Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung HW-Q930D/XN firmware brick

(Onderwerp aangemaakt op: 23-03-2025 11:45 PM)
426 Weergaven
Members_k49xHWX
First Poster
Opties

Dag allen, 

Ik las vandaag het bericht op internet dat er veel 2024 soundbar modellen na een update zijn gebricked. 

Hieronder zou ook de HW-Q930D/XN vallen.

Deze soundbar heb ik in oktober gekocht, echt nooit uit de doos gehaald. 

Ik heb namelijk een 990B die ik gebruik en zou de soundbar in een andere kamer gebruiken. Niet van gekomen. 

Het is dus nog steeds in doos verpakt. 

Wat is nu wijsheid met betrekking tot de bekende issue?

Alsnog aanbieden ter reparatie of wachten tot Samsung een nieuwe firmware heeft uitgebracht?

Graag jullie advies hierin. 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Mtijn88,

We hebben de laatste update inderdaad opgeschort. Op het moment is er nog geen datum beschikbaar wanneer de nieuwe update beschikbaar wordt uitgerold. We raden aan om onze Community Newsroom in de gaten te houden voor de laatste nieuws. Zie de onderstaande link. Je kan ons gerust weer een bericht sturen wanneer je nog vragen hebt.

https://bit.ly/4aFVmA9

Met groet,

Ajay

Community Manager

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 Antwoorden
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Hi @Members_k49xHWX, bedankt voor jouw bericht.

Het is belangrijk om te checken of deze de 1020.7 update heeft gehad. Zo ja, dan kan je deze aanmelden ter reparatie. Dat kan je hier doen: https://bit.ly/3J4HpwQ.

Mocht je nog vragen hebben, laat dit vooral weten!

Groetjes,

Daphne

MarDag
First Poster
Opties
De vraag is:
Heeft Samsung de automatische firmwareupdate naar versie 1020.7 verwijderd. Zo ja dan kunnen we rustig de soundbar aan internet hangen. Is er iemand van Samsung hier die ons nou eens verteld of Samsung de automatische firmwareupdate naar versie 1020.7 van het internet af heeft gehaald. Ik heb het Samsung service centrum gebeld en die weten het niet dit is op zijn minst uiterst merkwaardig te noemen. Graag duidelijkheid Samsung dan weten wij als gebruikers ook wat te doen weer aan internet hangen of nog even wachten. Zolang er geen duidelijkheid van Samsung komt hang ik mijn soundbar niet aan internet. Dus moderator wat moeten we doen ?
0 Likes
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Zoals ik hierboven al heb aangegeven, is dit probleem alleen te verhelpen met een reparatie. Het moederbord zal dan worden vervangen en hiermee is het probleem direct verholpen.

Je kan uiteraard jouw soundbar altijd aansluiten aan het internet via een draadloze verbinding of via kabel.

Groetjes,

Daphne

MarDag
First Poster
Opties
Hallo Daphne

Als de soundbar bricjed is door de firmwareupdate dan begrijp ik je verhaal. Maar de vraag is als de soundbar niet kapot is en dus firmwareupdate 1020.7 niet heeft gehad kun je dan nu de soundbar weer aan internet hangen? Dus is Samsung gestopt met het automatisch updaten van de soundbar naar versie 1020.7 Dat is de vraag die velen hebben maar Samsung geeft hier geen duidelijk antwoord op. Ik neem aan dat de update 1020.7 welke de soundbar kapot maakt niet meer automatisch wordt gedaan door Samsung maar dat is wat mij logisch lijkt of dit ook zo is hoor ik graag van Samsung. Dus de vraag is simpel mijn soundbar is niet gebricked dus niet kapot maar kan ik hem nu weer aan internet hangen omdat Samsung gestopt is met automatisch updaten naar versie 1020.7.
We horen het graag van je?
0 Likes
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Dat zou gewoon mogelijk moeten zijn. Updates zullen wel vaak automatisch worden gedaan, en er wordt gekeken naar een nieuwe update. Ik kan nog niet met 100% zekerheid zeggen wanneer deze zal uitrollen. Mocht de soundbar wel updates naar update 1020.7, dan kan je bovenstaande stappen volgen.

Groetjes,

Daphne

Mtijn88
First Poster
Opties
Hi,
Dus als ik het goed begrijp is het probleem nu verholpen en wordt de Q930 niet automatisch geüpdate?
Ik heb automatisch updaten uitstaan in de SmartThings app, maar de bar nog wel verbonden met WiFi. Is er enig zicht op wanneer de correcte update wel doorkomt en krijgen gebruikers daar een bericht van?
Mvg
0 Likes
Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Mtijn88,

We hebben de laatste update inderdaad opgeschort. Op het moment is er nog geen datum beschikbaar wanneer de nieuwe update beschikbaar wordt uitgerold. We raden aan om onze Community Newsroom in de gaten te houden voor de laatste nieuws. Zie de onderstaande link. Je kan ons gerust weer een bericht sturen wanneer je nog vragen hebt.

https://bit.ly/4aFVmA9

Met groet,

Ajay

Community Manager