en probleem is opgelost. Heeft verder dus niets van doen mbt Phillips TV en Samsung Soundbar, de Ziggo Next is de stoorzender.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

28 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Misschien een overbodige vraag maar heb je hier ook al contact over gehad met de fabrikant van je TV? Houd je ons verder op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Drillmaster010
Explorer
Opties
Zijn niet alleen problemen met de HDMI poorten. Ook casten via wifi valt vaak uit/loopt vast. Soundbar reageert dan nergens meer op. +- knoppen in drukken om de soundbar weer te resetten, wifi opnieuw koppelen via smarthings app.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Ervaar je dit ook als je de soundbar verbindt met een hotspot van een mobiele telefoon? Hopelijk heb je de soundbar snel weer terug en kan je probleemloos genieten!

Groeten,

Martijn

Drillmaster010
Explorer
Opties
Wat is daar de gedachte achter? Hotspot werkt alleen icm mobiele gegevens van de mobiele telefoon aan. Dat is voor thuis toch geen duurzame oplossing. Dan is mijn data bundel binnen een week verbruikt.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Zo kan je uitsluiten of het casten via Wi-Fi niet in de problemen komt vanuit je router 😉 Het is niet de bedoeling dat je je data bundel hiermee opbrand, schakel dit dan ook kortstondig in om dit te testen.

Drillmaster010
Explorer
Opties
Smarthings app werkt niet icm hotspot. (melding) dus kan ik de soundbar ook niet koppelen. Screenshot_20221014-154559_SmartThings.jpg
0 Likes
Drillmaster010
Explorer
Opties
Ik begrijp ook niet waarom smarthings steeds mijn bluetooth aan zet bij connecten met de soundbar. Ik wil alleen wifi gebruiken.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Je kan het wel proberen met een 2e telefoon van een partner of bekende. Heb je misschien een Bixby routine aanstaan? 

Drillmaster010
Explorer
Opties
Bixby routine staat uitgeschakeld.
0 Likes