een week geleden
Ik heb in november 2022 een HW-Q800B soundbar gekocht. Deze is inmiddels al 3x gerepareerd. 2x via de winkel waar ik hem heb gekocht, agelopen januari via CE Repair. Inmiddels heeft hij weer hetzelfde defect. Dit is dus de 4e keer in 2,5 jaar tijd.
Als ik hem via de website aanmeld voor reparatie krijg ik inmiddels het berciht dat het buiten de garantie periode valt. Via de medewerker van de helpdesk begreep ik dat de soundbar nog gerepareerd kan worden als "garantie op de reparatie". Gelukkig maar.
Echter mijn grote zorg is dat ik de SB straks gerepareerd terug krijg en ik over een aantal maanden weer met hetzeflde probleem zit, maar dan te horen krijg dat de garantie op het toestel en reparatie beide verlopen zijn.
In mijn optiek is binnen de garantie periode duidelijk gebleken dat dit toestel ondeugdelijk is, althans in elk geval niet functioneerd zoals ik mag verwachten dat hij zou functioneren.
Mijn vraag is hoe ik hier mee om moet gaan. Graag zie ik dat er nu een gedegen oplossing voor de lange termijn komt. Ik wil erg graag voorkomen dat ik over een aantal maanden in een situatie terecht kom waarbij de SB wederom defect is en de garantie is verlopen. Mag ik van Samsung verwachten dat zij hier een toezegging in doen en/of een gedegen oplossing voor de lange termijn bieden?
Betreft ticket 5908
een week geleden
Goedemiddag @Martinmgh ,
Hiervoor moet je bij de verkoper zijn. De verkoper is wettelijk verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de verkoper. Niet met Samsung:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://business.trustedshops.nl/blog/consumentenrecht
Fijne dag nog!
een week geleden
Ja dat weet ik, maar dat is BCC. Daar valt nu geen aanspraak op garantie meer te doen.
een week geleden - laatst bewerkt een week geleden
Hoi @Martinmgh ,
BCC is failliet. Dan laat ik het verder over aan onze Community Manager.
Die leest sowieso mee, dus het komt zeker onder zijn aandacht.
Fijne avond!
een week geleden
Ok, dan wacht ik even af.
Groet, Martin
een week geleden
donderdag
Hallo Ajay,
Helaas geen nummers. Van de eerste reparatie heb ik een bevestigingsmail van BCC dat ik de SB heb afgegeven. De tweede keer heb ik een geprinte bon mee gekregen, maar die heb ik uiteraard niet meer.
Voor de laatste reparatie heb ik niet hoeven betalen.
Verder zou ik nog teruggebeld worden om een reparatieafspraak te maken. Dat is nog niet gebeurd.
vrijdag
vrijdag
Nee, niet CE Repair. Dat heeft jullie eigen servicedienst toegezegd. (088) 909 01 0. Zij hebben mij ook boven genoemd,ticket nummer gegeven.
Maar inmiddels zijn we vier dagen verder, zit ik nog steeds met een defecte soundbar, heb ik nog geen reparatie afspraak en weet ik ook nog niet hoe zeker gesteld wordt dat ik straks niet buiten de garantie periode val met een apparaat waarvan al lang binnen de garantie termijn is gebleken dat hij niet goed is.
Ik hoop dus op een spoedige en passende oplossing.
Mvg, martin
vrijdag - laatst bewerkt vrijdag
Hallo Martin,
Ik lees dat mijn collega inderdaad een nieuwe reparatieverzoek had ingediend, met als reparatienummer
3109511. Voor de zekerheid stuur ik ze apart nog een bericht voor contact om een afspraak te maken. Wanneer ik een reactie heb ontvangen, neem ik weer contact met je op.
Met groet,
Ajay