Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

UE55JU7000 valt eerst 2 keer uit na aanzetten en daarna niks aan het handje...

(Onderwerp aangemaakt op: 27-05-2018 02:36 AM)
1185 Weergaven
JcJay
Explorer
Opties

Hi,

 

Hulp gezocht :smileysad:

 

Heb een JU7000 aan mn muur hangen, nu 23 maanden oud (heb nog 1 maand garantie). Nooit geen probleem gehad, tot eergisteren. Zet ik mn tv aan om heerlijk tv te kijken, valt ie naar een minuut plots uit. Opnieuw aanzetten, valt ie weer opnieuw uit... 3x is scheepsrecht, ik zet m voor de derde keer aan en hij blijft aan en kan tv kijken alsof er niks aan de hand is. Dacht dat het eenmalig was echter is het mij nu in 2 dagen vaker overkomen als ik de tv aanzet na langdurig uit te hebben gestaan. Heb niks veranderd aan mijn verbindingen...

 

Om t euvel te proberen te verhelpen heb ik al alle stroomkabels losgekoppeld en opnieuw aangekoppeld (om valse stroom te lozen) en mn tv een harde reset gegeven, maar tot nu toe zonder succes... Iemand misschien enig idee wat er mis kan zijn?

 

Alle hulp/suggesties wordt gewaardeerd...

 

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
JcJay
Explorer
Opties

@DickKoster  schreef:

Hoi @JcJay,

 

Al iets kunnen oplossen?

Of ben ik te vroeg met mn vraag?

Hi dkoster,

 

Oa jij hebt me aan t denken gezet; ik heb heb zowel mn tv als de tv ontvanger een (harde) reset gegeven. Focus lag met name op de tv ontvanger, nadat ik constateerde dat de tv niet volledig uitging (wat wel zo leek).  Sinds de reset van beide apparaten lijkt de euvel verholpen te zijn al denk ik dat t toch aan de tv ontvanger lag aangezien ik de tv al een keer eerder gereset had zonder resultaat. TV geeft (tot nu toe) in ieder geval geen zwart beeld meer kort nadat ik de tv heb ingeschakeld. Daarmee lijkt t probleem opgelost 😉


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
11 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @JcJay,

 

Vreemd verhaal. Is de volledige Model Code UE55JU7000LXXN? .

Staat achterop de sticker. Tv is uit 2015, dus hopelijk nog garantie. Meestal  2 jaar.

 

Even wat vragen:

 

  • Gaat de tv volledig uit of op standby?
  • Hoor je een klikkend geluid bij het in- en uitschakelen?
  • Wat is de huidige firmware/software versie van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning. Dit zou de 1530.1 moeten zijn

Zo te horen zou er een probleem met het moederbord van je tv kunnen zijn,

Als je nog garantie hebt,  zou ik de leverancier gauw aanspreken...


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
JcJay
Explorer
Opties

Hi dkoster,

 

Tks voor meedenken.

 

Model is idd UE55JU7000LXXN.

 

Deze ochtend nog geen probleem gehad, dus hopen dat t zo blijft en t probleem verholpen is...

 

Wat antwoorden op je vragen;

- TV gaat volledig uit, zelfs t rode lampje welke normaal brandt als de tv uit staat, brandt dan even niet;

- Geen klikkend geluid bij in- en uitschakelen (ook nooit gehoord overigens);

- Huidige firmware; tv geeft aan 1530

(.1 ontbreekt).

 

Heb de bon erbij gepakt, heb m eind juni in 2016 gekocht dus heb nog een maand garantie (gerekend vanaf aankoopdatum). Zou ik de leverancier moeten aanspreken of Samsung zelf om dit probleem aan te kaarten?

 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @JcJay,

 

Dat de 1 ontbreekt is niet erg. In ieder geval up-to-date.

Ik zou in eerste instantie de leverancier aanspreken, want daar loopt je garantie.

Een klikkend geluid zou te maken kunnen hebben met de elco's van de voeding op het mobo.

Misschien valt e.e.a. wel mee. In ieder geval gelukkig nog garantie, maar wel lastig om aan te tonen, omdat het een willekeurig probleem is. Suc6!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @JcJay,

 

Heeft e.e.a. tot een oplossing kunnen leiden?


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
JcJay
Explorer
Opties

@DickKoster  schreef:

Hoi @JcJay,

 

Heeft e.e.a. tot een oplossing kunnen leiden?


Ben er nog mee bezig.

 

Ben erachter dat de tv niet uit gaat (wat wel zo lijkt) maar op een ander hdmi kanaal springt of tv ontvanger van kpn plots geen beeld (door)geeft. Kwam er met toeval achter toen ik per ongeluk op de Smarthub knop drukte en de tv t Smarthub menu startte, terwijl ik dacht dat ie uitgesprongen was toen t weer een keer gebeurde... 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Oké @JcJay,

 

Geduld is een schone zaak.

Probeer anders de SmartHub te resetten bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Smarthub opnieuw instellen.

Houd er bij het resetten van de SmartHub rekening mee dat alle gedownloade apps, instellingen en accounts uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden ingevoerd of geïnstalleerd.

Andere HDMI poort voor de KPN Ontvanger?

 

Of anders de hele tv resetten bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
JcJay
Explorer
Opties

 

Andere HDMI poort voor de KPN Ontvanger?

 

Of anders de hele tv resetten bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten..

 

Tks voor t meedenken. Ik focus idd nu even op de tv ontvanger. Idd dat ding even gereset en op een andere HDMI poort gezet. Kijken wat t nu doet... 


 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Mooi @JcJay,

 

Geen dank! Goeie zet.

Ben benieuwd en houd me even op de hoogte!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @JcJay,

 

Al iets kunnen oplossen?

Of ben ik te vroeg met mn vraag?


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes