Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Ue75nu8000 tik in apparaat

(Onderwerp aangemaakt op: 26-05-2018 10:29 PM)
2386 Weergaven
Brazzie
Explorer
Opties

Sinds afgelopen woensdag in het bezit van de UE75NU8000. Complete installatie met av-receiver, blu-ray, xbox360 en Horizon box was echt wel een uitdaging, Samsung mag wat mij betreft daar wel meer informatie over opnemen. De e-manual is zelfs te beperkt met kennis en informatie, maar goed het is me gelukt.

 

De tv bevalt prima, echter horen we (aan of uit) om de zoveel seconden een heel klein tikje in het apparaat. Alsof er op een willekeurige plek elke keer een klein vonkje is... De stroom hebben we er ook al even vanaf gehaald maar zelfs dan nog blijft het "tikje" terugkomen.

 

Iemand enig idee? 

0 Likes
69 Antwoorden
Brazzie
Explorer
Opties

@JoeriS  schreef:

Dat is een hele goeie vraag, het is zeker bijzonder dat het bij jullie beide voorkomt op een TV uit dezelfde serie, maar meer meldingen heb ik hier nog niet over gehoord waardoor ik de conclusie niet durf te trekken dat het aan de serie ligt.


Maar misschien ligt het aan mij: als ik Sams7ng was zou ik dit willen oplossen voor mijn klanten?Of moet ik gewoon het einde van de garantieperiode afwachten?

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ik zit hier sowieso om oplossingen aan te bieden, maar we hebben hier inmiddels ook een NU8000 neergezet waar we geen enkele tik bemerken. Als het een structureel probleem zou zijn hadden we er hier ook last van moeten hebben. Mede daarom kan ik nog steeds niet zeggen dat het specifiek aan de serie ligt.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Harry80
Pathfinder
Opties

Fijn dat je deze moeite neemt 😌

 

De eerste ue65nu8070 had het tikken meer dan de tweede ue65nu8070.  Dit was bij beide tv’s pas na een paar dagen hoorbaar. En als je de tv goed hard zet, dan overstemd het tv geluid. Maar bij normaal gebruik valt het op.  De tv staat nu ca 15 min aan (YouTube) en nu hoor ik het niet.  Tijdens mijn vorige post dus wel, vandaar toen ook mijn tricker om het toen te posten. 

 

Misschien ligt het aan de omgevingstemperatuur, dat het verschil groter is? Dat het dan vaker optreedt. 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Dat lijkt mij de meest logische aanname tot zover, de ruimte waar onze NU8000 staat is redelijk koel, ik weet niet of "kantoor temperatuur" een ding is maar sowieso niet te koud of te warm. Hoe warm is het meestal bij jou thuis?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
TV-MAN
Navigator
Opties

Dat de ziggo Horizon box anno 2018 nog niet eens over HDMI CEC beschik vind ik echt belagelijk. Dat is het hetzelfde als een smart tv zonder wifi. IK hoop echt dat ziggo binnen kort met een fatsoenlijke decoder gaat kommen want dit is 1O keer niks. Boven heb ik de Horizon extra box en die heeft vaak moeite om verbinding te maken met de Horizon box beneden. Dan moet ik hem beneden resetten en boven ook daarna doet hij het weer normaal. Hij heeft dat voorall als ik hem langer dan 1 dag niet heb gebuikt.

 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Dat klinkt inderdaad onhandig @TV-MAN, maar hoezeer ik ook met je meeleef, het heeft meer zin om dit bij Ziggo aan te kaarten.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Brazzie
Explorer
Opties

@JoeriS  schreef:

Dat lijkt mij de meest logische aanname tot zover, de ruimte waar onze NU8000 staat is redelijk koel, ik weet niet of "kantoor temperatuur" een ding is maar sowieso niet te koud of te warm. Hoe warm is het meestal bij jou thuis?


Nou... het is bij ons thuis al die tijd tussen 19C en 24C gebleven, ondanks de warme zomer. Snap ook niet dat dat een issue zou zijn, apparatuur wordt hierop getest dus een paar graden afwijking in omgevingstemperatuur kan dit nooit mogen veroorzaken.

 

Maar ik vraag me nu echt af of we dit onder garantie moeten gaan melden... of Samsung zelf actie onderneemt?

0 Likes
TV-MAN
Navigator
Opties

Aan kaarten bij ziggo dat hoeft niet per se die Horizon box is in feite een samsung produkt. Samsung is dus mischien niet verantwoordelijk voor de software die er op staat maar voor het hardware geteelte wel aangezien zei het gemaakt hebben. IK heb dat ding door ziggo al eens om laten ruilen maar hij blijft problemen geven. Die Horizon box is een goed voorbeeld van hardware en software die niet goed zijn afgestemend opelkaar. IK vind het zelfs een samsung onwaardig product in vergelijking met hun anndre produkten mede dank zei de slecht software die ziggo er op heeft staan. Van wat ik zelfs heb begrepen is dat ziggo zelfs is gestopt met de verkoop van de horizon extra box omdat er te veel problemen mee zijn. En daar is de klant dus wel de dupe van. Ziggo en samsung moeten er gewoon samen voor zorgen dat er een degelijk produkt word geleverd en dat is in dit geval niet het geval. Ik hoop echt dat dit snel word opgelost.

0 Likes
Harry80
Pathfinder
Opties

Even on-topic, of topic even splitten!!

0 Likes
Harry80
Pathfinder
Opties

Tv nu 10 minuten aan, na een minuut begon hij met tikken. Nu tikt hij nog steeds. (Misschien ligt het aan het genereren van het beeld, meer ‘werk’ warmer?)

Het is nu constant 20 graden in de woning. Ik heb nu ook (weer) het geluid opgenomen even kijken of ik dat via mobile kan bijvoegen. ...... kan alleen foto of video. Geloof mij maar is 28 seconden 6 tikken. 

0 Likes