Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Ue75nu8000 tik in apparaat

(Onderwerp aangemaakt op: 28-05-2018 07:43 PM)
724 Weergaven
Brazzie
Explorer
Opties

Sinds afgelopen woensdag in het bezit van de UE75NU8000. Complete installatie met av-receiver, blu-ray, xbox360 en Horizon box was echt wel een uitdaging, Samsung mag wat mij betreft daar wel meer informatie over opnemen. De e-manual is zelfs te beperkt met kennis en informatie, maar goed het is me gelukt.

 

De tv bevalt prima, echter horen we (aan of uit) om de zoveel seconden een heel klein tikje in het apparaat. Alsof er op een willekeurige plek elke keer een klein vonkje is... De stroom hebben we er ook al even vanaf gehaald maar zelfs dan nog blijft het "tikje" terugkomen.

 

Iemand enig idee? 

0 Likes
69 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Brazzie,

 

Dit is idd een hele mooie tv. Mag ook wel voor bijna € 3300,-

Is de volledige Model Code wel UE75NU8000LXXN? Zie sticker op de achterzijde van de tv.

Wel jammer om te horen dat e.e.a veel moeite heeft gekost om aan te sluiten.

Hoe is alles aangeloten? Via HDMI of een One Connect Box?

Wat is de huidige firmwareversie van deze tv?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Zou de 1023.7 moeten zijn.

Kun je misschien de tv een keer resetten? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Of de tv een keer 'kaal' opstarten (zonder aangekoppelde devices) en zo een poosje laten staan?

Misschien dat 1 van de aangesloten devices een kortsluiting veroorzaakt.

 

Graag hoor ik van je..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Brazzie
Explorer
Opties

@DickKoster  schreef:

Hoi @Brazzie,

 

Dit is idd een hele mooie tv. Mag ook wel voor bijna € 3300,-

Is de volledige Model Code wel UE75NU8000LXXN? Zie sticker op de achterzijde van de tv.

Wel jammer om te horen dat e.e.a veel moeite heeft gekost om aan te sluiten.

Hoe is alles aangeloten? Via HDMI of een One Connect Box?

Wat is de huidige firmwareversie van deze tv?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Zou de 1023.7 moeten zijn.

Kun je misschien de tv een keer resetten? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Of de tv een keer 'kaal' opstarten (zonder aangekoppelde devices) en zo een poosje laten staan?

Misschien dat 1 van de aangesloten devices een kortsluiting veroorzaakt.

 

Graag hoor ik van je..


Hey dkoster, dankjewel voor je reactie. Het gaat inderdaad om de LXXN versie met 1023.7 software. Die laatste heb ik er handmatig op moeten zetten want automatisch een update vinden? Nee dat lukt in 2018 nog steeds niet😂

 

De TV is de afgelopen dagen 2 keer gereset door mezelf nadat ik de installatie toch weer anders wilde hebben met de aangesloten randapparatuur CEC en ARC.

 

Mooie tv maar als je alles op de TV aansluit heb je toch een uitdaging met de Clean Cable Solution van Samsung 😉 maar goed ook dat heb ik weer creatief en netjes opgelost. Alles rechtstreeks aangesloten op de TV met CEC en ARC, werkt fantastisch! (M.u.v. uitzetten Horizon box, wat een bekend probleem is in de community). Zelfs de Horizon box en DTV via de kabel samen aangesloten, als het kan dan wil ik het ook hebben ook.

 

Goed idee, ik zal hem morgen eens kaal opstarten en kijken of het dan blijft "tikken"... Ik kom er dan hier gelijk op terug. Zat zelf ook al te denken aan een HDMI of coaxkabel... maar goed, stel dat daar lichte spanning op staat? Hoe los ik dat dan weer op...

DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Brazzie,

 

Het updaten van de software/firmware geeft idd nog wel eens problemen.

Is soms bij zo'n nieuwe tv nog niet beschikbaar op de server.

Gelukkig ben je toch nog een beetje tevreden en bedankt voor de 'Like'. Altijd welkom!!

De Horizon is idd een vervelend probleem. Vraag me ook af wie dit moet oplossen.

Ben ook benieuwd of je dit probleem zelf kunt oplossen, anders moeten we een ander oplossing vinden voor zo'n duur kreng 😂💶!

Suc6 ermee en keep me posted!

Fijn weekend nog en ik hoop dat je er niet 'getikt' van wordt 🤪!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Brazzie
Explorer
Opties

Even een update tussendoor: gisteren heeft de tv overdag niet geklikt toen hij in standing stond met alle aangesloten apparaten. Toen we in de avond keken en de tv weer aanzetten begon het geklik gelijk weer...

 

Deze week dan toch nog maar even aanzetten zonder randapparatuur?

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Brazzie,

 

Super bedankt voor je feedback natuurlijk!

 

Dit blijft volgens mij het beste idee.
Al is het alleen maar om e.e.a. uit te sluiten.

Het probleem is natuurlijk wel dat er meerdere devices zijn aangesloten.

Dus ik zou eerst kaal beginnen. Als dit helpt dan 1 voor 1 de andere devices aansluiten.

Kan ook best zijn dat er een probleem is met een HDMI kabel of misschien wel een HDMI poort.

Lastig dus om het probleem te achterhalen. Er zit iig nog garantie op, so don't worry. Suc6!!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Brazzie,

 

Heb je nog een oplossing kunnen vinden voor je probleem?


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Brazzie
Explorer
Opties
Hey Dkoster, excuus voor de stilte afgelopen week. Door werk en reisje naar buitenland nog even niets gedaan. Ik ga het komend weekend zeker oppakken en meld me hier weer...
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Brazzie,

 

Sowieso geen excuses nodig natuurlijk!

Hopelijk een goed reisje gehad?

Er is ook geen haast bij. Was alleen informatief.

Ik hoor t wel! Bedankt voor je antwoord!

Suc6!!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Brazzie
Explorer
Opties

Zo... eindelijk de tijd genomen om alle apparaten 1 voor 1 te testen. Is het opgelost? Nou... de tijd in het scherm is nu gereduceerd tot 2 of 3 tikken per uur. Alle apparaten afgesloten en de stroom eraf. Het is me niet duidelijk geworden wat nu de veroorzaker is... wel stel ik mezelf 1 vraag. Waarom leveren fabrikanten van dit soort dure apparaten geen geaarde stroomvoorzieningen mee? Samsung... denk daar eens over na!

0 Likes