Nou weer even update: ben de hele middag bezig geweest met de setup. Ik ben er nu eindelijk achter wat het probleem is: de HDMI 2 poort van de Phillips 65pml9506 TV met eARC ondersteuning werkt niet goed (samen) met de Samsung HW-Q800B soundbar. Bij verwisselen van bron (Ziggo, Netflix, USB HDD) raakt de soundbar in de war, valt geluid weg etc. Verschillende kabels en instellingen geprobeerd zonder resultaat. Ik heb de soundbar nu aangesloten op de HDMI 1 poort met alleen ARC ondersteuning en dan heb ik geen problemen meer. Kan schakelen tussen alle bronnen zonder gekkigheid. Dolby Atmos word door beide doorgegeven met de bypass functie al is het via ARC wel met een veel lagere bitrate.. Ik heb de reparatie afspraak voor de soundbar nu even geannuleerd, ik vermoed toch dat het aan de eARC functie van de TV ligt aangezien daar sinds de release in 2021 veel problemen mee gemeld zijn. Ik vrees zelfs dat het een hardwarematig probleem betreft aangezien het probleem met diverse firmware updates nog steeds niet verholpen lijkt. Ik kijk het de komende week even aan en ga verder online spitten over de mogelijk oorzaken. Er zijn.van de Q800B ook verhalen te vinden over het plaatsen van nieuwe moederborden ivm de eARC problemen. Zowel de TV als de soundbar zijn niet vrij van problemen. Eigenlijk zeer kwalijk dat deze toch zo in de markt worden gezet.
update: Soundbar word toch opgehaald door de reparatie service. Mij benieuwen.